Iveco painelaakeri

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Dpower
Viestit: 6
Liittynyt: 31.05.2019 14:07

Iveco painelaakeri

Viesti Kirjoittaja Dpower »

Kun auto käynnissä kuuluuko ivecon painelaakerin pyöriä asetelman mukana vai pitäisikö sen olla irti kokonaan asetelmasta ja vasta kytkintä polkiessa ottaa kiinni

Entä ducato onko sama homma?

80 luvun iveco daily kyseessä
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Iveco painelaakeri

Viesti Kirjoittaja stella »

Yleensä painelaakerin ei kuulu pyöriä mukana, koska se kuluttaa turhaan painelaakeria, tämän takia ei suositella jalan pitämistä turhaan kytkinpolkimella ajon aikana...
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Iveco painelaakeri

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

No se riippuu.. henkilöautoissa siirryttiin about 1978 mukana pyörivään laakeriin. Sitä ennen oli vapaaliikkeen säätö yleensä polkimessa ja laatikossa palautusjousi. Mukana pyörivässä poljin vetää koko ajan kevyesti ja vaijerikuoren säädöllä lähinnä säädetään polkimen liikerata. Siitä huolimatta jalan pitäminen polkimella lisää laakerin kuormitusta joten on vältettävää. Mukana pyörivä on siitä parempi että vapaaliikkeen säätö jää pois ja toisaalta irroitusliike on välyksetön eli polkimen vaatima liikematka lyhenee.

Jotenkin luulisin että dailyssä on mukana pyörivä. En kehtaa kömpiä tutkimaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Dpower
Viestit: 6
Liittynyt: 31.05.2019 14:07

Re: Iveco painelaakeri

Viesti Kirjoittaja Dpower »

Näin minäkin sen olen ajatellut koska alhaalla laatikossa ei ole veto tai työntö jousta.

Ajattelin vai että saa varmuuden ennen kuin lähtee polkee tien päälle että ei tartte olla heti taas laatikkoa pudottamassa :mrgreen:
Dpower
Viestit: 6
Liittynyt: 31.05.2019 14:07

Re: Iveco painelaakeri

Viesti Kirjoittaja Dpower »

Juu eli tämmösen tiedon sain että:
ykköskoppaisessa on normi painelaakeri ja seuraavassa korimallissa on vetävä kytkin missä painelaakeri irtoaa asetelmasta
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Iveco painelaakeri

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Hyvinkin mahdollista. Tosin olen käsittänyt että vetävä kytkin on tilaratkaisu, joten sitä käytetään poikittaismoottorissa eli Ducatossa. Ei luulisi Dailyssä olevan tilanpuutetta. Mutta voi sillä olla muitakin etuja?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin