Auton huoltoramppi

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
woimasavu
Viestit: 307
Liittynyt: 08.02.2017 18:16

Auton huoltoramppi

Viesti Kirjoittaja woimasavu »

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... -ajoramppi" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko kenelläkään tuollaisia muovisia käytössä ja onko yhtä paskat kuin vastaavat metalliset rimpulat jotka luistavat vain etuvetoisen auton alta pakoon kun yrittää ajaa eturenkaat päälle?
Fiat 500L 1.4 95
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Auton huoltoramppi

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

patikasta saa tehtyä paljon paremmat, loivempi kulma kun tekee puoltoistametriset eikä siten karkaa alta pois. Metallisissa kannattaa pistää lauta eteen ensikorokkeeksi ja vaikka laudan pää ekan poikkipuolan päälle, niin ei tartte ponnistaa rampille maan pinnalta.

Tai sitten vaan suosiolla tunkilla ylös ja sitten vasta ramppi renkaan alle. :D
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Auton huoltoramppi

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Tuo Kärkkäisen myymä näyttää matkailuauton varusteelta. Sillä laitetaan auto suoraan kun parkkiin ajetaan. Nostokorkeutta en ilmoituksesta löytänyt.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Auton huoltoramppi

Viesti Kirjoittaja stella »

Parhaat ajorampit tulee, kun ne tekee itse....Saa päättää korkeuden/kulman, jolla rampeille ajetaan, sekä myös ramppien pituuden/leveyden 8-) ....Minulla/velipojalla on nyt noin 25v vanhat ajorampit, jotka silloin tehtiin itse, ja kertaakaan eivät ole alta lähteneet, ja on ollut Isojakin autoja niiden päällä ;)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Auton huoltoramppi

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Nikkaroin tuollaiset muutama vuosi sitten, kun ei madallettua autoa saa millään ajettua normirampeille.

Kuva

Muistaakseni tein piirroksen ensin tietokoneella, niin sain sillä sahatavaran pituudet. Sitten vaan ruuvaili kasaan.

Onhan nuo painavat, jos pitää siirrellä esimerkiksi kerrostalon kellarikomerosta parkkipaikalle.. En tiedä aloittajan tilannetta, ite tottunut omakotielämään niin ei aina meinaa muistaa että muilla on ihan erilaisia haasteita.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
woimasavu
Viestit: 307
Liittynyt: 08.02.2017 18:16

Re: Auton huoltoramppi

Viesti Kirjoittaja woimasavu »

Okt talossa asutaan ja oma talli käytössä joten taidan tosiaan tehdä itse puusta niin saa semmoiset kuin haluaa. Biltemassa käpistelin tuollaista muovista joka oli kyllä mainion oloinen ja luistosuojattu, mutta hinta oli 50e per kappale :shock:
Fiat 500L 1.4 95
Avatar
bambino
GFF
Viestit: 405
Liittynyt: 22.08.2006 11:36
Paikkakunta: Suolahti

Re: Auton huoltoramppi

Viesti Kirjoittaja bambino »

Mulla on tuollaiset muoviset ollut käytössä jonkin aikaa. Hyvin ovat asiansa ajaneet ja helppo sailyttää kun menevät päälekkäin nippuun.
Fiat 126 1975
Fiat 500 Nuova 1963
"Huvipuistolaite" reunion
500L 1,4
Vastaa Viestiin