127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
matti
GFF
Viestit: 456
Liittynyt: 27.02.2004 00:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma

Viesti Kirjoittaja matti »

hankala kirjoitti:
Luigi kirjoitti:Puristussuhdettahan ei mitata puristuspaineista, vaan mittaamalla puristustilavuus ja laskemalla iskutilavuus.
Tiedän tämän, mutten pidä niin tarkkaa väliä. Haluaisin vain tietää paljonko on painetta uusilla osilla ja matalalla lohkolla.
Kun mittaa nyt ajossa olevasta moottorista ensin, niin olisi hauska tietää paljonko muuttuu.

Siihenhän vaikuttaa myös nokka-akseli ja sen ajoitus. Ja myös ohivuodot, toki tässä nyt ei sitä pitäisi olla..

Jos puristussuhde liian korkea on niin, nakutus herkkyys lisääntyy, että sytytysennakon kanssa kannattaa olla tarkkana tai tarkalla korvalla
pessimisti ei pety.
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma

Viesti Kirjoittaja VTO »

Mittaapa puristuspaineet ihan mielenkiinnosta kun saat nippuun. Aika pienetkin muutokset nostaa herkästi.
Kasasin 1500 C moottorin vakiokamoilla ja runsaalla öljyllä. Jäi öljyä mäntien päälle, eikä meinannut startti pyörittää.
Puristuspaineet oli luokkaa 18bar, eikä sitä öljyä hirveästi ollut. Pisti hetkeksi epäluuloiseksi osien suhteen, mutta onneksi laski n 13 bariin kun pyöritteli öljyt ulos.
Avatar
hankala
GFF
Viestit: 635
Liittynyt: 16.03.2014 17:06
Paikkakunta: Rymättylä

Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma

Viesti Kirjoittaja hankala »

Eipä tullut korkeapuristeista moottoria, paineet oli mitattuna 9 bar, eli ihan siinä arvossa mikä alunperin kuuluisi uudessa autossa olla.
Olin näköjään vähän liian varovainen kun laitoin 1.8mm kannentiivisteen, 1.2mm olisi ollut paljon parempi.
Voisikohan koneistaja olla tehnyt huonoa työtä venttiilien kanssa? Eipä se taida yleistä olla.
No, se vaihdetaan jonain satesena päivänä, kunhan ensin on testattu että kaikki muuten toimii
Kaikki on aina vaikeeta!
Vastaa Viestiin