Suodattimet on vaihdeltu. Pumpun ennakko on myös tarkistettu. Savua ei tule kun kovassa vedätyksessä ja silloin mustaa. Mielestäni ok. Savuarvo 1:en korvilla. Suuttimet tarkistettu penkissä. Käynnistyy hyvin mutta pakkaskelissä saattaa sammua hetken tyhjäkäynnin jälkeen ja käy vaivaisesti. Silloin ei saa polttoainetta tarpeeksi. En ole mitannut venttiilivälyksiä mutta aiemmissa autoissa kantavat venttiulit on oireillut pikänä starttina kylmänä. Trafic vaati kesälläkin lohkolämmitintä että sai käyntiin kun venttiilit kantoi. Ei ole sellanen vaiva. Tuntuu ettei auto saa tarpeeksi polttoainetta alle 1500:n kierroksen. Ei ole ahtopaineanturia, eikä mielestäni esikammioitakaan.
Tuossa on ilmeisesti polttoaineen lämmitin suodattimessa. Suodattimen ja suodatinjalan välissä. Siinä oli heikko tiiviste ja vika taisi löytyä. Suodatin ei ollut kun puolillaan naftaa vartti ajon jälkeen. Nyt ei nykinyt.
Painoin suodattimelta tankkiin letkusta paineilmaa ja nykimiset loppui siihen. Ilmeisesti tankissa on imuputken päässä sihti, joka oli tukossa. Pitää talven aikana tiputtaa tankki lattialle ja putsata se. Yksinkertainen vika, joka on kiusannut kauan. Kiitos kaikille vinkeistä.
-95 ducato nykii. Auto on matkailuauto ja tuontiauto. Autossa on sähköisesti ohjattu syöttöpumppu. On ollut meillä 4 vuotta ja on ärsyttävä vaiva, joka on nyt pahentunut. Välillä nykiminen häviää pariksi päiväksi. Nykii kaikilla kierrosalueilla, vähiten täyskaasulla. Uskon vian olevan sähköpuolella, koska nykii saman tyylisesti kun kierroksenrajoitin hakkaisi. Jakohihna vaihdettu ja ajoitus on kohdallaan, polttoainesuodatin vaihdettu, imuletku tankilta suodattimelle vaihdettu, suöttöpumpun määränsäädin puhdistettu, suuttimet tarkastettu ja kampiakselin asentotunnistin vaihdettu. Tyhjäkäyntiä käy tasaisesti ja savuarvo ollut n 1 katsastuksissa. Järki loppuu pikkuhiljaa.
Onko siinä missään kirkasta kohtaa josta näkisi onko polttoainepuolella ilmaa? Ajattelin vaan tankkiliitäntää tai jopa tankin sisällä.. Voisin jos olisi oma auto jopa kokeilla vetää letkut tilapäisesti suoraan kanisteriin, niin tulisi tuokin eliminoitua. Oliko se tankki nyt talvella irti?
Oletko muuten kysellyt jyväs-caravanista tms? Jos olisi tiedetty vika. Itselle ei oikein sano mitään minkälainen on tämän ikäisessä sähköinen syöttöpumpun ohjaus, mihin se vaikuttaa ja miten, että voisi ymmärtää voiko se aiheuttaa tällaiset oireet. Omat laitteet kun on olleet täysin mekaanisia, sähkösolenoidia lukuunottamatta.
Itsellä oli vastaavalla moottorilla varustettu, vuosimallia -97. Pumppu oli mekaaninen Bosch. Ainoa sähköinen ohjaus oli ajonesto (joka myöhemmin purettiin) ja sammutussolenoidi.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Sämpy kirjoitti: ↑15.07.2023 15:32
Onko siinä missään kirkasta kohtaa josta näkisi onko polttoainepuolella ilmaa? Ajattelin vaan tankkiliitäntää tai jopa tankin sisällä.. Voisin jos olisi oma auto jopa kokeilla vetää letkut tilapäisesti suoraan kanisteriin, niin tulisi tuokin eliminoitua. Oliko se tankki nyt talvella irti?
Oletko muuten kysellyt jyväs-caravanista tms? Jos olisi tiedetty vika. Itselle ei oikein sano mitään minkälainen on tämän ikäisessä sähköinen syöttöpumpun ohjaus, mihin se vaikuttaa ja miten, että voisi ymmärtää voiko se aiheuttaa tällaiset oireet. Omat laitteet kun on olleet täysin mekaanisia, sähkösolenoidia lukuunottamatta.
Mekaanisia minullakin on aiemmat olleet. Tankki ei ole ollut irti ja imuyhteen purin tankista. Siinä on metalliputki tankkiin ja sihti päässä. Vedin letkut kanisterista pumpulle, eikä vaikutusta silläkään. Aina nykii.