Hitsattu, hieman kuin leveä ja matala U-palkki. Tai oikeastaan tämän merkin ] muotoinen se käpälä on.Sämpy kirjoitti:Niin saisihan noin jatkoaikaa. Ja sitten jos käpälä murtuu poikki myöhemmin niin irti se aski olisi pitänyt joka tapauksessa ottaa.
Mitenkäs ne käpälät on sitten kiinni siinä akselissa?
Hitsattu toisesta päästään akseliin ja painelaakerin päässä on hakaset/väkäset painelaakerille ja keskellä käpälää "päästö" ettei ota kytkinakseliin kiinni.
Jos käpälä antaa periksi, niin tällöin kytkintä pitää painaa "syvemmälle" ja nestekytkimen kanssa mäntä hakeutuu ulommas.
Kuuluuko kytkimestä mitään ääntä? Omassa -99 Bravossa kun käpälä petti (kolmesti), niin piti kunnon sirkutusta ja rutinaa välillä, kun painelaakeri vääntyi ihan ihme asentoon ja lopulta alkoi se haarukka/käpälä ottamaan paineasetelmaan kiinni.
Tuo on siitä ikävä, että jos se käpälä pettää kokonaan ja haarukka menee paineasetelman väliin/siitä läpi, voi se tuhota vaihdelaatikon. Yhdessä puntossa näin kävi ohituskaistan päässä ja kierroksilla, tuli haarukka laatikon kyljestä läpi ja laatikon kuoret halkesi.