127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma
127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma
127 903cc lohkon koneistus 1mm matalammaksi, joku vaan oli ilmeisesti jo aiemin käynyt samoissa puuhissa, koska nyt mäntä tulee 0.50mm yli lohkon pinnan.
En innoissani katsonut kuinka ylös mäntä tulee kun purin koneen ennen koneistusta.
Mitä mieltä olette, tuleeko tästä toimiva moottori ja räjähtääkö se käsiin heti ajossa?
En innoissani katsonut kuinka ylös mäntä tulee kun purin koneen ennen koneistusta.
Mitä mieltä olette, tuleeko tästä toimiva moottori ja räjähtääkö se käsiin heti ajossa?
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma
Eikös kansipahvi kuitenkin ole lähemmäksi kahta milliä puristettuna?
Vähän yli milli tuonne rakoa olisi hyvä jäädä.
Ja tietysti kannessa palotila riittävä, ettei nakuta itseään rikki
Vähän yli milli tuonne rakoa olisi hyvä jäädä.
Ja tietysti kannessa palotila riittävä, ettei nakuta itseään rikki
pessimisti ei pety.
Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma
Kansipahvi vaikuttaisi olevan siinä 1.5mm puristettuna, uskoisin.
Pitääkö sitten ottaa vähän pois männän laelta, että jää lohkon tasoon?
Pitääkö sitten ottaa vähän pois männän laelta, että jää lohkon tasoon?
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma
Onkohan näihin saatavissa vakiota paksumpaa kannentiivistettä.?....sellaisellahan tuo saattaisi ratketa
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma
Onko ihan pois suljettua että laittaisi kahdella tiivisteellä? Kestääkö sellainen ratkaisu käytössä?
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma
Kannentiivisteen paksuus on 1.2mm, eli rakoa jäisi kanteen nähden 0.7mm
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma
En lähtis kokeilemaan ....Mutta mites, jos siihen hommaisi kuparikannentiivisteen, se ei ehkä puristu niin lyttyyn, kuin perinteinen massatiiviste...hankala kirjoitti:Onko ihan pois suljettua että laittaisi kahdella tiivisteellä? Kestääkö sellainen ratkaisu käytössä?
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma
Saksasta näyttäs saavan 1.8mm paksun tiivisteen, sillä rakoa jäisi jo 1.3mm, mahtaiskohan riittää?
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma
Yks on tietyst, jos jostain moottorikoneistamolta kysyy tuota tiivisteen/palotilan vähimmäis paksuutta, niin ei mene ihan arvailuksi ...Ja pahimmassa tapauksessa moottorivaurioksi
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma
Älä edes harkitse mitään kupari tai tuplatiiviste ratkaisuja. Jos koneeseen saa 1,8mm. paksuista tiivistettä niin sillä ei takuu varmasti tule mitään ongelmaa. 1,3 mm. mäntä / kansi välys on jo todella suuri. Toki puristussuhteen mittaisin ihan mielenkiinnosta.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma
Laitoin tilaukseen tuon 1.8mm paksun tiivisteen ja sillä mennään. Pitää puristuspaineet mitata kun kone on koossa
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma
Toisesta lohkosta mittasin että mäntä jää alunperin 0.7mm alle lohkon pinnan, eli tuosta on nyt pois yhteensä 1.2mm ja uusi tiiviste on 0.6mm paksumpi kuin alkuperäinen.
Eiköhän tuosta vielä moottori tule
Eiköhän tuosta vielä moottori tule
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma
Puristussuhdettahan ei mitata puristuspaineista, vaan mittaamalla puristustilavuus ja laskemalla iskutilavuus.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma
Tämä nyt ei liity tuohon lohkon madallukseen.....Minä otatin aikoinaan 903-koneen kannesta 2,2mm siivun pois...en tiedä/enkä edes mitannut palotilaa, vaan kasasin vakiotiivisteellä....Ja hyvin se toimi, tosin ainakin ajossa tuntui moottorin luonne muuttuneen...
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: 127 903cc lohkon koneistus matalammaksi ja ongelma
Tiedän tämän, mutten pidä niin tarkkaa väliä. Haluaisin vain tietää paljonko on painetta uusilla osilla ja matalalla lohkolla.Luigi kirjoitti:Puristussuhdettahan ei mitata puristuspaineista, vaan mittaamalla puristustilavuus ja laskemalla iskutilavuus.
Kun mittaa nyt ajossa olevasta moottorista ensin, niin olisi hauska tietää paljonko muuttuu.
Kaikki on aina vaikeeta!