Stilon puola ongelma
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 21.09.2020 11:39
Stilon puola ongelma
Morjens!!
Stilo käy kolmella pytyllä ja ymmärtääkseni vikana voisi olla rikkoontunut puola.
Kuinkas tämä viallinen puola olisi paikallistettavissa kotikonstein?
Voiko jollain OBD-testerillä saada tarkempaa apua asiaan??
Jos testeri kertoo, että esim. 3-puola viallinen niin kuinka tämä järjestys moottorissa menee?
Vaikkapa nyt edestä katsottuna vasemmalta oikealle...
Stilo käy kolmella pytyllä ja ymmärtääkseni vikana voisi olla rikkoontunut puola.
Kuinkas tämä viallinen puola olisi paikallistettavissa kotikonstein?
Voiko jollain OBD-testerillä saada tarkempaa apua asiaan??
Jos testeri kertoo, että esim. 3-puola viallinen niin kuinka tämä järjestys moottorissa menee?
Vaikkapa nyt edestä katsottuna vasemmalta oikealle...
Re: Stilon puola ongelma
Kannattaa käyttää vikakoodien luvussa se auto......Sylintereiden järjestys menee niin, että jakopään puoleinen sylinteri on numero 1.....Ja siitä sitten kohti 4:s sylinteriä....Eli jos nyt se 3:nen on pimeänä, niin se on toiseksi viimeinen jos katsotaan keulasta vasemmalta---oikealle.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Stilon puola ongelma
Kyseessä lienee 1.8 stilo...?
En tiedä tai muista mitenkä puolat ovat moottorin päällä, mutta mykistyneen sylinterin saa selville kytkemällä yhdestä puolasta kerrallaan töpselin irti. Tällöin puola jonka kohdalla käynti ei muutu, on se sylinteri joka on mykkä.
Mutta, mikäli näin menettelet, en ota mitäön vastuuta mahdollisista lisävaurioista. Nekään kun eivät täysin tavattomia tuolla menetelmällä ole.
Minäkin suosittelen vikakoodien lukua.
En tiedä tai muista mitenkä puolat ovat moottorin päällä, mutta mykistyneen sylinterin saa selville kytkemällä yhdestä puolasta kerrallaan töpselin irti. Tällöin puola jonka kohdalla käynti ei muutu, on se sylinteri joka on mykkä.
Mutta, mikäli näin menettelet, en ota mitäön vastuuta mahdollisista lisävaurioista. Nekään kun eivät täysin tavattomia tuolla menetelmällä ole.
Minäkin suosittelen vikakoodien lukua.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Stilon puola ongelma
Matalajännitejohdon irrotus tuskin rikkoo mitään, mutta ihan varmasti generoi lisää vikakoodeja.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Stilon puola ongelma
Tuskin rikkoo muttei se mahdotonta ole.Luigi kirjoitti:Matalajännitejohdon irrotus tuskin rikkoo mitään, mutta ihan varmasti generoi lisää vikakoodeja.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Stilon puola ongelma
Ehkä kaasari vehkeistä sai vedellä tolleen johtoja irti, mutta ei kai enää edes 90 luvun autoista saanut tommosia tehdä.
Ja tietenkin jos aihe on täysin tuntematon, kannattaa korjauttaa auto myös samassa paikassa ja sytytystulpat samalla myös vaihtaa. Toivottavasti ei ole ECU viallinen.
Ja tietenkin jos aihe on täysin tuntematon, kannattaa korjauttaa auto myös samassa paikassa ja sytytystulpat samalla myös vaihtaa. Toivottavasti ei ole ECU viallinen.