Tavaran tilaaminen ulkomailta

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Tavaran tilaaminen ulkomailta

Viesti Kirjoittaja stella »

TfP-Motors kirjoitti:
stella kirjoitti:
Miten osien maksu hoidetaan tuonne aerolle?
Verkkomaksu.
Eli, siis voi maksaa verkkopankin kautta ostokset?......minä, kun en omista minkäänlaista Visa...ym..muutakaan luottokorttisysteemiä :roll: .....Verkkopankin kautta pystyn/Jopa osaankin maksaa laskuja ym... :oops:
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tavaran tilaaminen ulkomailta

Viesti Kirjoittaja wellu »

stella kirjoitti:
TfP-Motors kirjoitti:
stella kirjoitti:
Miten osien maksu hoidetaan tuonne aerolle?
Verkkomaksu.
Eli, siis voi maksaa verkkopankin kautta ostokset?......minä, kun en omista minkäänlaista Visa...ym..muutakaan luottokorttisysteemiä :roll: .....Verkkopankin kautta pystyn/Jopa osaankin maksaa laskuja ym... :oops:
Voi, samanlailla kuin maksat laskun ns. "suoraan" palveluntarjoan sivuilta (esim. vakuutusmaksu).
Eli tilausvaiheessa voi valita oman pankin, josta ohjautuu oman pankin kirjautumissivuille. Siitä sitten kirjautumisen jälkeen tulee maksutiedot ym. jne.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
karpy
GFF
Viestit: 600
Liittynyt: 20.01.2003 10:34
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Tavaran tilaaminen ulkomailta

Viesti Kirjoittaja karpy »

Ciao
Olen tilannut tavaraa ulkomailta lähes 30 v ajan. Ennen nettiä oli hieman hankalaa käydä kirjeitse kaupankäyntiä, faxin käyttö jo helpotti huomattavasti. Ostopaikat piti hakea ulkomaisten lehtien ilmoituksista.
Yleensä liikkeiden kautta osto on ollut turvallista ja vaihto väärästä osasta on toiminut.
Yksityisten kanssa on oltava varovaisempi. Esimerkiksi käytetyn osan käyttökunto on veteen piirretty viiva, myyjän mielestä umpio, josta pinnoite on lähes kokonaan irronnut oli käyttökelpoinen.

EBAYn kautta osto on melko turvallinen, mutta valitukset tavarasta on tehtävä ajoissa. Itse lankesin siihen kerran, kun tavaraa ei tullut ja myyjä henkilökohtaisesti (ei Ebayn kautta) kertoi että tavara oli kyllä lähtenyt. Kun valitin Ebaylle, oli valitusaika jo umpeutunut.

Kyllä näitä löytyy Suomestakin, tilataan tavaraa, maksetaan eka laskun mukaan, mutta seuraavat nopeasti tehdyt tilaukset laskua vasten jätetään maksamatta. Kun goolasinkaveria, löytyi, että oli tehnyt aiemmin samanlaista. Rikosilmoitus poliisille ei auttanut, olisi pitänyt nostaa kanne laskun maksamattomuudesta, ei täyttänyt vielä rikoksen merkkejä.

t. Kari
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tavaran tilaaminen ulkomailta

Viesti Kirjoittaja VTO »

Sähköinen haastehakemus on aika helppo tehdä. Maksaa n 70€ mutta harvoin huijarilla on mistä ottaa.
Avatar
hankala
GFF
Viestit: 635
Liittynyt: 16.03.2014 17:06
Paikkakunta: Rymättylä

Re: Tavaran tilaaminen ulkomailta

Viesti Kirjoittaja hankala »

Itse olen 127:n kanssa käyttänyt paljon http://www.autonvaraosat24.fi paikkaa Saksassa. Löytyy yllättävän paljon osia vielä vanhaan fiattiin, kun suomesta ei saa.
Nopeat toimitukset ja kohtuu hinnat vielä.
Tietysti aina kun tarvitsen palan seiskaan niin ensin pitää katsoa http://www.saminosat.net :thumb:
Kaikki on aina vaikeeta!
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Tavaran tilaaminen ulkomailta

Viesti Kirjoittaja Luigi »

hankala kirjoitti:Itse olen 127:n kanssa käyttänyt paljon http://www.autonvaraosat24.fi paikkaa Saksassa. Löytyy yllättävän paljon osia vielä vanhaan fiattiin, kun suomesta ei saa.
Nopeat toimitukset ja kohtuu hinnat vielä.
Samaa puljua, kuin Autodoc. Toimii hyvin silloin kun toimii, sitten kun tulee ongelma, tilanne muuttuu. Esim. jos lähettävät väärän osan, asiakkaan pitää maksaa palautus itse, ellei ole ostanut näiltä erikseen lisäturvaa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
hankala
GFF
Viestit: 635
Liittynyt: 16.03.2014 17:06
Paikkakunta: Rymättylä

Re: Tavaran tilaaminen ulkomailta

Viesti Kirjoittaja hankala »

Luigi kirjoitti: Samaa puljua, kuin Autodoc. Toimii hyvin silloin kun toimii, sitten kun tulee ongelma, tilanne muuttuu. Esim. jos lähettävät väärän osan, asiakkaan pitää maksaa palautus itse, ellei ole ostanut näiltä erikseen lisäturvaa.
En osaa ongelmatilanteista sanoa mitään, ei ole osunut kohdalle virheitä toimituksissa
Kaikki on aina vaikeeta!
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tavaran tilaaminen ulkomailta

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Luigi kirjoitti: Samaa puljua, kuin Autodoc. Toimii hyvin silloin kun toimii, sitten kun tulee ongelma, tilanne muuttuu. Esim. jos lähettävät väärän osan, asiakkaan pitää maksaa palautus itse, ellei ole ostanut näiltä erikseen lisäturvaa.
Jos olet maksanut luottokortilla ja tilaamaasi osaa ei tule niin saat kyllä rahasi takaisin. Ei kai kukaan voi vain lähetellä vääriä osia ja vaatia että niitä lähetellään takaisin. Toki jos tuo lukee tilausehdoissa jotka hyväksyt niin sitten lienee mahdollista.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Tavaran tilaaminen ulkomailta

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Juu, tein sen virheen, että lähetin takaisin. Sitten ei korttireklamaatiokaan auta, kun ei ne lähetyskuluja voi palauttaa. Oppirahoja, oppirahoja...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin