Fiat Bravo II vanteet
Fiat Bravo II vanteet
Hei. Ostin kaverilta alumiinivanteet jotka ovat olleet Lineassa. Niissä on vissiin ET 41 ja Bravossa maximi ET on muistaakseni 38. Onko tuo liikaa jos 3mm menee sisemmäksi vanne? Tietysti kokeilemalla se selviää mutta arvelin kysästä jos joku tietää ennen kun menen tunkkaus hommiin.
Re: Fiat Bravo II vanteet
Sen verran tarkennusta että muuten renkaat ovat identtiset..
Re: Fiat Bravo II vanteet
Vastaan itselleni.. Mahtuu nuo hyvin pyörimään mutta jarruosat varmaan on hilkuilla kuhan joskus palat joutuu vaihtamaan. Pitää talven aikana hommata 5mm korotuspalat, niitten pitäs riittää..
Re: Fiat Bravo II vanteet
Kannattaa palauttaa hienon auton vanteet, että pääsee ajelemaan.
Re: Fiat Bravo II vanteet
En palauta, näyttää niin paljon paremmalta bravossa entisten ruosteisten peltivanteitten sijaan
Re: Fiat Bravo II vanteet
Jatkan tätä viestiä.
Mitä tarkoittaa vanteen sisällä merkintä: 6AIS/7Mg? Tämä on Fiatin tehdasvanteesta.
Mitä tarkoittaa vanteen sisällä merkintä: 6AIS/7Mg? Tämä on Fiatin tehdasvanteesta.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Fiat Bravo II vanteet
Materiaaliin taitaa viitata. Al, Si, Mg. Alumiini, pii (tyypillinen seosaine valettavassa alumiinissa), magnesium.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat Bravo II vanteet
Löysin vihdoin omaan Bravooni alkuperäiset Bravon tehdasvanteet talvirenkaille. Vanteet ovat 7.1 tuumaa x 17. Ostin nämä vanteet käytettyinä Tampereelta eräästä rengasliikkeestä. Vanteisiin tulivat Nokian 225/45/17 - XT-R3-kitkarenkaat. Auto on näillä hiljainen ja menee, kuin kiskoilla. . Mun uudet renkaat ovat nopeusluokaltaan T-luokkaa, eli niillä voisi ajaa jatkuvaa 190 km/h nopeutta. Olen toistaiseksi ajanut maksimissaan noin 70 km/h nopeutta.
Vanteet olivat melkein virheettömät. Toki naarmuja on, kun vanteet ovat vuodelta 2008. Todella hyväkuntoiset Fiatin omat vanteet silti.
En olisi muita vanteita autooni laittanutkaan. Vanteet ovat 10-puolaiset. Kesärenkaissa mulla on vastaaavat 13-puolalla.
Tässä kuva vanteesta ja renkaasta: https://photos.app.goo.gl/Vpbtzzo1LnjLsDPc8
Vanteet olivat melkein virheettömät. Toki naarmuja on, kun vanteet ovat vuodelta 2008. Todella hyväkuntoiset Fiatin omat vanteet silti.
En olisi muita vanteita autooni laittanutkaan. Vanteet ovat 10-puolaiset. Kesärenkaissa mulla on vastaaavat 13-puolalla.
Tässä kuva vanteesta ja renkaasta: https://photos.app.goo.gl/Vpbtzzo1LnjLsDPc8
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Fiat Bravo II vanteet
Unohtui sanoa vanteen ET. Se on 31.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Fiat Bravo II vanteet
Tuo mainitsemani rengastyyppi on lisäksi väärin. Oikea rengas on: Nokian Hakkapeliitta R3: 225/45R17 94T XL
Sama koko kumminkin
Sama koko kumminkin
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Fiat Bravo II vanteet
Ja voin laittaa vertailuja vanhoihin, vuoden 2010 nastarenkaisiin. (Melkein kaikki nastat ovat tallella). Ja kulutuspinta on ok.
Vanhoilla nastarenkailla suti helposti ja sutimisenesto tuli nopeasti mukaan. Ja varsinkin ABS. Myös ajonvakautus aktivoivoitui varsin tehokkaasti. Luulin näitä vielä hyviksi. Vielä mitä!
Uusilla kitkarenkailla en ole päässyt vielä ABS-jarrutukseen. Jossain tilanteessa moottorinohjaus rajoitti "tehoja" . Sen näkee erään merkkivalon vilkkumisena. Hieman liian kovaa mutkaan tullessa jäällä ei tapahdu oikeastaan mitään. Aivan kuin jokin pieni "pehmeä" korjaus. Nastarenkailla olisi rutissut ja kovaa!
Vanhoilla nastarenkailla suti helposti ja sutimisenesto tuli nopeasti mukaan. Ja varsinkin ABS. Myös ajonvakautus aktivoivoitui varsin tehokkaasti. Luulin näitä vielä hyviksi. Vielä mitä!
Uusilla kitkarenkailla en ole päässyt vielä ABS-jarrutukseen. Jossain tilanteessa moottorinohjaus rajoitti "tehoja" . Sen näkee erään merkkivalon vilkkumisena. Hieman liian kovaa mutkaan tullessa jäällä ei tapahdu oikeastaan mitään. Aivan kuin jokin pieni "pehmeä" korjaus. Nastarenkailla olisi rutissut ja kovaa!
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Fiat Bravo II vanteet
Niin se vaan menee, että 11-vuotias rengas ei enää ole uusi. Vaikka nasta pysyy nastana, niin kyllä se kumi hukkaa ominaisuuksiaan ajan saatossa.
Mutta eiks oo oikeasti huima parannus autoilussa, kun vaihtaa renkaat kitkattomista nastoista nastattomiin kitkoihin .
Mutta eiks oo oikeasti huima parannus autoilussa, kun vaihtaa renkaat kitkattomista nastoista nastattomiin kitkoihin .
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT