Vikakoodien lukeminen

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja ose »

Potilas on 1,8 marea, myyty -01 mutta valmistettu -99. Autossa 2 bagia. Vikavalo paloi, 1. yritys tyssäsi lukuongelmaan alkuperäisellä boksilla. Vaihdoin bagin boksin ja tänään wetterin merkkihuollossa : airbagin keskusyksikkö viallinen (46550647) uutta osaa ei saatavana, tuon yhden löysin Liettuasta, oli kotoisin 1,9 JTD Mareasta. Juuri tuo 46550647 on se harvinainen boksimalli. Katsastaa pitäisi kesällä. Hyppyjohto italiasta vai koko auto paaliin?
Viimeksi muokannut ose, 28.02.2020 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Onko Mareaa saanut ilman bageja? Jos on, niin ne on mahdollista poistaa ja muutoskatsastaa bagittomaksi. Ohjainyksiköitä myös korjataan, kotimainen paja josta voisi kysellä:
http://www.romlab.com/site/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ulkomaisiakin on. Valohuijaukset on kyseenalaisia, varsinkin jos auton joskus myy eteenpäin, ja loukkaantumistapauksessa voi joutua vastuuseen. En tiedä, onko ennakkotapauksia.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja ose »

Luigi kirjoitti:Onko Mareaa saanut ilman bageja? Jos on, niin ne on mahdollista poistaa ja muutoskatsastaa bagittomaksi. Ohjainyksiköitä myös korjataan, kotimainen paja josta voisi kysellä:
http://www.romlab.com/site/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ulkomaisiakin on. Valohuijaukset on kyseenalaisia, varsinkin jos auton joskus myy eteenpäin, ja loukkaantumistapauksessa voi joutua vastuuseen. En tiedä, onko ennakkotapauksia.
Vättävät että Speziale on ilman bägejä, kuitenkin kun kytettyjä katsoo niin Spezialessa on ainakin kuskin bägi. Aikoinaan omistamassani -98 1,4 Bravassa ei ollut bägiä
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja ose »

Auto kävi vikakoodien luvussa, ei päässeet sisälle järjestelmään. Boksi kävi elektroniikkahuollossa, eivät päässeet sisään eepromiin mutta piiri on testin mukaan ehjä. Mitä seuraavaksi, bägien poisto?
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja ose »

Marea hoidetaan; Boksi on Crashdatalla Liverpoolissa ja sieltä kuuluu seuraavaa:
Fiat Marea 01 JTD 110/CF3 Allied Airbag MY 97 (vaikka auto on 1,8 bensa)
ECU ISO CodeA7 86 07 81 A1

System confriguration: 2x Front +2x Pretensioners + Pass. detection Fiat drawing number: 00 46 55 66 47 Software version: 0.1
Hardware version 0.1 Ecu programming date 10/12/2053
Reading error codes
1. 12-Passenger detection sensor (resistive)
2. 19- ECU configuration

CLEARING STORED fAULT CODES...

READING ERROR CODES:
1. 12 - Passenger detection sensor (resistive)
2. 19 - ECU configuration

kysymys kuuluu;
"what issues did you have in the car?"

Hyviä ehdotuksia mitä vastaisin, vikka on nyt suurinpiirtein selvillä, pyydän lähettämään boksin takaisin?
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Neverth
Viestit: 353
Liittynyt: 03.11.2012 14:45

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja Neverth »

Matkustajan anturi taas siellä. Voi olla alkuperäinenkin yksikkö ehjä.
Stilossa noita on helpompi korjata koska niiden ohjainyksikkö taisi nollata koodinsa kun korjaa/ohittaa tuon anturin. Marea pitää nollata jos on hetkellistäkin vikaa ollut.

Omista brava/marea kumpikin vain kuskin bägillä ja pelittää. Varaosa-auto on matkustajan bägillä ja siinäkin loisti vikavalo.

Pystyykö noi koodaamaan JTD yksikön 1.8 moottorille jos niiden pitää vastata toisiaan?

Airbagin yksikön liittimestä toi matkustajan anturi on pinnissä 27 kaksbägisessä, 37 jos on bägit kans istuimissa.
Manuska ei anna arvoja tai että olisi resistiivinen, mutta jos loki sanoo olevan resistiivinen niin voisi kokeilla otta penkin irti ja mitata yleismittarilla jos saisi jotain irti?
Tuo anturi säästää kuluja törmäyksen yhteydessä jos matkustajan paikalla ei ole ketään niin ei laukaise bägejä. Voisi saada vastuksen sinne laukaisemaan ne aina jos tulee törmäys tai ehjän anturin/penkin vaihtamalla?
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja ose »

Tuo Crashdatalla oleva boksi on auton alkuperäinen 1,8 bensa ja on samalla softalla kuin 1,9 jtd boksi. Toisen boksin löysin Liettuasta joka on paikoillaan autossa. Vika on siis hyvin todennäköisesti apparin anturisssa tai sen liittimissä. Missä tuo törmäysanturi sijaitsee?
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja ose »

ose kirjoitti:Tuo Crashdatalla oleva boksi on auton alkuperäinen 1,8 bensa ja on samalla softalla kuin 1,9 jtd boksi. Toisen boksin löysin Liettuasta joka on paikoillaan autossa. Vika on siis hyvin todennäköisesti apparin anturisssa tai sen liittimissä. Missä tuo törmäysanturi sijaitsee?
onko se istuimessa? Törmäysanturillisen istuimen löytäminen voi olla vaikeaa, voisko olla pelkästään liitin irti, huomio kiintynyt liikaa siihen airbagin pääboksiin, ei silti jos toinen boksi on myös ehjä sille on auto olemassa. Mikä korjaamo Suomessa pääsee boksin softaan käsiksi. Auto käynyt alkuperäisellä boksilla vikakoodien luvussa hyvämaineisella korjaamolla Raahessa (0 euroa) ja toisella boksilla valtuutetulla marmoritiskillä Oulussa 85 euroa), kummassakaan eivät päässeet boksin vikoihin käsiksi. Onko seuraava vikakoodien nollaaja Delta ?
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Neverth
Viestit: 353
Liittynyt: 03.11.2012 14:45

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja Neverth »

Matkustajan istuimessa, manuska sanoo että tullut -99 päivitysten yhteydessä jos on matkustajan bägi eli minkä tahansa uudemman marean istuin voisi käydä. Mulla on tuossa varaosa-autossa luultavasti yksi, mutta en pääse katsomaan sitä vähään aikaan.
Multiecuscan näyttää että ilmaisversiollakin pääsisi tuohon useamman bägin yksikköön kiinni mareassa.
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja ose »

Kiitos

Pitääköhän ruveta hommaamaan tuo multiecuscan, tuohon eivät ole päässeet käsiksi edes Wetterin merkkihuollon laitteilla, tosin alan olla sitä mieltä että eivät edes kunnolla yrittäneetkään, taitaa olla uuden myynti mielessä, se nyt ei vaan ole ajankohtaista. Odottelen ilmojen lämpiämistä ja boksia takaisin briteistä.
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja ose »

ose kirjoitti:Kiitos

Pitääköhän ruveta hommaamaan tuo multiecuscan, tuohon eivät ole päässeet käsiksi edes Wetterin merkkihuollon laitteilla, tosin alan olla sitä mieltä että eivät edes kunnolla yrittäneetkään, taitaa olla uuden myynti mielessä, se nyt ei vaan ole ajankohtaista. Odottelen ilmojen lämpiämistä ja boksia takaisin briteistä.
Uteliaisuus voitti, kävin kurkkaamassa istuimen alle, kaksi johtonippua, toinen ilmeisesti istuinlämmittimen koska paksummat piuhat parina, avattava pistoke. Toinen keltaisessa suojakuoressa oleva, kaksi ohutta piuhaa tulee liittimeen joka ei ole avattava, sllainen pitkä sokeripalan tyyppinen, siitä jatkuu vain yhdellä piuhalla istuimen sisään, miten se yhdellä voi toimia, maadoittava?
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja ose »

ose kirjoitti:
ose kirjoitti:Kiitos

Pitääköhän ruveta hommaamaan tuo multiecuscan, tuohon eivät ole päässeet käsiksi edes Wetterin merkkihuollon laitteilla, tosin alan olla sitä mieltä että eivät edes kunnolla yrittäneetkään, taitaa olla uuden myynti mielessä, se nyt ei vaan ole ajankohtaista. Odottelen ilmojen lämpiämistä ja boksia takaisin briteistä.
Uteliaisuus voitti, kävin kurkkaamassa istuimen alle, kaksi johtonippua, toinen ilmeisesti istuinlämmittimen koska paksummat piuhat parina, avattava pistoke. Toinen keltaisessa suojakuoressa oleva, kaksi ohutta piuhaa tulee liittimeen joka ei ole avattava, sllainen pitkä sokeripalan tyyppinen, siitä jatkuu vain yhdellä piuhalla istuimen sisään, miten se yhdellä voi toimia, maadoittava?
Irroitin istuimen ja totesin että onhan siellä kaksi piuhaa penkin sensorille. Istuin osoittautui niin vaikeasti purettavaksi ja sensori aika arvokkaaksi, noin 180 euroa että päädyin tilaamaan emulaattorin. Nyt sitten odotellaan keskusyksikköä Crashdatalta ja emulaattoria ebaysta. Korona jatkoi katsastusaikaa elokuun lopulle asti
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja ose »

Löysin hyvässä tallessa olleen ELM 327 mini blootoothpalikan, läppäriin ilmainen ELM ja seuraava piuha niin pääseekö käsiksi Marean airbagiin. Liittimet hansikaslokeron alla tiedossa. Pitääkö virrat laitteelle olla autosta ja pitääkö koneen olla käynnissä, niin tuossa tuo piuha, vaatiiko vielä lisäksi jonkun välijohdon ja jos vaatii niin minkä värisen?, keltaisen? tuossa seuraavassa piuha:
https://www.ebay.com/itm/3-Pin-to-16-Pi ... SwQctbSFVa" onclick="window.open(this.href);return false;
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Neverth
Viestit: 353
Liittynyt: 03.11.2012 14:45

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja Neverth »

ose kirjoitti:Löysin hyvässä tallessa olleen ELM 327 mini blootoothpalikan, läppäriin ilmainen ELM ja seuraava piuha niin pääseekö käsiksi Marean airbagiin. Liittimet hansikaslokeron alla tiedossa. Pitääkö virrat laitteelle olla autosta ja pitääkö koneen olla käynnissä, niin tuossa tuo piuha, vaatiiko vielä lisäksi jonkun välijohdon ja jos vaatii niin minkä värisen?, keltaisen? tuossa seuraavassa piuha:
https://www.ebay.com/itm/3-Pin-to-16-Pi ... SwQctbSFVa" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; -> Marea airbag: KL
Airbägi toimii vaan KKL/Vastaavan kaapelin kanssa, jossa multiecuscan tekee kommunikaation softalla sarjaporttiin.
XP ainut käyttis millä olen luotettavasti saanut yhteyden KKL kaapelin kanssa. W8 ainanki sohlas, kymppiä en ole edes kokeillut kun on yks vanha läppäri missä on vielä fiatecuscan nimellä tuo softa.
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja ose »

Hei, kiitos

Pitää hommata tuo piuha ja lainata rouvan vanhempaa miniläppäriä joka on ainoa XP kone. Sais sen alkuperäisen boksin pois sieltä Liverpoolista niin pitäis mennä ilman nollauksia uuden emulaattorin kanssa.
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Vastaa Viestiin