Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Moottoriurheiluun liittyvät kysymykset, mielipiteet ja projektit.
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Yritin viestittää tuolle unoprojektille mutta ei vastaa. Oliskohan puhelinnumeroa?
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Nyt on lohkokin kohta valmis. Mutta seuraava pienempi ongelma, nelosryhmäläisessä on akku kiinni kotelossaan kahdella kumilenkillä joissa koukut päissä. Semmoisia n. 20cm pitkiä kumilenkkejä joissa koukut päissä. Tämä on sääntöjen mukainen tapa historicissä, olen tarkistanut. Mistä löytäisin sopivan mittaiset kumit?

Tässä ei ole koukkujakaan, mutta on myös liian lyhyt
https://www.elvezio.com/en/rubber-strap ... china.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Samarassa olisi aika liki oikean näköinen pituudeltaan mutta ei ole koukkuja.
https://ladapower.com/catalog/lada-2108 ... rap-detail" onclick="window.open(this.href);return false;

Ladassa olisi 29cm mutta ei ole koukkuja
http://ladaparts.com.au/index.php?route ... &limit=100" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ricambio.co.uk/spare-wheel-r ... c-fiat-500" onclick="window.open(this.href);return false;
Nämä on liian pitkät 39cm mutta malli olisi muuten just oikein.
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Nyt on peräkontti kuivasumpun letkuja vaille täysin valmis. Kojetaulusta puuttuu vain joku varoitusvalo, polkimet paikallaan, jarruputkisto paria letkua vaille valmis. Odottelen kuivasumpun letkuja ja takajarrusatuloita. Käsijarrusatulat sain huollettua viime viikolla. Moottori ei mennyt ihan putkeen kun Tammer-Dieselissä tekivät runkolaakerilinjan oikaisun. Nyt kun lohko oli viimein maalattu ja menossa kasaan huomasin etteivät olleetkaan madaltaneet pukkeja. Pukit niin ruosteiset etteivät varmasti istu 100% ja sen takia lähetettiin tehtäväksi. Nyt on uusinta kierros kestänyt jo 3vk eikä vieläkään ole tullut. Tästä päivästä 4vk kotikylän kisaan. Saa nähdä saadaanko valmiiksi. Kansi on jo koottu, samoin giljotiini. Vaihteiston huoltokin oli käynnistynyt viime viikolla.
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Ja tämä. Vaihteisto on yhä briteissä huollossa eikä meinaa tulla takaisin. Jarrulinjat on tehty, takajarrut on paikallaan ja käsijarrusatuloiden kiinnikkeetkin tulivat. Peräkontti on koottu valmiiksi kuivasumpun letkuja vaille. Koneeseen on kansi koottuna, samoin giljotiini. Lohkokin on koneistettu ja koottu valmiiksi. Puuttuu vain öljypohjan kiinnitys ja kannen kiinnitys lohkoon. Mutta ei etene kun ei ole vaihteistoa niin ei ole inspiksiä :D Suurin puute on etujarrulevyt, ne on niin hämärän mittaiset ettei mistään autosta saa edes sovellettua, eikä mistään kisalevystä saa tehtyä....
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Fiat 131 g.4 kilpuri-projekti

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Jahans. Sitä jo kyseltiin privana että mikä tilanne. No päivitetäänpäs vähän. Jarrut on nyt koottu 100% valmiiksi uusilla Ferodon paloilla. Alusta on myös kulmien säätöä vailla. Peräkontissa on kaikki muu paitsi öljylinjat on vielä vetämättä. Ohjaamo on ovipahveja ja ikkunan vaijeripitimiä vaille. Polykarbonaattilaseihin pitää tehdä vaijerin lukitukset, piirsin cadillä ja tilasin laserista ja ovat jo tulleet ainakin kuukausi sitten eli tarvitsee porata reijät ja ruuvata kiinni. Ovipahvit on pahvia ja originaaleissa ohut alumiini jossa vinyyli liimattu päälle. Niistä jo sain piirrettyä cadit mutten ole vielä tilannut. Sähköt on täysin valmiit paitsi koneen puoleiset johdot pitää katkaista mittaan ja laittaa liittimet. Moottori on koottuna pukissa ja siitä puuttuu enää imutorvien viimeistely ja suutinputket. Original suutinputkia ei uskalla laittaa kun ovat 40 vuotta vanhaa nylonia. Vaihteistokin tuli, joten sikäli on vain ajasta kiinni että nostaa paikalleen. Isoin puute on Raceplex sytkäboksit jotka molemmat ovat briteissä tarkastettavana. Toiseen piti vaihtaa kokonaan tehopiirit olivat haihtunut toiminta. Toinen oli muuten ehjä mutta kierroslukurajoitin ei toiminut. Piti saada jo Hanaa-expoon ajokuntoon mutta loppui aika, eikä myöskään tuo sytkäboksi tullut. Nyt talvella kootaan loput ja passitetaan.
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Vastaa Viestiin