Vikakoodien lukeminen

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja ose »

Airbag boksi saapui vihdoin takaisin Crashdatalta, samoin tuli saksasta emulaattori vänkärin penkkiin. Laitoin paikalleen, vikavalo palaa edelleen vaikka boksi on nollattu. Ajoaika ja hermot loppuu.
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja wellu »

Muistini huono on eikä autoa vieressäni ole.
Fiat Tipo 1.6 i.e. 1994, onkos tuossa jo se Fiatin 3-pinninen diagnostiikkatöpseli jossain? Boschin monoruutta, mutten muista onko jetronic vai motronic.
Minkä huollan, sen korjaan...
karhu.ari
Viestit: 1
Liittynyt: 02.09.2020 14:19

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja karhu.ari »

Hei , viestiketjua hyväksi käyttäen kysyisin, löytyykö pk-seudulta velhoa, joka saisi luettua Ducaton vikakoodit? Sytytti airbagin vikavalon palaamaan huonon starttausyrityksen jälkeen. Sulakkeet kaikki ehjät. Auto on 1.9 td vm 2001. Tässä se obd töpseli on ilmeisesti konehuoneen puolella ja sieltä löysinkin yhden "liittimen", jolle ei ole paikkaa kuljettajan puolelta lokarin vierestä.
Motonetin teltassa kun eivät kykene lukemaan koodeja tällaisesta vehkeestä
kiitos
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja wellu »

Minulla kun on tuo kiinalainen KKL kaapeli ja MES, niin miten sillä pääsisi OBD kautta näkemään muutakin kuin moottorinohjauksen? Vai pääseekö edes?

Eli koritietokonetta jne. Autohan on Fiat Stilo.
Minkä huollan, sen korjaan...
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Käsittääkseni ei onnistu, ainoastaan moottorille suora linkki koritietokone väylän takana tms? Tai siis ABS ja airbag kytkentämuutoksella, koritietokoneelle ei pääse.

Mutta ELM327 pitäisi toimia.

En ole tosin testannut miten Motonetin halpa BT mokkula pelaa MESsin kanssa, kun ilmainen android softa on kertonut mitä haluan tietää.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja Luigi »

wellu kirjoitti:Minulla kun on tuo kiinalainen KKL kaapeli ja MES, niin miten sillä pääsisi OBD kautta näkemään muutakin kuin moottorinohjauksen? Vai pääseekö edes?

Eli koritietokonetta jne. Autohan on Fiat Stilo.
Tuolta sivulta se selviää:
http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli moottorin ecu, airbagit, ohjaustehostin ja xenonit onnistuu KKL:llä, muuten tarvitaan ELM. Ja ilman adapteria tai tinailua ei pääse airbageihin, ABS:ään tai xenoneihin. Itse olen KKL:ään tinannut suoraan hyppylangat, toimii niinkin, kunhan ei käytä tietyissä FCA:n malleissa (käytännössä GP, 500 ja kaikki 10-vuotiaat ja uudemmat, tieto löytyy tuolta samalta sivulta) tai missään muissa autoissa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja wellu »

Mutta jos hyppylangattaa, niin pystyykö enään moottorin ecua lukea?
Viimeksi muokannut wellu, 02.04.2021 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Pystyy. Itse asiassa Lybran lisäksi on myös 1.6:sta Stilosta koodit luettu ko. kaapelilla.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja wellu »

Ok. Toisaalta kun tuota listaa katseli, niin se ELM palikka voisi olla paikallaan. Voisi melkein kokeilla, toimisiko tommonen halpis alle 20 euron bluetooth-kiinan kikkare hommassa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Kyllä minä ELMiä suosittelen, alkaa nuo KKL:t olla haastavia saada toimimaan kunnolla nykyaikaisten pc:iden kanssa. Itsellä on wifi-ELM, luotettavampi se on KKL:ää.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
am
Viestit: 508
Liittynyt: 20.02.2003 15:35

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja am »

https://www.ebay.com/itm/Fits-FIAT-ALFA ... 890.l49286" onclick="window.open(this.href);return false;

Itse käytän stilolle tällaista johtoa, jossa on valintakytkin airbagille ym.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Mutta ei pääse koritietokoneeseen eikä saa esimerkiksi huoltoväliä nollattua? Mulla on noita varmaan pari, joutaa jos joku haluaa. En ole enää jaksanut tapella liitettävyyden kanssa kun, kuten Luigi sanoi, on vähän haastavia saada toimimaan nyky PC:ssä.

Hommasin jo aikoinaan sen CanTieCarin jossa toimii ihan kaikki osa-alueet ja sekä johto että BT liitäntä. Mutta en ole sitäkään tarvinnut vuosiin kun Alfan kanssa on riittänyt Motonetin 39,90 KLM mokkula ja CarScanner ilmaisohjelma luuriin.

Se hyvä puoli Alfassa, että sen kanssa ei ole ollut mitään näitä Airbag/Abs ym ongelmia mitä Stiloissa. Eli jotain laatueroja on purkeissa/liittimissä tai jossain. Mutta mekaanisesti se onkin ollut melko paska laite..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
am
Viestit: 508
Liittynyt: 20.02.2003 15:35

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja am »

Joo totta... Muutamaan vuoteen ei ole stiloa tarvinnut tutkailla - hyllyssä onkin stilolle toinen johto koritietokonetta ym. varten.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja wellu »

Minun kontolle kun tulee kaikki lähipiirin italialaiset 3-pinniset aina 2008 Bravoon asti niin pitää köyhän miettiä. :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
ramaha
Viestit: 4
Liittynyt: 17.06.2021 13:42

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja ramaha »

Tervehdys vaan!
Uutena foorumilaisena kirjoittelen ja ja huomioni kohteena Stilo 1.4 vm. -05.
Aihetta on täällä kyllä pyöritelty useamminkin, mutta silti uskallan kysyä uusinta tietoa, josko jollakulla olisi kokemusta Multiecuscannin kanssa varmuudella yhteensopivasta ELM327 palikasta? Jolla siis myös pääsisi Stilon CAN-väylään. Yhtä palikkaa kokeilin ja myytiin oikein kysellä ELM-piirillä varustetuksi - no, ei ollut! Modaukset tehty, muttei auta. Ei pääse kuin Engineen.
Vastaa Viestiin