perse repee bensan hintoihin

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
Vehje
Viestit: 120
Liittynyt: 30.10.2004 18:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Kyllä nyt opiskelijaa rankastaan... Eihän auto- ja kuljetustekniikan opiskelija voi ilman autoa olla!! Kai se pitää ottaa vanha jopo naftaliinista ja täyttää renkaat :)
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

Jaha, sitten odotellaan että koska se näkyy pumppuhinnoissa että raakaöljy on halventunut yli 10 dollaria.

Ainiin, eipä taida näkyä. :roll:
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ei, ellei öljymyyjien räikkämekanismi prakaa. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Tein pienen laskutoimituksen.
19.7.2007-1.1.2008 välillä bensaa mennyt 844,36 litraa ja se on maksanut ~1105,13€ eli keskimääräinen litrahinta on ollut 1,309€.

Nyt kun bensa näyttää maksavan 1,369€ niin sama litramäärä tulisi maksamaan ~1155,93€ eli noin 50e enemmän. Eli nykyisellään tulisi vuoden bensat maksamaan minulle 100e enemmän kuin viimevuonna.

Täytyy varmaan hankkia toinen duuni että on varaa ostaa bensaa :wink:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Heheh, Mirkulla pääsi alle 10 litran. Paljon se hivenen laahaava etujarrukin vaikuttaa, oli toinen liukutappi rasvaamisen tarpeessa. Onneksi ei sylinterissä taaskaan vikaa. :D
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Viesti Kirjoittaja jape »

näillä bensan hinnoilla tulee seuraava luultavasti yleistymään...varmaan 2-3 vuotta sitten joku haasteli (sairauksistani tietämättä) että jollain alan poppoolla oli rähjäinen ritmo jossa sellainen vaatimaton bensa tankki oliskos se nyt ollut joku 150 litraa tms niin poijaat olivat käyneet tankkaamassa ja poistuneet maksamatta ja kuulemman tehneet toistuvasti ko.hommaa...se lienee niiden leipätyö ??? en vaan muista millään kuka sitä jutteli mut jäin haavi auki hämmästelemään ja ettei olisi ollut ihan tässä meidän kylällä peräti tai sitten se on joku vastaava legenda ku se aku ja iines naamari juttu siihen kameratolppaan...meillä paikallinen ja silloinen shell huoltamo piti ikkunassa sellaista taulua jossa oli auton rekisteri näkyvissä jos joku oli "unohtanut" maksaa bensat
fiatman2
GFF
Viestit: 2084
Liittynyt: 22.08.2004 19:40
Paikkakunta: Hollola

Re: perse repee bensan hintoihin

Viesti Kirjoittaja fiatman2 »

Tolppa hinta taitaa olla nyk,noin 1,66 95eemelillä,kansa senkuin kurvaa menemään mutkaista tietä eteenpäin :)
Jari Salmensuo
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: perse repee bensan hintoihin

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Kohtahan voi polttoaineita surutta poltella kun muuttuvat vähemmän haitallisiksi uuden haittaveron korotuksen myötä. Ja voidaanhan kertyvillä varoilla maksaa Kataisen kavereiden veronalennukset.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
mamu
Viestit: 1044
Liittynyt: 04.03.2007 13:58
Paikkakunta: Lahti

Re: perse repee bensan hintoihin

Viesti Kirjoittaja mamu »

Nipa kirjoitti:Kohtahan voi polttoaineita surutta poltella kun muuttuvat vähemmän haitallisiksi uuden haittaveron korotuksen myötä. Ja voidaanhan kertyvillä varoilla maksaa Kataisen kavereiden veronalennukset.
Kauniita sanoja. Nipa, oot asiamies!


E: 1000 viestii, hu!
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: perse repee bensan hintoihin

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Mä olen bongannut 95E10:lle mittarihinnaksi 1.559€/l, oliko maanataina, alkaa mietityttämään tuo bensan ja RE85:sen hintaero, kun RE85 maksoi tankatessa 1.089€/l, hieman halvemmalla tuolla viinalla taitaa edelleen päästä, mutta tankkausväli on lyhyempi, toki vääntöä ja tehoa ruotsalaisten keksintö tarjoaa viinalla paremmin...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
ÄSSÄ
Viestit: 442
Liittynyt: 11.12.2012 08:46

Re: perse repee bensan hintoihin

Viesti Kirjoittaja ÄSSÄ »

Ippe kirjoitti:Mä olen bongannut 95E10:lle mittarihinnaksi 1.559€/l, oliko maanataina, alkaa mietityttämään tuo bensan ja RE85:sen hintaero, kun RE85 maksoi tankatessa 1.089€/l, hieman halvemmalla tuolla viinalla taitaa edelleen päästä, mutta tankkausväli on lyhyempi, toki vääntöä ja tehoa ruotsalaisten keksintö tarjoaa viinalla paremmin...
mites tollanen keksintö sopis KE-jettiin :roll:
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: perse repee bensan hintoihin

Viesti Kirjoittaja Ippe »

ÄSSÄ kirjoitti:
Ippe kirjoitti:Mä olen bongannut 95E10:lle mittarihinnaksi 1.559€/l, oliko maanataina, alkaa mietityttämään tuo bensan ja RE85:sen hintaero, kun RE85 maksoi tankatessa 1.089€/l, hieman halvemmalla tuolla viinalla taitaa edelleen päästä, mutta tankkausväli on lyhyempi, toki vääntöä ja tehoa ruotsalaisten keksintö tarjoaa viinalla paremmin...
mites tollanen keksintö sopis KE-jettiin :roll:

Trionic 7 on Saabissa moottorinohjauksena, se taipuu flexifueliksi helposti, KE-jetti taitaa olla aika kivikautinen keksintö, enkä usko että siitä kovin fiksua saa tehtyä ;)

Vanhemman Trionic 5:sen pystyisi irroittamaan helpommin muihin moottoreihin, sekin on varsin hyvin ohjelmoitavissa, mutta mun ymmärtääkseni siinä ei riitä muisti flexifuel-softalle, joten se on joko viinalle tai bensalle.

Itse en näitä ohjelmoi, mutta aika paljon tuosta on jorinaa ympäri nettiä ja Trionicsuite-softalla noita pystyy muokkaamaan aika liki miten haluaa, mun ymmärtääkseni Trionic 5:sen pystyisi inhimillisellä vaivalla siirtämään myös muihin moottoreihin...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
ÄSSÄ
Viestit: 442
Liittynyt: 11.12.2012 08:46

Re: perse repee bensan hintoihin

Viesti Kirjoittaja ÄSSÄ »

mistäs tuollasen laitteen voisi ostaa kaikkine tarpeineen ja käviskö se v8 koneeseen :roll:
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: perse repee bensan hintoihin

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Ei taida neloskoneen moottorinohjaus venyä kasille, nuo ovat siis ihan tehtaalla autoon laitettuja moottorinohjauksia, Saabien V8-mallien moottorinohjauksista mulla ei ole mitään hajua.

Trionic-moottorinohjauksia tarpeineen on nettiauto täynnä, jos tuollaista meinaa sovittaa, niin varmaan helpointa on hommata kokonainen auto elinten luovuttajaksi...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: perse repee bensan hintoihin

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Diisselin hinta sen kun putoaa, kohta jo alta 1,50 taas. Järkevään hintaan tässä maassa ei kyllä liiku mitenkään, mutta köyhän on yritettävä.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Vastaa Viestiin