Bravo tjet ja ajonesto
Re: Bravo tjet ja ajonesto
Äänenvaimennin voisi olla jäätynyt umpeen. Ajonesto tuskin kyseessä koska lupaa
Re: Bravo tjet ja ajonesto
tähän päivitystä sen verran, että vika on ehkä abs-moduulissa erilaisten mittailujen jälkeen. Ecu ja abs ovat samassa can-väylässä. Ohmit molemmissa päissä väylää 120ohm ja kun abs:n irrottaa, koritietokone(bcm) tunnistaa samalta reitiltä ohjauksen ja "yaw"-kallistussensorin. Ecu ei kuitenkaan löydy tuolloin bcm:lle ja ecussa vikakoodina on u1601 can error. Samoin bcm vikakoodina on samainen u1601 ja muutamia muita c-väylävikoja. Maat ja virtajohdot olen mittaillut monesta kohtaa virtakaaviota ja ne näyttäisivät olevan kohdillaan.
Tilasin multiecuscaniin sovitusjohdon, jotta abs:ää pääsee tutkimaan tarkemmin vikakoodien suhteen. Ehkä abs on hiljentynyt jonkin vikakoodin vuoksi tai täytyy kokeilla vaihtaa koko motikka kierrätysosiin.
Tilasin multiecuscaniin sovitusjohdon, jotta abs:ää pääsee tutkimaan tarkemmin vikakoodien suhteen. Ehkä abs on hiljentynyt jonkin vikakoodin vuoksi tai täytyy kokeilla vaihtaa koko motikka kierrätysosiin.
Re: Bravo tjet ja ajonesto
melkein parin viikon mittailujen ja käynnistysyritysten jälkeen sain Bravon käynnistettyä. Lopulta Multiecuscanin vihreällä adapterilla pääsin abs:ään kiinni ja nollattua kaikkien muidenkin moduuleitten vikakoodit. Lopulta myös ecu ja abs tunnistui uudelleen koritietokoneelle ja myös ajonesto samalla lähti pois. Tulpat täytyi kuivata ja puhdistaa ja sitten käyntiin. Kytkin ja jarrut vielä "nesteytettävä" ja ilmattava. Mikä alunperin aiheutti vian - ei oikein selvinnyt kunnolla. Johdot ja liitokset on ainakin monelta kohdiltaan nyt puhdistettu yms. Boschin Abs-moduuli ilmeisesti meni erilaisten vikakoodien kanssa tukkoon ja lopetti viestintänsä. Samalla myös ecu ei enää vastaillut viesteihin.
Re: Bravo tjet ja ajonesto
Just tämän takia kaikki "nykyautot" on niin perkeleen ihania vehkeitä.
Viikko sitten katoin juutupesta videon, kun brittiläinen herrasmies ajoi vanhalla RollsRoycella briteistä pohjoisnorjaan ja takas. Rolssi oli huollettu ennen lähtöä ja sen takia piti matkalla tehdä remonttia. Moottorin "toisen lohkon" katkojan kärjet piti säätää 2000 mailin jälkeen.
Takakontti oli aivan täynnä varaosia ja työkaluja, eikä koko reissun (muistaakseni 7000 mailia) aikana tarvinnut kuin yhtä työkalua - lättäpäämeisseliä ja "vika" korjattiin levähdysalueella vartissa. Lisäksi toisen kaasuttimen ryyppy ei tykännyt pakkasesta, mutta sytytysvirta päälle, konehuoneesta startin navat yhteen ja minuutin ajan kädellä ryyppyä pitäen kaasuttimen kupeesta ja matka jatkuu.
Ei liity tämän topicin autoon mitenkään, mutta loistava esimerkki siitä kuinka "typerästä" viasta (bitti suuttui) koko auto on paalikamaa. Erittäin hieno juttu kun kerroit lopulta kuinka heräsi henkiin.
Viikko sitten katoin juutupesta videon, kun brittiläinen herrasmies ajoi vanhalla RollsRoycella briteistä pohjoisnorjaan ja takas. Rolssi oli huollettu ennen lähtöä ja sen takia piti matkalla tehdä remonttia. Moottorin "toisen lohkon" katkojan kärjet piti säätää 2000 mailin jälkeen.
Takakontti oli aivan täynnä varaosia ja työkaluja, eikä koko reissun (muistaakseni 7000 mailia) aikana tarvinnut kuin yhtä työkalua - lättäpäämeisseliä ja "vika" korjattiin levähdysalueella vartissa. Lisäksi toisen kaasuttimen ryyppy ei tykännyt pakkasesta, mutta sytytysvirta päälle, konehuoneesta startin navat yhteen ja minuutin ajan kädellä ryyppyä pitäen kaasuttimen kupeesta ja matka jatkuu.
Ei liity tämän topicin autoon mitenkään, mutta loistava esimerkki siitä kuinka "typerästä" viasta (bitti suuttui) koko auto on paalikamaa. Erittäin hieno juttu kun kerroit lopulta kuinka heräsi henkiin.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Bravo tjet ja ajonesto
Katkojan kärkiä taisi säätääwellu kirjoitti:Takakontti oli aivan täynnä varaosia ja työkaluja, eikä koko reissun (muistaakseni 7000 mailia) aikana tarvinnut kuin yhtä työkalua - lättäpäämeisseliä ja "vika" korjattiin levähdysalueella vartissa.
Re: Bravo tjet ja ajonesto
Se Rollssihan ei ollut mikään viimeisen päälle huollettu ja entisöity laite, vaan taisi olla halvimman pään käytettyjä, ja ihan käytetyn oloinenkin kaikin puolin.
Mutta... Mikäli keskiverto nenänkaivaja olisi jotenkin saatu puijattua lähtemään matkaan "vanhalla romulla", niin tuohonhan se olisi jäänyt. Sitten olisi vielä rolssi viety jollekin pajalle, jossa diagnosointi olisi tyssännyt siihen, ettei OBD-pistoketta löydy mistään. Varsinainen antikliimaksi.
Mutta... Mikäli keskiverto nenänkaivaja olisi jotenkin saatu puijattua lähtemään matkaan "vanhalla romulla", niin tuohonhan se olisi jäänyt. Sitten olisi vielä rolssi viety jollekin pajalle, jossa diagnosointi olisi tyssännyt siihen, ettei OBD-pistoketta löydy mistään. Varsinainen antikliimaksi.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Bravo tjet ja ajonesto
Rolls oli halvin ajokuntoinen ebay-rollssi.Luigi kirjoitti:Se Rollssihan ei ollut mikään viimeisen päälle huollettu ja entisöity laite, vaan taisi olla halvimman pään käytettyjä, ja ihan käytetyn oloinenkin kaikin puolin.
Mutta... Mikäli keskiverto nenänkaivaja olisi jotenkin saatu puijattua lähtemään matkaan "vanhalla romulla", niin tuohonhan se olisi jäänyt. Sitten olisi vielä rolssi viety jollekin pajalle, jossa diagnosointi olisi tyssännyt siihen, ettei OBD-pistoketta löydy mistään. Varsinainen antikliimaksi.
Ja joo katkojan kärkiväliä piti säätää. Tuokin obd-töpselin puuttuminen on ihan tosiasia, olenkin sen tänne joskus jonnekkin kirjoittanut, mitenkä kaverin -96 vuoden golfin kanssa kävi, kun sytytys piti säätää eikä OBD-töpsleli ole yhteensopiva 13mm mutterinkannan kanssa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Bravo tjet ja ajonesto
Juu aikas pässi on jos kuvittelee jollain heppoisella kapulalla ylipäätään säätävänsä sytkäriä. Ei ole kyllä mistään mitään käryä silloin. Vain vihkiytynyt seppien seppä säätää läppärillä sytkiä.wellu kirjoitti:Rolls oli halvin ajokuntoinen ebay-rollssi.Luigi kirjoitti:Se Rollssihan ei ollut mikään viimeisen päälle huollettu ja entisöity laite, vaan taisi olla halvimman pään käytettyjä, ja ihan käytetyn oloinenkin kaikin puolin.
Mutta... Mikäli keskiverto nenänkaivaja olisi jotenkin saatu puijattua lähtemään matkaan "vanhalla romulla", niin tuohonhan se olisi jäänyt. Sitten olisi vielä rolssi viety jollekin pajalle, jossa diagnosointi olisi tyssännyt siihen, ettei OBD-pistoketta löydy mistään. Varsinainen antikliimaksi.
Ja joo katkojan kärkiväliä piti säätää. Tuokin obd-töpselin puuttuminen on ihan tosiasia, olenkin sen tänne joskus jonnekkin kirjoittanut, mitenkä kaverin -96 vuoden golfin kanssa kävi, kun sytytys piti säätää eikä OBD-töpsleli ole yhteensopiva 13mm mutterinkannan kanssa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.