Pompannappi harrastajat!

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
tanelibrandt
Viestit: 40
Liittynyt: 06.03.2019 18:10

Pompannappi harrastajat!

Viesti Kirjoittaja tanelibrandt »

Jos olet sosiaalisessa mediassa ja omistat pompannapin. Silloin pompannapit on sun ryhmä facebookissa. Me ollaan kasattu yhteen pompannappi harrastajia Suomessa. Tällä hetkellä ryhmässä on reilut 130kpl Suomessa asuvia pompannappi harrastajia. Jokaisesta autosta löytyy esittely sivulla. Suunnitteilla on useita tapahtumia ympäri Suomen. Kotisivut aukeavat vielä tänä vuonna ja tällä hetkellä on myynnissä pompannappi pipoa ja maskia. Tervetuloa mukaan
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3372
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Pompannappi harrastajat!

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Kannattaisiko saada keskustelua tälle aikanaan hyvin aktiiviselle foorumille sukkenperin mainosalustan sijaan.
https://fiat600forum.dy.fi/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
tanelibrandt
Viestit: 40
Liittynyt: 06.03.2019 18:10

Re: Pompannappi harrastajat!

Viesti Kirjoittaja tanelibrandt »

Ei missään nimessä. Näin on hyvä.
stella
Viestit: 2027
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Pompannappi harrastajat!

Viesti Kirjoittaja stella »

Siis mihin tämä uusi kotisivuhomma on aukeamassa?....Jos johonkin facebookkiin, niin siinä tapauksessa ainakin minä jään pois, koska en ole missään facebookissa...enkä tule koskaan sellaiseen liittymäänkään...
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
tanelibrandt
Viestit: 40
Liittynyt: 06.03.2019 18:10

Re: Pompannappi harrastajat!

Viesti Kirjoittaja tanelibrandt »

Toivottavasti joulun alla ja osoitteeseen pompannapit.fi. Pompannapit on kerännyt yhteen reilut 130kpl pompannappeja Suomesta. Se on tietenkin jokaisen oma asia mihinkä liittyy ja mihinkä ei. Me mukana olijat ollaan kuitenkin siitä innoissaan että ollaan löydetty toisemme ja päästään näkemään mitä muut pompannapeillensa tekevät. Nämä autot tulee esittelyyn myös sinne kotisivuille aikanaan. Sieltä niitä voi sitten ihastella tai vaikka samantien instagramista.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Pompannappi harrastajat!

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Taitaa olla piilossa oleva ryhmä? Tykkään kyllä lueskella noita julkisia ryhmiä vaikka en ison kirjan täys jäsen ole kun ei oo sukkelberin make sitä odottaamani rahalähetystä lähettänyt. välillisesti olen kyllä "jäsen' instan ja wa:n kautta. Mulla on tuo avatar kuvan aivoveritulppa tuolla tallissa, jolla lienee ajettu kovin nopeus vastaavista laitteista suomen kamaralla (215km/h)
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Kake
GFF
Viestit: 446
Liittynyt: 20.12.2002 19:54
Paikkakunta: Köyliö

Re: Pompannappi harrastajat!

Viesti Kirjoittaja Kake »

Voiskohan joku selittää tällaiselle kalkkiselle, mikä tarve ihmisillä on aina keksiä ja luoda näitä merkki- ja mallikohtaisia uusia "omia" juttuja? Saako siitä jonkinlaista tyydytystä kun on idean keksinyt ja saanut kasattua?
En ole kuussatasharrastusta isommin seurannut, mutta olen ymmärtänyt, että GFF:n alla on ollut senkin puitteissa ihan mukavaa toimintaa ja jopa kokoontumisia. Taisi olla juttua tänään tulleessa uudessa hienossa kerholehdessäkin.
Vai olenko ymmärtänyt väärin ja kyse onkin nimenomaan GFF:n somejutuista?
pminetti
GFF
Viestit: 1249
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

Re: Pompannappi harrastajat!

Viesti Kirjoittaja pminetti »

mielestäni se on samaa porukkaa.kyllä se on meille ikälopuillekin someen mentävä.itsekin olin pitkään sitä vastaan,mutta huomasin että sielä on paljon vilkaapaa keskustelua kuin täällä sekä kuvien laitto helppoa jopa tälläiselle kalkkiselle.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3372
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Pompannappi harrastajat!

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Onhan se tämäkin somealusta. Kenenkä etu on hajauttaa harrastajia moneen ryhmään? Mitä sillä haetaan?
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Pompannappi harrastajat!

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Saahan sieltä lisää porukkaa mukaan helposti. Mutta toisaalta sitten hajoaakin helposti tai pahimmillaan yhden väärän päivityksen takia joku valvoja toisella puolen planeettaa pistää kaiken siihen mennessä tehdyn työn yhdellä klikkauksella bittiavaruuteen.

Ei minulla sinänsä ole sitä vastaan, että joku haluaa kehittää omaa juttua. Näitä on vaan nähty, että innostuksella kehitetään jotain ja revitään porukkaa hajalle eri alustoille. Mutta sitten kun homma on parin ihmisen varassa ja niille tulee elämässä muutakin, koko touhu hiipuu ja siinä on sitten vaara taas menettää enemmän porukkaa kuin saatiin kasaan.

Siksi on hyvä että on tällaisia merkkikerhoja jotka toimii kymmeniä vuosia ja alustoja kuten tämäkin, jotka on kokonaan omissa näpeissä ja bäckupit tallessa, ettei ole sellaista vaaraa että kaikki häviää kuin tuhka tuuleen ja yli 10 vuotta vanhojakin asioita on helpohko hakea.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Kake
GFF
Viestit: 446
Liittynyt: 20.12.2002 19:54
Paikkakunta: Köyliö

Re: Pompannappi harrastajat!

Viesti Kirjoittaja Kake »

Sämpy kiteytti uhat ihan kivasti. Lisäisin vielä painetut kerholehdet, joita ei saa häviämään klikkauksella. Ja se hajauttaminen on se ongelma, jota yritin itsekin kuvata. Muutenhan se on erinomaista, että saadaan nuoria harrastajia mukaan omine nykyaikaisine välineineen. Vaihtoehtona on koko autoharrastuksen kuoleminen sukupuuttoon kalkkisten myötä.
tanelibrandt
Viestit: 40
Liittynyt: 06.03.2019 18:10

Re: Pompannappi harrastajat!

Viesti Kirjoittaja tanelibrandt »

Mielenkiintoisia näkemyksiä. Jokaisellahan meistä semmoinen on. Itse kuulun Gruppoon ja aion vastakin kuulua. Meidän tarkoitus ei ole aiheuttaa grupolle mitään harmia. Tuo mainittu juttu belissima lehdessä on nimenomaan meidän tapahtumasta joka järjestettiin yhteistyössä gruppon kanssa :) Tämä meidän pompannappi yhteisö vastaa harrastajien huutoon ja pyrkii paremmin palvelemaan heitä sillä tavalla kun he sen hyväksi kokevat. Lisäksi minä haluaisin "nuorison" pompannappien pariin ja heidät tavoittaa sosiaalisen median kanavien kautta. JOS nyt sitten halutaan kritisoida (niin kuin meitäkin kritisoidaan) niin on minullakin kritiikkiä annettavana... Pari vuotta sitten esittelin uusia ideoita ja tapoja miten MINUN mielestäni voisi hommaa kehittää, silloin kohtasin samanlaista "huutelua" mitä täällä kohtaan. "Aina tulee uusia yrittäjiä"... "Katoavat yhtä nopeasti kuin ilmestyvätkin"... "vanha tapa on paras"... "ei sosiaalista mediaa"... Ei sitä ei tätä! No mihinkään en ole kadonnut. Olen nyt kahtena kesänä järjestänyt onnistuneet pompannappien kokoontumisajot. Niihin ollaan saatu mukavasti pompannappeja (noin 20kpl) ja saman verran muita harrastejoneuvoja. Kävijöitä kummassakin tapahumassa on ollut satoja. Mukaan on saatu sponsoreita ja ihan mukavia palkintoja. En ajatellut kadota minnekään :) Olisiko se mitenkään mahdollista että joskus annettaisiin jollekin uudelle mahdollisuus? Haukutaan sitten kun homma menee reisille eikä siitä tullutkaan mitään. Minä kuitenkin kuljen kadulla ylpeänä Pompannappi pipo päässä (tulipa semmoisiakin tehtyä, kaikki 50kpl myytiin muutamassa päivässä ja kohta kansa kulkee muillakin paikkakunnilla pomppis pipo päässä) ja minulla on puhdas omatunto siitä että olen tehnyt jotain edistääkseni harrastamista suomessa. Aika näyttää mitä kaikkea vielä keksitään mutta "hype" on nyt korkea ja mukana on innokasta porukkaa. Kunhan tää korona hellittää niin päästään järjestämään uusia tapahtumia pitkin suomea. Niitä tietenkin mainostan täällä fiatforumilla niin löytää nekin perille jotka eivät somea käytä :) Olen myös meidän kanavissa mainostanut fiatforum.fi:tä ja kehoittanut kansaa tulemaan tänne keskustelemaan, pyytämään apua ja jakamaan kokemuksia. Toivotaan että he eivät ole yhtä kapea katseisia näkemyksiensä kanssa.

Terveisin Taneli Brandt (kirjoitan ihan omalla nimellä)
Pompannapit
pminetti
GFF
Viestit: 1249
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

Re: Pompannappi harrastajat!

Viesti Kirjoittaja pminetti »

olen samaa mieltä yllä olevan kanssa,ei useampi harrastaja sivusto tai kerho ole pahasta jos toimitaan yhdessä hyvässä yhteis hengessä yhteistyötä tehden harrastajien hyväksi.
VTO
Viestit: 1438
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pompannappi harrastajat!

Viesti Kirjoittaja VTO »

Ei kai useammista alustoista haittaa ole, vaikka harrastajien määrä onkin rajoitettu.
Omassa päässä on vain sellainen asetus, että nämä brassailu yms seuralaispalvelut: FaceBook, Twitter, Instagram ja Tinder ovat ihmistä reaalimaailmasta vieraannuttavia ajatuskoneiston muokkaajia. Vaikka eiköhän aikuisen ihmisen pitäisi osata päättää, mihin päänsä työntää. Lapset sitten asia erikseen. Heitä pitää vähintäänkin ohjeistaa, mieluiten suojella.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Pompannappi harrastajat!

Viesti Kirjoittaja väisänen »

pminetti kirjoitti:mielestäni se on samaa porukkaa.kyllä se on meille ikälopuillekin someen mentävä.itsekin olin pitkään sitä vastaan,mutta huomasin että sielä on paljon vilkaapaa keskustelua kuin täällä sekä kuvien laitto helppoa jopa tälläiselle kalkkiselle.
Hyvin kiteytetty.
Kuvien lataaminen on se juttu. Onneksi youtuben linkittely on melkein yhtä helppoa nykyään vs kännyllä räpätyn kuvan liittäminen faseen. Ennenhän mikään ei ollut helppoa erillisine dinikameroineen, aikaa meni noin tunti parin kuvan lataamiseen jotta näkyi foorumilla (noin 10 vuotta sitten).
Nythän kuvapalvelutkin on helppoja jopa kalkkiksille kuten minä.
Itse veikkaan että perinteiset foorumit voivat jopa nostaa päätään jonkin vuoden kuluttua...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Vastaa Viestiin