Bravan ikkunat eivät talvella/kostealla kirkastu

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
seppä
Viestit: 749
Liittynyt: 19.03.2003 16:31
Paikkakunta: Koria

Re: Bravan ikkunat eivät talvella/kostealla kirkastu

Viesti Kirjoittaja seppä »

Mulla tua 1.4 stilo alko puhaltaa kuumaa ku termarin vaihdoin. Sen jälkeen alko ikkunatkin huurtua. Oli mulla tossa puskuri irrallaan kun koukun asensin mut en muista lyl et siel puskurin alla ois mitään ilmareikiä ollu.Raitisiömasuodsttimen ku vaihoin nii oli kyl ihan täys lehtiä yms.. et sitä mujua siel voi kyl vieläkin olla josta tulee kosteutta.
Fiat Stilo 95 mw -06
Fiat Ritmo 70 -83
Fiat 126 -74
Avatar
seppä
Viestit: 749
Liittynyt: 19.03.2003 16:31
Paikkakunta: Koria

Re: Bravan ikkunat eivät talvella/kostealla kirkastu

Viesti Kirjoittaja seppä »

Mulla tua 1.4 stilo alko puhaltaa kuumaa ku termarin vaihdoin. Sen jälkeen alko ikkunatkin huurtua kun alkaa tarpeeks lämmintä tulee. Raitisiömasuodsttimen ku vaihoin nii oli kyl ihan täys lehtiä yms.. et sitä mujua siel voi kyl vieläkin olla josta tulee kosteutta.
Nii ei oo mullakaan pohjapansssria mut maskin ja syylärin välis on peltilevy ja sen kans lämpiää melko nopeest
Fiat Stilo 95 mw -06
Fiat Ritmo 70 -83
Fiat 126 -74
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Bravan ikkunat eivät talvella/kostealla kirkastu

Viesti Kirjoittaja wellu »

seppä kirjoitti:Mulla tua 1.4 stilo alko puhaltaa kuumaa ku termarin vaihdoin. Sen jälkeen alko ikkunatkin huurtua kun alkaa tarpeeks lämmintä tulee. Raitisiömasuodsttimen ku vaihoin nii oli kyl ihan täys lehtiä yms.. et sitä mujua siel voi kyl vieläkin olla josta tulee kosteutta.
Nii ei oo mullakaan pohjapansssria mut maskin ja syylärin välis on peltilevy ja sen kans lämpiää melko nopeest
Epäilisin että joko sulla nousee kosteus jalkatilasta tai sitten kenno vuotaa.
Bravossa minulla vuoti kenno todella vähän. Niin vähän, ettei mitään haistanut eikä nestetasosta mitään nähnyt, mutta epäilys oli juuri tuulilasille kertyvän harmaan harson vuoksi.

Kun kennon vaihdoin, niin kennon alareuna oli imelän kostea ja kennossa oli värjäymää.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
seppä
Viestit: 749
Liittynyt: 19.03.2003 16:31
Paikkakunta: Koria

Re: Bravan ikkunat eivät talvella/kostealla kirkastu

Viesti Kirjoittaja seppä »

en usko että kenno vuotaa kun ei ole hajuja ja huurtumin alkaa takasivulaseista ja pikkuhiljaa tulee etusivuasien takareunoihin asti auto lämmetessä. Siks epäilen takapoisto ventiilejä oisivatko tukossa kun siskolla kyseinen auto ennen ja koiria kuskattu niin sitä karavaa tuolta takaluukusta on saanu melkosesti imuroida pois =D pitää ne tutkia kunhan kerkiää ja ottaa raitsari vielä pois ja katsoa paremmin onko siellä vielä lisää moskaa
Fiat Stilo 95 mw -06
Fiat Ritmo 70 -83
Fiat 126 -74
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Bravan ikkunat eivät talvella/kostealla kirkastu

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Huolellinen ovitiivisteiden rasvailukin voi auttaa jos sieltä tihkuu sisälle kosteutta.

Itse käytän tätä, ei sisällä silikonia:

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... i4EALw_wcB
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin