Kannen pultit
Mulla on paineilmaa käytössä, joten suojaisin vesi- ja öljykanavat ja antaisin palaa, mutta muuten käyttäisin rättejä ja ruuvimeisseliä. Kierteet sitten puhtaiksi kierretapilla, jos moinen on käytössä (ei pitäis halvimpien paljon maksaakaan, ja tuossa ajavat asiansa.) "Pölisevän kuivaksi" niitä ei tarvia, eikä pidäkään saada (öljyä on hyvä olla pulttien kierteissä hiukan), kunhan nyt ei jää nesteitä sisään.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- jussipaita
- Viestit: 121
- Liittynyt: 01.05.2005 20:45
Ongelmia ollut saada kannentiiviste pitämään. Kansi oikaistiin koneistamolla. Kun laitan sen paikoilleen niin virranjakajan puolessesta päästä valuu jäähdytys-nesteet ulos (puhaltamalla paisunta säiliöön). Teoria on että koneistuksen jäljiltä lohkossa oleva kohdistustapi jää kantamaan eikä kannesta tule riittävän tiivis. Tarkoituksena olisi viilata tappia ja kokeilla uudelleen.
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 06.02.2005 12:29
- Paikkakunta: heinävesi
- jussipaita
- Viestit: 121
- Liittynyt: 01.05.2005 20:45
- jussipaita
- Viestit: 121
- Liittynyt: 01.05.2005 20:45
-
- Viestit: 232
- Liittynyt: 30.12.2003 15:29
- Paikkakunta: Oulu
Olisiko päässyt kannentiivisteestä vuotamaan tuonne alas? Kierrehän ei ole vesitiivis, eli jos vettä pääsee pultin reikään kannesta, pääsee se kyllä valumaan reiän pohjalle.jussipaita kirjoitti: Eräässä kannenpultissa ja reiässä oli ruostetta. Onko syytä huolestua? Voiko olla lohko halki vai meneekö pultti vain vesikanavaan asti. Ainakin joissain (ei välttämättä Fiatin) moottoreissa pultti yltää vesikanaviin asti.
Croma IE (TIe wanabee) vm 1989
Alfa GTV 2.0 V6 TBO vm 1995
Alfa 166 2.0 TS vm 2000
Alfa GTV 2.0 V6 TBO vm 1995
Alfa 166 2.0 TS vm 2000
Re: Kannen pultit
Kertoisko joku croman 1.8 farkku -07, kannentiivisteen kiristysmomentin
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: Kannen pultit
onko se tämä moottori? https://www.youtube.com/watch?v=DyVu2nPULZ0
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.