Täytyy kyllä sanoa, että klemmareiden määrästä päätellen näyttää todella viritelmältä. En oikein saa päähäni, miten nuo letkut tuossa menee? Joo, siinä on juuri semmoinen pieneen letkuun (lämmityslaite) asennettava lämmitin, mutta sen yläpuolella oleva ruosteinen holkki näyttää isoon letkuun asennettavalta (alavesiletku) lämmittimeltä.mauricio kirjoitti:Alavesiletkussa on muovinen haara josta lähtee kaiketi siis paluuletku sisälämmittimen kennolta ja samassa kiinni letkulämmitin. Jotenkin näytti että putkessa olisi kolme liitäntään varaosakuvassa, mutta kai niitä sitten vain kaksi on ja osa on toivottavasti oikea.
Putkesta näkyi aivankuin se olisi lommolla hieman.
Vapari bensakoneella siis.
Oikeassa reunassa kuvaa näkyy kaksi paksua letkua, molemmat syyläriin ja noin ylös?
Kummalle puolen moottoria se alavesiletku palautuu? Etupuolelle pakosarjan alle/taakse?
Kun vanhemman mallin 16V FIRE moottoreissa on yksi paluuputki vesipumpulta ja niissä kennon paluuletku kiinnittyy alavesiletkuun. Tällöin lämmitin elementti on tuon putken ja lämppärin paluun T-haaran välissä. Näin siis esimerkiksi Fiat Brava/Bravomk1. Kuitenkin jo Stilossa (ja kuvien mukaan myös Lineassa) on tuo kaksilähtöinen putki vesipumpulle, joista pienempään liittyy kennon paluu ja syylärin alavesiletku lähtee syylärin oikeasta alanurkasta (apukuskin puoli) kohti vesipumppua (jakopäässä) ja tältä väliltä lähtee paisuntanestesäiliöön pikkuletku.
Todella epäselvä selitys, mutta kysy vaan jos on epäselvä. Minulle tuo kuva on epäselvä, tai sitten on tehty kunnon viritelmä.