2.8 idtd jakopään remonttia

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Telex
Viestit: 6
Liittynyt: 12.10.2015 10:10

2.8 idtd jakopään remonttia

Viesti Kirjoittaja Telex »

Moro!
Viikonloppuna vaihdeltiin Ducaton -00 2.8idtd koneeseen jakopää.

Ihan en ole tyytyväinen lopputulokseen... epäilys on että ruiskupumppu meni hampaalla pieleen, mutta kumpaan suuntaan?
Kampiakseli ja nokka-akseli ovat varmasti kohdallaan, mutta ruiskupumpun on joku edellinen omistaja säätänyt/käyttänyt irti ja hammaspyörä ei mene tehtaan merkkeihin, vaan heittää n. yhdellä puolalla lukitustapin kohdasta, joten ei saa lukittua.

Auto lähti käyntiin hieman kalkattaen, joka vaimeni kun samalla vaihdetut öljyt nostivat paineet kohilleen. Käyntiääni on kuitenkin mielestäni huomattavasti terävämpi kuin ennen remonttia. Tyhjäkäyntiä käy aivan tasaisesti, eikä savuta yhtään kaasua annettaessa. Tienpäällä ajossa kuitenkin vääntö puuttuu, ylämäkeen hyytyy kaasu pohjassa vitosella. Ennen jaksoi hyvin mennä, varsinkin kun syöttöä ruuvattu pumpusta.

Eli onkohan ruiskutus nyt aikasella vai myöhäsellä'?

- Ari
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.8 idtd jakopään remonttia

Viesti Kirjoittaja VTO »

Terävä käyntiääni viittaa aikaiseen, mutta väännön puute myöhäiseen. Onko tuossa pumpussa vielä se ruuvi, jonka paikalle saa mittakellon ajoituksen tarkistamiseen?
En tiedä, onko tuossa pumpun hihnapyörässä kiilaa vai ei ? Joka tapauksessa pitäisi saada merkkeihin ja sitten ajoittaa pumpusta kohdilleen.
Vastaa Viestiin