Pitävä kytkin turboon

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
Jappe
Viestit: 46
Liittynyt: 25.05.2020 20:56
Paikkakunta: Klaukkala

Pitävä kytkin turboon

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Nyt tarvittaisiin viisaampien apua. Tietääkö joku mistä kannattaa tehdä sopiva yhdistelmä 1.4 16V turbo koneen kytkimeksi? Vääntöjä on tällä hetkellä 230nm ja luistaa 5 vaihteella mutta muuten vielä pitää.

Sit kun muutetaan etanolille niin tehoja aletaan nostamaan ja sit alkaa varsinkin luistamaan. Tiedän että valmiita asetelmia ja levyjä saa englannista mutta ne ei välttämättä kestä yli 250hv:tä ja sen tuomaa vääntöä. Pitääkö alkaa teettämään oma setti?
Avatar
matti
GFF
Viestit: 456
Liittynyt: 27.02.2004 00:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pitävä kytkin turboon

Viesti Kirjoittaja matti »

Jappe kirjoitti:Nyt tarvittaisiin viisaampien apua. Tietääkö joku mistä kannattaa tehdä sopiva yhdistelmä 1.4 16V turbo koneen kytkimeksi? Vääntöjä on tällä hetkellä 230nm ja luistaa 5 vaihteella mutta muuten vielä pitää.

Sit kun muutetaan etanolille niin tehoja aletaan nostamaan ja sit alkaa varsinkin luistamaan. Tiedän että valmiita asetelmia ja levyjä saa englannista mutta ne ei välttämättä kestä yli 250hv:tä ja sen tuomaa vääntöä. Pitääkö alkaa teettämään oma setti?


Eikös näitä kilpakäytössä käytettävissä 184mm kytkimissä ole ratkaisu tietysti vauhtipyörää joutuu sorvaa tai tekee uuden..

Niitä saa ainakin 1-3 levyisenä riippuen tarpeesta.. Mutta uskoisin että yksilevyisistä löytyy riittävän pitävä.

AP Racing, Alcon, Tilton ainakin tekee.

Itselläni on sprinttiauto projektissa yksilevyinen Alcon, ostin käytettynä s1600 Fiestassa olleen. Siihen vain sopivalla spoorilla oleva levy.
pessimisti ei pety.
Avatar
matti
GFF
Viestit: 456
Liittynyt: 27.02.2004 00:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pitävä kytkin turboon

Viesti Kirjoittaja matti »

pessimisti ei pety.
Vastaa Viestiin