Fiat Stilo Multi Wagon vikakoodit / sähköviat as.tuntemus

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
mauricio
Viestit: 667
Liittynyt: 01.09.2019 21:12

Re: Fiat Stilo Multi Wagon vikakoodit / sähköviat as.tuntemu

Viesti Kirjoittaja mauricio »

Puhumattakaan jos tuollaista haluaa korjata kun se on niin halpa ja osat halpoja. Kohta huomaakin että samat tarvikeosat hajoilevat jopa parin vuoden välein ja auton jatkuva rassaaminen muuttuu elämäntavaksi.

Toivottavasti aloittaja saa autonsa kuntoon. Tuollaista se voi todellakin pahimmillaan olla.
AditusPelvis
Viestit: 10
Liittynyt: 17.11.2014 14:53

Re: Fiat Stilo Multi Wagon vikakoodit / sähköviat as.tuntemu

Viesti Kirjoittaja AditusPelvis »

Mä kyselin teiltä korjaamoa ja asiantuntemusta missä saan viat korjatuksi. En sanonut, etteikö vianhaku ja korjaus saisi maksaa. Tottakai olen valmis maksamaan saadakseni autoni kuntoon mutta tuo mainitsemani korjaamo palautti auton viallisena ottaen ison hinnan ja tiedättekö mikä siinä on pahinta? Yksikään korjaamo ei jatka siitä, vaan tekee ne samat asiat uudelleen, koska vikaa niin kuulemma haetaan mutta yksikään korjaamo, johon olen ollut yhteydessä ei ole kykeneväinen kyseisen automerkin suhteen tätä tekee. Hyvä on se, että en sanoo suoraan.

Mut edelleen se mitä kysyn on asiantuntevaa korjausta. Kävin tänään Delta-autossa, jossa oli todella negatiivinen palveluasenne ja sellainen "ei aitoasuomihepulta näyttänyt" selitti, että ei ole mitään järkeä lähteä auton arvoa isommin tekee ja hänkin arveli, että vika olisi ecussa ja kysyin, että oletko automekaanikko, johon vastasi, että on huoltomyyjä. Niinpä eli kukaan ei ole osoittanut missä vika on. Mulle on tänään neuvottu auton romuttamista. Ostin kesällä laadukkaat uudet renkaat ja teetätin muuta huoltoa yli 500 euron edestä; nekinkö sitten meni hukaan. En usko. Kun kerran mulla menee katastus umpeen 16.11.2020, niin olkoon se väliaikainen tappio ja laitan auton seisomavakuutukseen kotipihallani. Säästän kevään aikana ja kesän tullen etsin, josko löytyis joku harrastaja, jota täälläkin joku viisas osas ehdottaa. Ja toki hän saa ihan kunnon palkkionkin.

Sain juuri sähköpostiini vastausta eräältä Tampereella olevalta firmalta, joka noita ECU laitteita korjaa. En vaan tiedä missä se sijaitsee ja saisinko sen helposti irti. Ehkä palkkaan tähänkin jonkun harrastelijan, mut mistä hänet sitten löydän.
AditusPelvis
Viestit: 10
Liittynyt: 17.11.2014 14:53

Re: Fiat Stilo Multi Wagon vikakoodit / sähköviat as.tuntemu

Viesti Kirjoittaja AditusPelvis »

mauricio kirjoitti:Puhumattakaan jos tuollaista haluaa korjata kun se on niin halpa ja osat halpoja. Kohta huomaakin että samat tarvikeosat hajoilevat jopa parin vuoden välein ja auton jatkuva rassaaminen muuttuu elämäntavaksi.

Toivottavasti aloittaja saa autonsa kuntoon. Tuollaista se voi todellakin pahimmillaan olla.
Kiitos; sun kommentit on järkeviä :)

Olen tottunut siihen, että joka vuosi jotain joutuu korjauttamaan ja niin pitää ollakin, sillä tuskin on keksitty autoa, joka toimii huoltamatta. Mut on niitä kuluja uusissakin autoissa; ostin 1988 uutena Fiat Unon ja koska ostin sen rahoituksella, niin rahoittaja vaati, että joka ikinen huolto tehdään ja oli jos minkälaisia vaatimuksia. Silloin päätin, että en enää osta milkään rahoituksen kautta, vaan mieluiten pankkilaina, jolloin auton saa omakseen heti. Ja aika varmasti nykyautotkin tulee kalliiksi korjauttaa.
AditusPelvis
Viestit: 10
Liittynyt: 17.11.2014 14:53

Re: Fiat Stilo Multi Wagon vikakoodit / sähköviat as.tuntemu

Viesti Kirjoittaja AditusPelvis »

Paha juttu rodellakin se, että parhaat neuvot tulee liian myöhään. Firma, joka korjaa ECU laitteita lähetti mulle videon, josta selviää mistä se laite löytyy, kun kerroin etten tiedä https://www.youtube.com/watch?v=Y794gPzkhO0" onclick="window.open(this.href);return false;
No eipä ole kauhean vaikeassa paikassa. Kait se pitää itse kääriä hihat, kun en löydä kiinnostusta ammattilaiselta. En miellään tekis renkaiden vaihtoa enempää, sillä pahimmillaan mokaa jossain ja menee pahemmaksi; tosin voiko se tästä paheta, kun saamani vinkit neuvoo romuttamolle vientiä :D

Jos tänkin olisin tiennyt pari viikkoa sitten, niin ehtisin katsastaa autonkin.
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fiat Stilo Multi Wagon vikakoodit / sähköviat as.tuntemu

Viesti Kirjoittaja VTO »

Oikeassa olet: ei se pahemmaksi voi mennä.

Tässä videossa ECU on hieman eri paikassa, mutta juotoston korjaaminen ei vaikuttanut pahalta.

https://www.youtube.com/watch?v=TQgUZjpVZgw" onclick="window.open(this.href);return false;
mauricio
Viestit: 667
Liittynyt: 01.09.2019 21:12

Re: Fiat Stilo Multi Wagon vikakoodit / sähköviat as.tuntemu

Viesti Kirjoittaja mauricio »

Vaikka ecun korjauttaisi tai tilaisi korjatun ulkomailta, vika ei välttämättä sillä korjaannu. Arpomiseksi menee. Sulakerasia lienee sekin hyvä kohde. Eikä siinä vielä kaikki, autossahan on korinhallinta ecu ja airbag ecu, ja nekään eivät ole ikuisia. Ihan kokonaisuudessaan kun sanovat että romuta pois, niin lienevät oikeassa. Ellet sitten itse ala rassaamaan. Ehkä jos osina möisit, voisit vähän rahaa saada takaisin.

Nuo ecun liittimet voi avata ja laittaa kontaktisuojasuihketta. Epäilemättä korjaamo on jo saattanut tehdä niin.

Minulla on ollut enimmäkseen hyviä kokemuksia korjaamoista,joissa ei ole erikseen huoltomyyjää. Olen itse vian etsinyt ensin. Eivät tietenkään kaltaisistani asiakkaista pidä kauheasti. :lol: Minulle kun ei suodattimien vaihtoa voi myydä parilla sadalla.
Fiat1995!
Viestit: 1
Liittynyt: 28.01.2021 20:01

Re: Fiat Stilo Multi Wagon vikakoodit / sähköviat as.tuntemu

Viesti Kirjoittaja Fiat1995! »

AditusPelvis kirjoitti:Asun Helsingissä ja mulla on Fiat Stilo Multi Wagon vm 2003. Autoon ilmestyi elokuussa vikakoodi "Engine Fault" ja kuukautta myöhemmin toinen, jossa keltainen kolmio huutomerkillä: "Brke. Lamp Faill"

Sytyshäiriötä on ilmaantunut. Käytin auton Viking Motorsissa, jossa se vietti peräti 5 päivää. Sain auton takaisin 557€ köyhempänä mut vikoja ei loydetty; tuli huiputettu olo. Olivat vaihtaneet nokka-akselin anturin, joka vaati jakopään purkamista ja jakohihnan vaihto (joka muutoin vaihdettiin viime vuonna). Nokka-akselin tunnistin + jakohihnan vaihto 276,50 € + nokka-akselin anturi 110 € + vikakoodien luki + nollaus + vianhaku = 557 €. Henkisesti sattuu, sillä työttämän päivärahoista vähävaraisena tuntuu, että multa vietiin turhaa.

Mut joo; en tarkoita purnata autokorjaamoa (jolle aion vielä suoraa palautetta), vaan tahtoisin kysellä teiltä arvon Fiat harrastajat / tuntijat, löytäysinkö pk-seudulta sellaista korjaamoa, jossa erityisesti Fiat Stilon sähköjärjestelmä osataan eikä vain "enten tentten teelika mentten" tyyliin. Mulla ei olis varaa turhaan enää. Arvelivat tuolla VM:ssä, että moottorin ohjainyksikkö pitäis vaihtaa ja sanoivat sen maksavat nelinumeroisen luvun.

Katsastus 16.11.2020 mennessä, joten kiire olis.
Nykyiset, suomalaiset autokorjaamot ovat _kädettömiä_, siis eivät osaa. (Osaavat ovat harvassa) Oikeastaan osaavat vain yhden asian: Asiakkaan rahojan vastaanottamisen, ilman tehty korjausta.

Tämä voi olla myöhäistä ja en tiedä rikonko jotain foorumin sääntöjä, mutta youtube video kertoo jotain, linkki:
https://www.youtube.com/watch?v=J_oA3mcWqHo" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. Netistä ostettu vikakoodilukija/OBD-verme tulee äkkiä halvemmaksi kuin pari kertaa käyttää vikakoodiluvussa autokorjaamolla. Huomioitava, autokorjaamoilla on 'kait' paremmat vehkeet ko. toimenpiteen suorittamiseen. Osaamisen / tietotaidon kanssa on sitten enemmän moitittavaa. Huomioitava tuntivelotushinta: 60-110 e. Jos korjaus tuolla tuntihinnalla ei onnistu, niin ko. autoasentaja voisi siirtyä siivoojaksi. EI ansaitse minkäänlaista auto sanaan liittyvää mainintaa.

UGH, olen puhunut.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Fiat Stilo Multi Wagon vikakoodit / sähköviat as.tuntemu

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Fiat1995! kirjoitti:
AditusPelvis kirjoitti:Asun Helsingissä ja mulla on Fiat Stilo Multi Wagon vm 2003. Autoon ilmestyi elokuussa vikakoodi "Engine Fault" ja kuukautta myöhemmin toinen, jossa keltainen kolmio huutomerkillä: "Brke. Lamp Faill"

Sytyshäiriötä on ilmaantunut. Käytin auton Viking Motorsissa, jossa se vietti peräti 5 päivää. Sain auton takaisin 557€ köyhempänä mut vikoja ei loydetty; tuli huiputettu olo. Olivat vaihtaneet nokka-akselin anturin, joka vaati jakopään purkamista ja jakohihnan vaihto (joka muutoin vaihdettiin viime vuonna). Nokka-akselin tunnistin + jakohihnan vaihto 276,50 € + nokka-akselin anturi 110 € + vikakoodien luki + nollaus + vianhaku = 557 €. Henkisesti sattuu, sillä työttämän päivärahoista vähävaraisena tuntuu, että multa vietiin turhaa.

Mut joo; en tarkoita purnata autokorjaamoa (jolle aion vielä suoraa palautetta), vaan tahtoisin kysellä teiltä arvon Fiat harrastajat / tuntijat, löytäysinkö pk-seudulta sellaista korjaamoa, jossa erityisesti Fiat Stilon sähköjärjestelmä osataan eikä vain "enten tentten teelika mentten" tyyliin. Mulla ei olis varaa turhaan enää. Arvelivat tuolla VM:ssä, että moottorin ohjainyksikkö pitäis vaihtaa ja sanoivat sen maksavat nelinumeroisen luvun.

Katsastus 16.11.2020 mennessä, joten kiire olis.
Nykyiset, suomalaiset autokorjaamot ovat _kädettömiä_, siis eivät osaa. (Osaavat ovat harvassa) Oikeastaan osaavat vain yhden asian: Asiakkaan rahojan vastaanottamisen, ilman tehty korjausta.

Tämä voi olla myöhäistä ja en tiedä rikonko jotain foorumin sääntöjä, mutta youtube video kertoo jotain, linkki:
https://www.youtube.com/watch?v=J_oA3mcWqHo" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. Netistä ostettu vikakoodilukija/OBD-verme tulee äkkiä halvemmaksi kuin pari kertaa käyttää vikakoodiluvussa autokorjaamolla. Huomioitava, autokorjaamoilla on 'kait' paremmat vehkeet ko. toimenpiteen suorittamiseen. Osaamisen / tietotaidon kanssa on sitten enemmän moitittavaa. Huomioitava tuntivelotushinta: 60-110 e. Jos korjaus tuolla tuntihinnalla ei onnistu, niin ko. autoasentaja voisi siirtyä siivoojaksi. EI ansaitse minkäänlaista auto sanaan liittyvää mainintaa.

UGH, olen puhunut.
Meita lahela olevat iraki korjamo laittaa auto ku auto kunton halvala.
He pyyte vain 20 euro tuntti. Olen useasti köytäny siela autoni ja ai a tule kunton. Viimekerta stilon vikakorjaus makso vain <900> euroa. Meni paljon tuntti mutta tuli kunto halpa hinta. Suositele!
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
MolliOlli
Viestit: 2
Liittynyt: 04.02.2021 09:21

Re: Fiat Stilo Multi Wagon vikakoodit / sähköviat as.tuntemu

Viesti Kirjoittaja MolliOlli »

En ymmärrä miksi auto antaa vikakoodin EBD Failure eikä merkkikorjaamo tiedä mitä se tarkoittaa? Voiko mekkikorjaamon henkilökunta olla niin tietämätöntä? Vai onko se "Salaista tietoa"? Sain ohjeen toimittaa Stilo korjaamolle. Siellä selviää mikä on ollut vialle ja hinta tulee selväksi kun maksaa laskun.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat Stilo Multi Wagon vikakoodit / sähköviat as.tuntemu

Viesti Kirjoittaja wellu »

Fiatin maahantuonti on ollut monta vuotta jo niin retuperällä, että merkkiin koulutettua henkilökuntaa tuskin löytää ihan sattumanvaraisesti merkkikorjaamosta. Eiköhän ne ole joko valuneet muualle tai eläköityneet.

Ja kun ei ole välttämättä mallikohtaista ohjetta minkäkin koodin ratkaisemiseksi, niin tekemätön paikka. Varsinkin jos vika on jokin todella mystinen "bitti jumissa", ei semmoista saa oikein diagnoosilla selväksi. Vaatii testaamista ja kokeilua, pahimmassa tapauksessa päiviä.
Minkä huollan, sen korjaan...
am
Viestit: 508
Liittynyt: 20.02.2003 15:35

Re: Fiat Stilo Multi Wagon vikakoodit / sähköviat as.tuntemu

Viesti Kirjoittaja am »

Onko tästä vikakoodit luettu/nollattu? Saattaa lähteä varoitukset pois, kun abs-moduulin tiedot lukee obd-piuhalla Multiecuscaniin ja nollaa vikailmoitukset.
Vastaa Viestiin