Jos ihan virallisesti puhutaan niin alempi puristusrengas ei ole nykymoottoreissa puristusrengas. Koska yksi sen tehtävä on pitää ylemmän ja alemman renkaan välinen paine alhaisena.
Kuten kaikki tiedämme termin ring lift. Kaasut katoaisivat palotilasta varsin nopsasti.
Näinollen alemman renkaan välyksestä kuuluu ja pitää vuotaa kaasua puristustahdin aikana hallitusti. Öljyä tuosta ei silloin karkaa ja tilavuus öljyrenkaan ja alemman puristusrenkaan välillä tyhjenee öljystä valmistautuen imutahtiin.
Öljyn kulutus "uusi" Bravo
Re: Öljyn kulutus "uusi" Bravo
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Öljyn kulutus "uusi" Bravo
Tähän sen verran lisäystä/muutosta, että jos lisää jossain n.7000 km paikkeilla 0,5l uutta öljyä, niin öjymäärä pysyy sitten seuraavaan vaihtoon. Autossa oli alunperin Castrolin EGDE Turbo-Diesel 5W-40 (On FIAT 9.55535-S2 hyväksyntä) tarra..juha66 kirjoitti: ↑06.03.2021 02:04 Punto 80-16V ,vuosina 2000-14 ajoin 0-256 tkm.Käytin yksinomaan Mobil Rally Formula 5W-50 öljyä tuona aikana, en mainittavaa öljyn kulutusta havainnut. Mustaksi meni vaihtovälillä.
Nykyinen Grande Punto 1,4-16V (2007) hukkaa öljyä n.mittatikunrajojen verran 10000 km..Onhan tuiossa kilsoja jo 187000 km(Osto hetkellä oli n.110tkm). Olen tässä käyttänyt Mobil EPS 0-40W öljyä...Molemmissa vaihtanut öljyt 10000 km välein.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94