Fiat V1200 rataluokka?

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat V1200 rataluokka?

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

No oli pakko ottaa selvää punton ecun kartoista ja taisin jopa löytää oikean suihkutus kartan.
Lisäksi vielä polttoaineen painetta lisää nyt 5bar ja ahdoilla vajaa 6 , nyt riitti soppa.
Hassu juttu vaikka melkeen kilo painetta silti vielä 2 astetta sytkäriä lisää.
Nii joo vesi ruiskun takaisku vittuili ahtopaine paino putket tyhjiksi joten se ei ollut käytössä.
Sitten sen painekytkin vittuili myös , sillä välin kun tankkasin auto se päätti pumpata lasinpesusäiliöllisen vettä ahtoputkeen ja siitä se valui cooleriin, onneks huomasin :oops:
maximi nyyttonit on 312, jotain Nm .
Ja kytkin ei luistanut.

Kuva


Väittääkö joku et punton vakio imukanavisto putsareineen ahdistaa 79hv koneessa?
Viimeksi muokannut Wesulius, 30.07.2019 19:52. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Fiat V1200 rataluokka?

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Siinä on kyllä ihan lupaava alku että ei siinä 8-)
Ja noi immeiset kun ei uso että laittakaa bravon teejetteihinne se isompi turbo niin liikkuisikin johonkin...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat V1200 rataluokka?

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

väisänen kirjoitti:Siinä on kyllä ihan lupaava alku että ei siinä 8-)
Ja noi immeiset kun ei uso että laittakaa bravon teejetteihinne se isompi turbo niin liikkuisikin johonkin...
Nii ja ei tää turbo oo ees iso , tai on se t-jetin ahtimeen jos vertaa, mut isompikin tässä vois olla, mut nyt on ihan hyvä ahdin aika rajoilla , niin on suuttimetkin ja aika lailla sitä mitä arvioisinkin.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat V1200 rataluokka?

Viesti Kirjoittaja wellu »

Wesulius kirjoitti:No oli pakko ottaa selvää punton ecun kartoista ja taisin jopa löytää oikean suihkutus kartan.
Lisäksi vielä polttoaineen painetta lisää nyt 5bar ja ahdoilla vajaa 6 , nyt riitti soppa.
Hassu juttu vaikka melkeen kilo painetta silti vielä 2 astetta sytkäriä lisää.
Nii joo vesi ruiskun takaisku vittuili ahtopaine paino putket tyhjiksi joten se ei ollut käytössä.
Sitten sen painekytkin vittuili myös , sillä välin kun tankkasin auto se päätti pumpata lasinpesusäiliöllisen vettä ahtoputkeen ja siitä se valui cooleriin, onneks huomasin :oops:
maximi nyyttonit on 312, jotain Nm .
Ja kytkin ei luistanut.

Kuva


Väittääkö joku et punton vakio imukanavisto putsareineen ahdistaa 79hv koneessa?
Aika murhaavat lukemat superitulesta.

Mutta eikait kukaan oo väittäny punton putsarin ahdistavan?
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat V1200 rataluokka?

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

wellu kirjoitti: Aika murhaavat lukemat superitulesta.

Mutta eikait kukaan oo väittäny punton putsarin ahdistavan?
Juu ei kai , mutta yllättävän hyviä ovat ihan vakioputsarikotelotkin virtaamaan.
Se vapari ei tuo kuin ääntä.

Täytyy , myöntää kohtuu hyvin tuo 188 punto nyt liikahtaa, ihan hetkessä meni vitosella täydet , eli 200km/h, olis tässä ollu vielä 6 vaihdekin :mrgreen:
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat V1200 rataluokka?

Viesti Kirjoittaja wellu »

Wesulius kirjoitti:
wellu kirjoitti: Aika murhaavat lukemat superitulesta.

Mutta eikait kukaan oo väittäny punton putsarin ahdistavan?
Juu ei kai , mutta yllättävän hyviä ovat ihan vakioputsarikotelotkin virtaamaan.
Se vapari ei tuo kuin ääntä.

Täytyy , myöntää kohtuu hyvin tuo 188 punto nyt liikahtaa, ihan hetkessä meni vitosella täydet , eli 200km/h, olis tässä ollu vielä 6 vaihdekin :mrgreen:
Onko itse moottorille tehty nyt pelkästään karttojen säätöä ahtamisen lisäksi? Todellä hyvin hengittää kyllä...

Vaparin kun mainitsit... Minulla ei ole tuosta 1.4;sta kokemuksia, mutta ainakin Bravx 1.2:ssa on se alle 20mm kuristin ennen putsaria ja sen jälkeen. Sen kuristimen poistamisella kone muuttuu pirteämmäksi. Vapari oli siihen helpoin oikotie onneen.

Ja imuäänet on kivoja! :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
JaLLu
Viestit: 200
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Fiat V1200 rataluokka?

Viesti Kirjoittaja JaLLu »

Näillä näkymin ensi viikolla ollaan menossa Punton kanssa kaarien taivuttelijalle, Ypäjälle (JT Raskastekniikka).
Soittelen alkuviikosta, mikä päivä heillä olisi oikea lesti koneessa. Ottaisivat päivän päätteeksi mitat Puntosta ja vääntäisivät putket samantien mukaan.

Etukaaren ja pääkaaren hinta yhteensä jossain satasen paikkeilla, saumallisesta putkesta.
Onko kiinnostuneita, jos samalla kertaa vääneltäisiin useammat kappaleet :?:
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
JaLLu
Viestit: 200
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Fiat V1200 rataluokka?

Viesti Kirjoittaja JaLLu »

Sivukaaret ja pääkaari tuli viikolla haettua. Edellistä viesti korjaten tähän tuleekin etukaaren sijasta sivukaaret. Kaaria en ole vielä alkanut istuttamaan hyttiin, koska ensin pitää hoitaa noi peltihommat pois. Olis tähän varmaan terveempikin yksilö löytynyt, tästä kun nuo helmat on kadonneet.

Koko viikonloppu peltihommia painettu ja hantin puoli olisi valmis. Kuskin puolta aloitettu, jos sen saisi sunnuntain aikana valmiiksi niin pääsisi alku viikosta kaarien kimppuun.

Kuva
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat V1200 rataluokka?

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

JaLLu kirjoitti:Näillä näkymin ensi viikolla ollaan menossa Punton kanssa kaarien taivuttelijalle, Ypäjälle (JT Raskastekniikka).
Soittelen alkuviikosta, mikä päivä heillä olisi oikea lesti koneessa. Ottaisivat päivän päätteeksi mitat Puntosta ja vääntäisivät putket samantien mukaan.

Etukaaren ja pääkaaren hinta yhteensä jossain satasen paikkeilla, saumallisesta putkesta.
Onko kiinnostuneita, jos samalla kertaa vääneltäisiin useammat kappaleet :?:
hitto tää mwni multa vähän ohi, meinaan olisin ottanu putket.
Avatar
JaLLu
Viestit: 200
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Fiat V1200 rataluokka?

Viesti Kirjoittaja JaLLu »

Wesulius kirjoitti:
JaLLu kirjoitti:Näillä näkymin ensi viikolla ollaan menossa Punton kanssa kaarien taivuttelijalle, Ypäjälle (JT Raskastekniikka).
Soittelen alkuviikosta, mikä päivä heillä olisi oikea lesti koneessa. Ottaisivat päivän päätteeksi mitat Puntosta ja vääntäisivät putket samantien mukaan.

Etukaaren ja pääkaaren hinta yhteensä jossain satasen paikkeilla, saumallisesta putkesta.
Onko kiinnostuneita, jos samalla kertaa vääneltäisiin useammat kappaleet :?:
hitto tää mwni multa vähän ohi, meinaan olisin ottanu putket.
Paikan päällä noita putkia soviteltiin, mutta jos jotain korjattavaa vielä mitoissa niin onnistuu muuttaa. Siksi ehkä parempikin, että koitan saada ite tehtyä ensin noista, niin näkee sopivuuden.

Heillä on mitat ylhäällä, joten pystyvät nyt puntoon vääntämään putket. Satasen makso noi sivukaaret ja pääkaari saumallisesta.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
JaLLu
Viestit: 200
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Fiat V1200 rataluokka?

Viesti Kirjoittaja JaLLu »

Etenee.

Kuva

Sivukaaren ylintä taivutusta saisi vielä korjata hieman. Hantin puolella jäi vielä kuskin puolta alemmaksi liitos pääkaareen, olisiko siihen sitten jäänyt se viimeinen korjaus tekemättä, kun muutama koevedos noita sivukaaria silloin tehtiin ja mittoja muutettiin. Jos pääkaarta haluisi eteen päin niin noilla mitoilla taivutettua putkea ei saa. Ahdistaa ylhäältä ja liian leveä, ei sovi b-pilareiden väliin.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat V1200 rataluokka?

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

JaLLu kirjoitti:Etenee.

Kuva

Sivukaaren ylintä taivutusta saisi vielä korjata hieman. Hantin puolella jäi vielä kuskin puolta alemmaksi liitos pääkaareen, olisiko siihen sitten jäänyt se viimeinen korjaus tekemättä, kun muutama koevedos noita sivukaaria silloin tehtiin ja mittoja muutettiin. Jos pääkaarta haluisi eteen päin niin noilla mitoilla taivutettua putkea ei saa. Ahdistaa ylhäältä ja liian leveä, ei sovi b-pilareiden väliin.
Hyvältä näyttää! :thumb:
Avatar
JaLLu
Viestit: 200
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Fiat V1200 rataluokka?

Viesti Kirjoittaja JaLLu »

Viikonloppu meni kokolailla Punton parissa, tavoitteena oli päästä sunnuntain CARF:in ratapäiville. Perjantaina saatiin kaaret valmiiksi. Lauantaina niputettiin autoa ja tehtiin perushuollot (jakopää, tulpat, öljyt ja suodattimet). Auto oli kahdelta yöllä valmis ja kärryllä, sunnuntai aamulla puoli kasi startattiin kaverin kanssa kohti Hämeenlinnaa.

Kuva

Tämä oli ensimmäinen kerta radalla, ja aika varovaista oli alku. Aamulla rata ole melko liukaskin, mutta kuivui ja puhdistui päivän mittaan. Ajat parani loppua kohden, kun pito parani ja uskallus vetää mutkiin koveni. Pitoa Puntosta löytyi hyvin, jarrutkin säilyi jotenkin. Teknisesti auto pelasi hyvin. Pyörän pultit löysty toisesta takarenkaasta puolessa välissä päivää, tuon huomasi onneksi ajoissa kun alkoi mutkassa jyristä. Kaikista renkaista pultit kireelle ja matka jatkui taas. Paras aika oli jossain 1.47 päälle, kaveri veti aika lailla samaa vauhtia, mutta taisi hitusen olla nopeempi.

Hauskaa hommaa, täytyy sanoa. Toivottavasti saataisiin lisää innostuneita, jos ensi kesänä näitä V1200:sia olisi enemmänkin valmiina.

Kuva
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat V1200 rataluokka?

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

JaLLu kirjoitti:Viikonloppu meni kokolailla Punton parissa, tavoitteena oli päästä sunnuntain CARF:in ratapäiville. Perjantaina saatiin kaaret valmiiksi. Lauantaina niputettiin autoa ja tehtiin perushuollot (jakopää, tulpat, öljyt ja suodattimet). Auto oli kahdelta yöllä valmis ja kärryllä, sunnuntai aamulla puoli kasi startattiin kaverin kanssa kohti Hämeenlinnaa.

Kuva

Tämä oli ensimmäinen kerta radalla, ja aika varovaista oli alku. Aamulla rata ole melko liukaskin, mutta kuivui ja puhdistui päivän mittaan. Ajat parani loppua kohden, kun pito parani ja uskallus vetää mutkiin koveni. Pitoa Puntosta löytyi hyvin, jarrutkin säilyi jotenkin. Teknisesti auto pelasi hyvin. Pyörän pultit löysty toisesta takarenkaasta puolessa välissä päivää, tuon huomasi onneksi ajoissa kun alkoi mutkassa jyristä. Kaikista renkaista pultit kireelle ja matka jatkui taas. Paras aika oli jossain 1.47 päälle, kaveri veti aika lailla samaa vauhtia, mutta taisi hitusen olla nopeempi.

Hauskaa hommaa, täytyy sanoa. Toivottavasti saataisiin lisää innostuneita, jos ensi kesänä näitä V1200:sia olisi enemmänkin valmiina.

Kuva
Paa siihen autoos numero 3. oviin valkoselle pohjalle musta numero noin 30cm korkee ja takalasiin ja etulasiin oik yläkulma valkosena noin 20cm korkeella numeroilla.
Jätä tuulilasin yläossan tilaa Fiat V1200 tarralle.
Yläreunan voi numeroiden alta teipata mustaksi noin 25cm matkalta niin , että Fiat v1200 ja numero tarra mahtuva siihen päälle.
Ettei syys aurinko häikäise.

Mä paan omaan 2. , ykkösen saa sitten aina sarjan mestari :thumb:
Auto numero 4 ( punto) on tänään haettu jää nähtäväksi onko liian mätä.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat V1200 rataluokka?

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Hep hep.
Nyt kun alottaa tekee kilpuria v1200 luokkaan niin ehtii hyvin kevään kisoihin.
Vastaa Viestiin