Nyt tarvittaisiin viisaampien apua. Tietääkö joku mistä kannattaa tehdä sopiva yhdistelmä 1.4 16V turbo koneen kytkimeksi? Vääntöjä on tällä hetkellä 230nm ja luistaa 5 vaihteella mutta muuten vielä pitää.
Sit kun muutetaan etanolille niin tehoja aletaan nostamaan ja sit alkaa varsinkin luistamaan. Tiedän että valmiita asetelmia ja levyjä saa englannista mutta ne ei välttämättä kestä yli 250hv:tä ja sen tuomaa vääntöä. Pitääkö alkaa teettämään oma setti?
Pitävä kytkin turboon
Re: Pitävä kytkin turboon
Jappe kirjoitti:Nyt tarvittaisiin viisaampien apua. Tietääkö joku mistä kannattaa tehdä sopiva yhdistelmä 1.4 16V turbo koneen kytkimeksi? Vääntöjä on tällä hetkellä 230nm ja luistaa 5 vaihteella mutta muuten vielä pitää.
Sit kun muutetaan etanolille niin tehoja aletaan nostamaan ja sit alkaa varsinkin luistamaan. Tiedän että valmiita asetelmia ja levyjä saa englannista mutta ne ei välttämättä kestä yli 250hv:tä ja sen tuomaa vääntöä. Pitääkö alkaa teettämään oma setti?
Eikös näitä kilpakäytössä käytettävissä 184mm kytkimissä ole ratkaisu tietysti vauhtipyörää joutuu sorvaa tai tekee uuden..
Niitä saa ainakin 1-3 levyisenä riippuen tarpeesta.. Mutta uskoisin että yksilevyisistä löytyy riittävän pitävä.
AP Racing, Alcon, Tilton ainakin tekee.
Itselläni on sprinttiauto projektissa yksilevyinen Alcon, ostin käytettynä s1600 Fiestassa olleen. Siihen vain sopivalla spoorilla oleva levy.
pessimisti ei pety.
Re: Pitävä kytkin turboon
Esim. tälläinen http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... ismalliset
pessimisti ei pety.