127 ja moottorinlämpömittari
127 ja moottorinlämpömittari
Tuossa nykyisessa seiskassa ei tuota mittaria ole ja olen ajatellut laittaa tarvikemittarin.
Osaako kukaan sanoa toimiiko jos laitan seiskan oman mittarille tarkoitetun anturin ja siitä kiinni tarvikemittariin?
Osaako kukaan sanoa toimiiko jos laitan seiskan oman mittarille tarkoitetun anturin ja siitä kiinni tarvikemittariin?
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 ja moottorinlämpömittari
Eikös yleensä tarvikemittarin mukana tule anturi, joka on ko.mittariin kalibroitu....Tosin se ei välttämättä käy sitten suoraan 127:n kanteen, mutta väliadapterilla sen saa käymään.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: 127 ja moottorinlämpömittari
Mittarissa on mukana anturi, muttei se sovi kanteen, enkä ole löytänyt mistään sopivaa sovitinta. Vinkkejä otetaan vastaan mistä kannattaisi etsiä
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 ja moottorinlämpömittari
Vaihtoehtojahan on monia, ei tartte kuin valita paras. Tässä vaikkapa viisi mahdollista:
A) Tutki tarvikeanturista, löytyykö siitä tuotenumeroita, koodeja tms minkä avulla voisi etsiä lämpökäyrän, jonka avulla voisi etsiä sopivan anturin
B) Kerro vähän tarkemmin niistä kierteistä, että mitä pitäisi adapteroida ja mihin, niin joku voi onnistua tarkemmin vinkkaamaan että mistä löytyy. Sorvauttaminen on ainakin teoriassa vaihtoehto.
C) Kiinnitä molemmat anturit samaan metallilevyyn, upota se jääkaappikylmään veteen ja mittaa, onko molempien antureiden resistanssit samat. Ala lämmittämään vettä ja tarkista, täsmääkö resistanssit ainakin 50, 80 ja 100C lämpötiloissa. Jos täsmää, niin ei muuta kuin orggis kiinni vaan. Jos ei täsmää, saat tarvikeanturista dataa, jonka avulla voit piirtää ainakin summittaisen lämpökäyrän ja sillä etsiä sopivan anturin.
D) Myy tarvikemittari ja etsi sellainen, missä on sopivan kierteen omaava anturi valmiina
E) Selvitä vaikka tuollaisella keittokokeella, mitä tarvikemittari näyttää auton omalla anturilla missäkin veden lämpötilassa ja tarvittaessa korjaa mittarin tarjoama mielikuva ajatustasolla ajaessa.
A) Tutki tarvikeanturista, löytyykö siitä tuotenumeroita, koodeja tms minkä avulla voisi etsiä lämpökäyrän, jonka avulla voisi etsiä sopivan anturin
B) Kerro vähän tarkemmin niistä kierteistä, että mitä pitäisi adapteroida ja mihin, niin joku voi onnistua tarkemmin vinkkaamaan että mistä löytyy. Sorvauttaminen on ainakin teoriassa vaihtoehto.
C) Kiinnitä molemmat anturit samaan metallilevyyn, upota se jääkaappikylmään veteen ja mittaa, onko molempien antureiden resistanssit samat. Ala lämmittämään vettä ja tarkista, täsmääkö resistanssit ainakin 50, 80 ja 100C lämpötiloissa. Jos täsmää, niin ei muuta kuin orggis kiinni vaan. Jos ei täsmää, saat tarvikeanturista dataa, jonka avulla voit piirtää ainakin summittaisen lämpökäyrän ja sillä etsiä sopivan anturin.
D) Myy tarvikemittari ja etsi sellainen, missä on sopivan kierteen omaava anturi valmiina
E) Selvitä vaikka tuollaisella keittokokeella, mitä tarvikemittari näyttää auton omalla anturilla missäkin veden lämpötilassa ja tarvittaessa korjaa mittarin tarjoama mielikuva ajatustasolla ajaessa.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Re: 127 ja moottorinlämpömittari
Jos mahdollisuus, niin sorvauttaa siihen sellasen holkin, jonka toisessa päässä on sama kierre (ulkopuolella), kuin kannessa....ja toisessa päässä sama kierre (sisäpuolella), kuin siinä tarvikemittarin anturissa, niin sitten sen tarvikemittarin anturin saa kiinnitettyä paikoilleen.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: 127 ja moottorinlämpömittari
Tuo voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen vaihtoehto, jos vaikka näyttäisi edes suunnilleen niin säästyisi sovitteen etsinnältä
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 ja moottorinlämpömittari
^Mulla on ittellä yksi auto, jossa mittari näyttää vajaan kakskymppiä liian vähän. Se vaan pittää tietää, että se vajaa 70 lukema on ihan normaali ja 90 alkaa olla jo pelottava
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Re: 127 ja moottorinlämpömittari
Päätin testata tuota mittaria Bellassa, siinä kun on omakin mittari. Laittaa ne rinnakkain kiinni ja kattoo mitä tulee
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 ja moottorinlämpömittari
Mulla taitaa olla vielä yksi 127.n mittari ja kanteen tuleva anturi tallissa.jouten.
Re: 127 ja moottorinlämpömittari
Ei sitten kannata laittaa yhtaikaa kiinni molempia mittareita samaan anturiin, voi vaikuttaa lukemiin.
Onkohan seiskan anturin kierre M14x1.25? Siihen kyllä luulisi adapterejakin olevan. Joku NPT-kierrehän noissa tarvikemittareiden antureissa yleensä on...
Onkohan seiskan anturin kierre M14x1.25? Siihen kyllä luulisi adapterejakin olevan. Joku NPT-kierrehän noissa tarvikemittareiden antureissa yleensä on...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 127 ja moottorinlämpömittari
tarvikemittarissa on 1/8" NPT (10mm), Fiatissa joku 14mm tiheä kierre, ei mielestäni 1,25
Viimeksi muokannut hankala, 03.09.2021 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 ja moottorinlämpömittari
Seiskan kannessa taitaa olla kannentiivisteen vaihtovalon anturi.
Re: 127 ja moottorinlämpömittari
Ja Stelloissakin on pelkkä valo, jos on kyseessä "Special" mallinen Stella...mutta, jos kyseessä onkin "Super" mallinen Stella, niin sitten on jo mittari .....Ja Unoissakin on vielä käytetty pelkkiä varoitusvalollisia mittaristoja
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: 127 ja moottorinlämpömittari
Moposportilla on t-kappaleita jos haluaa valon säilyttää