Wesulius kirjoitti:
Mahdatko nyt tietää mitä mitä kirjottelet. Ei ne reunukset siinä mitään ohjaa, joissain moottoreissa termostaatissa on 2 läppää toinen avaa kierron jäähdyttimelle ja toinen sulkee sisäisen kierron.
Tässä moottorissa on vain 1 läppä joka avaa jäähdyttimen kierron ja sisäinen kierto on jatkuvasti auki , se tosin on noin 8mm halkaisijaltaan.
Tässä tapauksessa olisi ehkä fiksua sulkea se se sisäinen kierto kokonaan jos se kuitenkin aina kiertää jäähdyttimen kautta.
Myönnetään, että tämä moottori ja sen vedenkierto ei ole minulle mitenkään tuttu. Kuten kirjoitin, minulle on opetettu aikoinaan, että termarin poistaminen kokonaan saattaa aiheuttaa sen, että vesi ei kulje suunniteltua reittiä ja esimerkiksi kansi saattaa kärsiä vaikka lämmöt näyttävät olevan kohdillaan. Tulipas pitkä lause.
Mutta voin aivan hyvin olla väärässä eikä mulla ole tarvetta epäillä konstruktion paremmin tuntevan sanaa. Nielinhän itsekin tuon kauluksen säilyttämisen.
Ainakin olen ehkä oppinut jotain uutta.
EDIT: Alkoi asia häiritsemään vedenkierron kanssa niin paljon, että tekisi mieli hakea osat ja letku.
Ei pitäisi väsyneenä yrittää edes ajatella. Joka tapauksessa Wesulius tietää takuulla tuosta 127:n moottorista enemmän. Minulla ei ole mitään syytä olla eri mieltä.
EDIT 2: Poistin kuvan ja tekstiä koska tajusin muistaneeni yhden kierron väärin.