Bravo 1.4 T-Jet 08 vaihteiston irroitus (M32)
Bravo 1.4 T-Jet 08 vaihteiston irroitus (M32)
Onko kellään kokemusta tuon laatikon irroittamisesta Bravosta? Tarkoitus vaihtaa tehdaskunnostettu laatikko, kun laakerit huutaa...
Tarviiko esim. apurunkoa irroittaa ja mitä muuta huomioitavaa? Neuvot tähän liittyen tervetulleita
Tarviiko esim. apurunkoa irroittaa ja mitä muuta huomioitavaa? Neuvot tähän liittyen tervetulleita
Tallissa: Coupe, Punto Cabriolet ja Nuova Bravo
Re: Bravo 1.4 T-Jet 08 vaihteiston irroitus (M32)
Ihanko pakko se on vaihtaa? Joko se on rikki, että ei toimi vaihde? Jos siellä öljyä on niin aika pitkään saa äänellä ennenkuin hajoaa.
Onko kokemusta aiemmin? Googlekin osaa auttaa toisella kotimaisella.
Onko kokemusta aiemmin? Googlekin osaa auttaa toisella kotimaisella.
Re: Bravo 1.4 T-Jet 08 vaihteiston irroitus (M32)
Aikamoista meteliä pitää ja ravistaa kiihdytyksissä.
On kolmas tuollainen M32-laatikkoinen ja ennen en ole tuollaista irroittanut, joten neuvot tervetulleita jos joku tehnyt kytkimen tai vaihtanut laatikon. Toki muita kytkinremppoja tullut tehtyä, myös vanhempaan Bravoon. Tehdaskunnostettu laatikko tilattu.
On kolmas tuollainen M32-laatikkoinen ja ennen en ole tuollaista irroittanut, joten neuvot tervetulleita jos joku tehnyt kytkimen tai vaihtanut laatikon. Toki muita kytkinremppoja tullut tehtyä, myös vanhempaan Bravoon. Tehdaskunnostettu laatikko tilattu.
Tallissa: Coupe, Punto Cabriolet ja Nuova Bravo
Re: Bravo 1.4 T-Jet 08 vaihteiston irroitus (M32)
Ootko varma, ettei vaan olisi jokin vetonivel vaan kulunut koska ravistaa kiihdytyksessä?
No kyllähän sinä sen sitten saat tehtyä, kun katselet tuon mallin elearn aineistoja. Eikai se autoa kummempi ole.
No kyllähän sinä sen sitten saat tehtyä, kun katselet tuon mallin elearn aineistoja. Eikai se autoa kummempi ole.
Re: Bravo 1.4 T-Jet 08 vaihteiston irroitus (M32)
En halua vittuilla, mutta sinulla on ihme tarve teknisiin kysymyksiin käydä mainostamassa "merkkikorjaamon ammattiosaamista" ja "merkkityökaluja", sekä usein myös epäillä kysyjän sekä auttajien teknistä tietotaitoa ja osaamista. Tähän päälle toki kehoittaa jokaista googlettamaan, oletuksena vissiin ettei niin olisi tehty jo. Voisitko lopettaa?mauricio kirjoitti:Ootko varma, ettei vaan olisi jokin vetonivel vaan kulunut koska ravistaa kiihdytyksessä?
No kyllähän sinä sen sitten saat tehtyä, kun katselet tuon mallin elearn aineistoja. Eikai se autoa kummempi ole.
Enään en muista, onko tuollaisessa Nuova Bravossa ns. "kokonainen" apurunko edessä (eli apurunko kiertää koko konehuoneen alapuolen) vai samanlailla "puolikas" kuten esimerkiksi Stilossa, BravX:ssa, Mareassa jne.
Mikäli on vain puolikas, niin uskoisin että vaihteiston saisi vaihdettua perinteisellä, "irroita kannakkeet, tunkkaa, muiluta, puljaa ja inspiroi" -menetelmällä. Ahdasta toki varmasti on ja erilaisia letkuja, johtoja, muoveja ym saa varmasti varoa.
Jos apurunko on kokonainen, niin yleensä tällöin täytyy irroittaa koko helahoito autosta, jos laatikkoa meinaa irroittaa.
En ole tietokoneen ääressä joten en pääse etsimään tietoa ja apua tämän enempää juuri nyt, mutta voisin yrittää kuvista arvioida miten hankala tuo homma olisi. Sen tiedän että 1.4 Stilossa (johon tuo nuova bravo pohjautuu) on puolikas apurunko ja siihen kytkimen vaihto onnistuu ns "tunkilla" konetta kannakkeistaan irroittaen ja tunkilla muiluttaen. On tosin ahdas saada laatikko apurungon päältä pois pyörähtämään eteenpäin ja ihan kaikki hankaa vastaan (mm. Pakoputki).
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Bravo 1.4 T-Jet 08 vaihteiston irroitus (M32)
Onko sinulla wellu vaikeaa, kun viestisi on noin kitkuinen?
Kyllähän korona kiristää hermoja. Voisitko kuitenkin miettiä ennenkuin alat ojentamaan toista. Vastaukseni oli asiallinen. Ei mitään henkilökohtaista. Elearn materiaali löytyy googlesta ja voi olla avuksi ja kun kokemusta on, niin eiköhän se sitten onnistu. kyllähän jokainen teeseitse mies nyt vaihteiston on vaihtanut. Vai lieköhän.
Ei se ole sen kummempi auto ja katsomalla itse sinne auton alle selviää kyllä.
Lisäys: Kyllä minä arvostan wellun ja muiden asiantuntemusta, eikä ole arvostuksen puutteesta kyse. Siinä on huumoria mukana, tee se ite , teeppä vaikka kahdesti ja sitten vielä kantapään kautta. Usein se noin menee puutteellisilla työkaluilla jne.
Selkeästi kysyjä siis tietää mitä tekee ilman kysymättäkin, kun noin laajaa kokonaisuutta tiedustelee niin voipi vähän kysyä ootko ennen tehnyt. No hyvä, sitten vaan auton alle.
Kyllähän korona kiristää hermoja. Voisitko kuitenkin miettiä ennenkuin alat ojentamaan toista. Vastaukseni oli asiallinen. Ei mitään henkilökohtaista. Elearn materiaali löytyy googlesta ja voi olla avuksi ja kun kokemusta on, niin eiköhän se sitten onnistu. kyllähän jokainen teeseitse mies nyt vaihteiston on vaihtanut. Vai lieköhän.
Ei se ole sen kummempi auto ja katsomalla itse sinne auton alle selviää kyllä.
Lisäys: Kyllä minä arvostan wellun ja muiden asiantuntemusta, eikä ole arvostuksen puutteesta kyse. Siinä on huumoria mukana, tee se ite , teeppä vaikka kahdesti ja sitten vielä kantapään kautta. Usein se noin menee puutteellisilla työkaluilla jne.
Selkeästi kysyjä siis tietää mitä tekee ilman kysymättäkin, kun noin laajaa kokonaisuutta tiedustelee niin voipi vähän kysyä ootko ennen tehnyt. No hyvä, sitten vaan auton alle.
Viimeksi muokannut mauricio, 04.03.2021 07:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Bravo 1.4 T-Jet 08 vaihteiston irroitus (M32)
Jokainen kirjoittaa mitä haluaa ja nollan arvoiset sekä yleispätevät viestit on helppo skipata. Mielestäni tällaiset harrastesivut ovat paikkoja joista etsitään tietoa jota ei koulutukset tarjoa. Kun on jonkun homman tehnyt kerran, on seuraava kierros helpompi. Jakamalla tämän tiedon voi auttaa toista harrastajaa putoamasta samaan kuoppaan.
Ei juuri tähän automalliin liity, mutta esim jos tasaisella tekee ja vaikka laatikon saisi tulemaan pois voi järkevä vaihtoehto olla koko voimapaketin nostaminen pois. Jos on nosturi....
Vaihda merkkiä ja vie korjaamoon on aina varma valinta mutta ei liene näiden sivujen tarkoitus? Jos ei erikseen kysytä
Ei juuri tähän automalliin liity, mutta esim jos tasaisella tekee ja vaikka laatikon saisi tulemaan pois voi järkevä vaihtoehto olla koko voimapaketin nostaminen pois. Jos on nosturi....
Vaihda merkkiä ja vie korjaamoon on aina varma valinta mutta ei liene näiden sivujen tarkoitus? Jos ei erikseen kysytä
Viimeksi muokannut VTO, 04.03.2021 07:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Bravo 1.4 T-Jet 08 vaihteiston irroitus (M32)
Löysinköhän nyt oikein kohdan, en jaksa kahlata läpi mutta jos tästä olisi apua ja jos on oikea loota.
http://4cardata.info/elearn/198/2/19800 ... /198000190
Juuh kyllä jos M32 mainitaan niin kaikkien autojen kanssa pelanneiden pitäisi tietää missä se vika todennäköisimmin luuraa. Onhan aina se 5% mahdollisuus että vika on muualla, mutta ite en laittaisi rahaa likoon sellaisen vaihtoehdon puolesta.
http://4cardata.info/elearn/198/2/19800 ... /198000190
Juuh kyllä jos M32 mainitaan niin kaikkien autojen kanssa pelanneiden pitäisi tietää missä se vika todennäköisimmin luuraa. Onhan aina se 5% mahdollisuus että vika on muualla, mutta ite en laittaisi rahaa likoon sellaisen vaihtoehdon puolesta.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Bravo 1.4 T-Jet 08 vaihteiston irroitus (M32)
Täsmälleen samaa mieltä VTO:n kanssa, sitä vartenhan tällaiset foorumit ovat.
Laatikko siellä ääntää, se on satavarma. Kolmas M32 laatikollinen auto, yhdessä on ollut ehjä joten ehjiä ollut 33,3 % . Surkeahan se GM-pohjainen laatikko on. Toki ne vetarien sisäpäätkin katotaan samalla kun vetoakselit irrotetaan.
Kiitos kaikille kommenteista, näillä eväillä homma onnistuu.
Laatikko siellä ääntää, se on satavarma. Kolmas M32 laatikollinen auto, yhdessä on ollut ehjä joten ehjiä ollut 33,3 % . Surkeahan se GM-pohjainen laatikko on. Toki ne vetarien sisäpäätkin katotaan samalla kun vetoakselit irrotetaan.
Kiitos kaikille kommenteista, näillä eväillä homma onnistuu.
Tallissa: Coupe, Punto Cabriolet ja Nuova Bravo
Re: Bravo 1.4 T-Jet 08 vaihteiston irroitus (M32)
Vähän aloitellut jo purkamaan, kun eipä tällä kiirettä ole. Oikean vetoakselin sisäpää on ainakin väljä ja varmasti ravistaa, pitää katsoa riittäisikö tripoidin vaihto? Ei oikein löydy niitä sisempiä koko niveliä oikealle: https://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-BRAVO-1 ... SwT~9Wk4~l" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasemmalla myös jousen yläkääntölaakeri entinen.
Vasemmalla myös jousen yläkääntölaakeri entinen.
Tallissa: Coupe, Punto Cabriolet ja Nuova Bravo
Re: Bravo 1.4 T-Jet 08 vaihteiston irroitus (M32)
Joko katsoit varaosakatalogista osanumerot aivan auton valmistenumeron perusteella? Allaolevasta linkistä löytyy. Hyvin tärkeää, kun noita versioita näyttää olevan joitakin niin ei tulisi väärää osaa.
http://62.106.26.218:8000/navi" onclick="window.open(this.href);return false;
Joko tarkastit trodo.fi ja autodoc.fi, kun paremmin löytyy nämä osat ulkomailta? Myöskään kokonainen vetoakseli nivelineen ei ole kauhean kallis, jos vertaa tuohon linkkisi varaosaan. Hinnat alle kahdensadan, jopa löytyypi 114 eurolla?
https://www.autodoc.fi/eai/12185281" onclick="window.open(this.href);return false;
En kuitenkaan tiedä onko tämä juuri oikea osa, kun noita versioita on muutama.
http://62.106.26.218:8000/navi" onclick="window.open(this.href);return false;
Joko tarkastit trodo.fi ja autodoc.fi, kun paremmin löytyy nämä osat ulkomailta? Myöskään kokonainen vetoakseli nivelineen ei ole kauhean kallis, jos vertaa tuohon linkkisi varaosaan. Hinnat alle kahdensadan, jopa löytyypi 114 eurolla?
https://www.autodoc.fi/eai/12185281" onclick="window.open(this.href);return false;
En kuitenkaan tiedä onko tämä juuri oikea osa, kun noita versioita on muutama.
Re: Bravo 1.4 T-Jet 08 vaihteiston irroitus (M32)
Kiitos Eper-linkistä. Olen aika paljon käyttänyt Ak24 ja Aeromotors, nykyisin yhä harvemmin Autodocia ja Trodoa.
Jos malja on vaurioitunut niin tämä varmaan tilaillaan:
https://www.ak24.fi/fi/varaosat/gsp-217 ... 226;100062" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos malja on vaurioitunut niin tämä varmaan tilaillaan:
https://www.ak24.fi/fi/varaosat/gsp-217 ... 226;100062" onclick="window.open(this.href);return false;
Tallissa: Coupe, Punto Cabriolet ja Nuova Bravo
Re: Bravo 1.4 T-Jet 08 vaihteiston irroitus (M32)
Vaikuttaa oikealta mutta en tiedä varmaksi.
Ehdottomasti vaihtaa maljan vetoniveleen myös. Ei kuluneet tripoidin vaihto oikein auta kun maljassa se kuluma on myös.
Ehdottomasti vaihtaa maljan vetoniveleen myös. Ei kuluneet tripoidin vaihto oikein auta kun maljassa se kuluma on myös.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Bravo 1.4 T-Jet 08 vaihteiston irroitus (M32)
Nyt on laatikko irti, eipä tuossa oikeen mitään ihmeellistä ollut eikä apurunkoa tarvinnut irroitella. Paljon purkamista ja jumissa olevia pultteja vaan. Tuosta elearnista oli kyllä mukavasti apua ja se kannattaa lukasta jos tuohon hommaan joku muu ryhtyy.
Nyt odotellaan lootaa ja tilaillaan muita osia.
Nyt odotellaan lootaa ja tilaillaan muita osia.
Tallissa: Coupe, Punto Cabriolet ja Nuova Bravo
Re: Bravo 1.4 T-Jet 08 vaihteiston irroitus (M32)
Vuosia sitten emännän bravoon vaihdoin juuri tuon saman tripoidin, kun ravisti ihan sikana kiihdyttäessä..Sammakko kirjoitti:Vähän aloitellut jo purkamaan, kun eipä tällä kiirettä ole. Oikean vetoakselin sisäpää on ainakin väljä ja varmasti ravistaa, pitää katsoa riittäisikö tripoidin vaihto? Ei oikein löydy niitä sisempiä koko niveliä oikealle: https://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-BRAVO-1 ... SwT~9Wk4~l" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasemmalla myös jousen yläkääntölaakeri entinen.
Kumi oli ollut rikki tripoidin "kuulat" neuloineen tippui lattialle irti otettaessa.. Sitä maljaa ei järki hintaan löytynyt silloin, niin laitoin pelkän uuden tripoidin reilulla rasvalla.. Kun ei isompaa kulumaakaan maljasta löytynyt
Hyvin pelitti sen jälkeen kuitenkin.
pessimisti ei pety.