Kun auto käynnissä kuuluuko ivecon painelaakerin pyöriä asetelman mukana vai pitäisikö sen olla irti kokonaan asetelmasta ja vasta kytkintä polkiessa ottaa kiinni
Entä ducato onko sama homma?
80 luvun iveco daily kyseessä
Iveco painelaakeri
Re: Iveco painelaakeri
Yleensä painelaakerin ei kuulu pyöriä mukana, koska se kuluttaa turhaan painelaakeria, tämän takia ei suositella jalan pitämistä turhaan kytkinpolkimella ajon aikana...
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Iveco painelaakeri
No se riippuu.. henkilöautoissa siirryttiin about 1978 mukana pyörivään laakeriin. Sitä ennen oli vapaaliikkeen säätö yleensä polkimessa ja laatikossa palautusjousi. Mukana pyörivässä poljin vetää koko ajan kevyesti ja vaijerikuoren säädöllä lähinnä säädetään polkimen liikerata. Siitä huolimatta jalan pitäminen polkimella lisää laakerin kuormitusta joten on vältettävää. Mukana pyörivä on siitä parempi että vapaaliikkeen säätö jää pois ja toisaalta irroitusliike on välyksetön eli polkimen vaatima liikematka lyhenee.
Jotenkin luulisin että dailyssä on mukana pyörivä. En kehtaa kömpiä tutkimaan.
Jotenkin luulisin että dailyssä on mukana pyörivä. En kehtaa kömpiä tutkimaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Iveco painelaakeri
Näin minäkin sen olen ajatellut koska alhaalla laatikossa ei ole veto tai työntö jousta.
Ajattelin vai että saa varmuuden ennen kuin lähtee polkee tien päälle että ei tartte olla heti taas laatikkoa pudottamassa
Ajattelin vai että saa varmuuden ennen kuin lähtee polkee tien päälle että ei tartte olla heti taas laatikkoa pudottamassa
Re: Iveco painelaakeri
Juu eli tämmösen tiedon sain että:
ykköskoppaisessa on normi painelaakeri ja seuraavassa korimallissa on vetävä kytkin missä painelaakeri irtoaa asetelmasta
ykköskoppaisessa on normi painelaakeri ja seuraavassa korimallissa on vetävä kytkin missä painelaakeri irtoaa asetelmasta
Re: Iveco painelaakeri
Hyvinkin mahdollista. Tosin olen käsittänyt että vetävä kytkin on tilaratkaisu, joten sitä käytetään poikittaismoottorissa eli Ducatossa. Ei luulisi Dailyssä olevan tilanpuutetta. Mutta voi sillä olla muitakin etuja?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net