Kun aika jättää...

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Rusina
Viestit: 799
Liittynyt: 21.07.2004 17:10
Paikkakunta: Renko

Kun aika jättää...

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Tässä kun väkisinkin ikää karttuu, niin mieleen hiipii ajatus, mitä harrastekulkineille tapahtuu, kun se aika jättää... Joillakin saattaa olla jälkikasvua, jotka ehkä jatkavat harrastusta. Tai joku innostunut sukulainen tms.

Itse ajattelin asiaa niin, että kun ei enään pysty ajamaan, niin sitten saavat lähteä. Toivottavasti löytyy joku jolla edes hiukan arvostusta meikäläisen kalustoon. Sulatto on todennäköisin kohde, jota kiinnostaa aivan varmasti.
Meijän suvussa olen ainoa jota tälläiset vanhat kulkineet kiehtoo.

Kuinkas muilla. Onkos tullut mieleen, mitä sitten kun ei enään ruuvari meinaa kädessä pysyä...?
Fiatismi ei ole sairaus, vaan hyvä elämäntapa.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Kun aika jättää...

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Et kai sinä nyt niin vanha ole? :D

Testamenttaa GFF:lle edelleen myytäväksi, niin ei tarvia loppumetreillä miettiä, ymmärtääkö perikunta muuta kuin kilohinnan päälle.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Rusina
Viestit: 799
Liittynyt: 21.07.2004 17:10
Paikkakunta: Renko

Re: Kun aika jättää...

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Noooh, kyllä tässä ikää on jo ihan mukavasti :lol:

Ei taida GFF huolia mun kulkineita :lol: :lol: Kun eivät ole entisöityjä uniikkikappaleita. Keltuaiset olis kiva saada samaan kotiin, sitten joskus. Kun ovat jo vuosikausia olleet samalla omistajalla. Velivainaan peruja nekin on.
Fiatismi ei ole sairaus, vaan hyvä elämäntapa.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Kun aika jättää...

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Juuh, eilen puoliso kyseli testamentista. Aktiivisuuden lienee antanut perintöoikeutta hoitaneen juristin radiohaastattelu.
Kyllä noista romuista pitäisi jonkinlainen jälkisäädös tehdä. Lukemattomia lienee ne papan ruosteettomat alkuperäiskuntoiset autovanhukset jotka perikunnan toimesta myyty vanhana romuna. Onko pappakaan tiennyt autonsa, ei rahallaista, vaan historiallista arvoa.
Ystävämme Elina on tarjoutunut vastaanottamaan 600:n perinnöksi.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Kun aika jättää...

Viesti Kirjoittaja Luigi »

AlfaBBS:ltä selvisi, että nimimerkki RiTo on poistunut keskuudestamme.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kun aika jättää...

Viesti Kirjoittaja wellu »

Luigi kirjoitti:AlfaBBS:ltä selvisi, että nimimerkki RiTo on poistunut keskuudestamme.
Paska uutinen. :(

Läheisille, omaisille ja kaverin paremmin tunteneille syvät osannotot. Näitä viestejä ei ikinä ole kiva luke.
Minkä huollan, sen korjaan...
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1305
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Re: Kun aika jättää...

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Vakava yläotsikko, ja mitä asiallisin lähtökohtainen kysymys. Piti tätä jo kommentoida aiemminkin, mutta parempi myöhään...Keskeinen tekijä jossain vaiheessa harrastuksen kaarta, ja tietenkin rankka tilanne samaan aikaan päällä. Minusta tähän voisi vaikka kerholehdessä, ilman sarvia ja hampaita, ottaa kantaa ja esitellä yleisellä tasolla, miten kannattaisi toimia. Minulle on tässä pj-aikana tullut jo kaksi kertaa soitto vastaavanlaisesta tapauksesta; näissä onneksi on kaikin puolin päädytty toimivaan ratkaisuun yhteistuumin.

Itse asiassa voisin tässä vaikka saman tien kannustaa lähettämään "tapahtumaselostusta" tms. (vaikkapa YV:nä, mutta jos anonymiteetti säilyy, niin miksei tähän ketjun jatkoksikin; ja soittaakin saa nolla neljä sataa 77 kaks kaks neljä 0), jos foorumilaisilla on kokemusta erilaisista menettelytavoista. Eikä varmaan olisi haittaa kysellä vaikka ajopeliharrasteyhdistysten ohessa toimivilta lakimiehiltä, millaisia menettelytapoja näissä on ollut; jos foorumilaisista jollain on "legaalin" statusta, niin minua saa mieluusti lähestyä asiassa.
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Rusina
Viestit: 799
Liittynyt: 21.07.2004 17:10
Paikkakunta: Renko

Re: Kun aika jättää...

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Niin se aika jätti, isästäkin. 21.2 lähti paremmille ajomaille.

Heinäkuussa vielä ajeli autolla, kunnes kaatui suihkussa. Tuon ikäisen ei tarvitse isoa kolhua saada, jotta toimintakyky menee. Selkeästi oli vanhana ratinkääntäjän vaikeaa ymmärtää, miksei enään saa autolla ajaa ja miksei pääse omaan kotiin.
Syksyllä ehti 90-v täyttämään. Synttärilahja oli se, että pääsi kotona käymään, kaikki me elossa olevat lapset paikalla.

Kova urakka edessä, että saa kaikki nurkat tyhjennettyä. Talo niin huonossa kunnossa että purkuun menee. Lisäksi vielä 3 autotallia, joissa paljon tavaraa jäljellä. Saas nähdä minne nekin kaikki saa tungettua. Hitsikone, kompuroita + työkaluja tuotu jo meille.
Autoille löytyneet uudet omistajat. Eivät olleet mitään harrastepelejä eli niistä ei kannata huolta kantaa. (Rellu ja toyota)

Kun tuolla metsässä ajelee ponilla, tulee mieleen kaikenlaista. Autonhakureissuja, traktoreitakin haettu, korjattu ja laiteltu. Aina jaksoi neuvoa. Kun kuuli että on ratapäivä, kovasti varotteli menemästä ajamaan. Tiesi kyllä että varmasti menen. Myöhemmin kun kerroin käyneeni ajamassa, kuunteli ja kyseli tarkkaan. Selvästi näki että oli jollain tasolla vähän ylpeäkin että kävin ajamassa.
Ei hermostunut edes siitä, että kolaroin isän Fiat 600:sen, vappuna -95. Pääasia että olin kunnossa. Syykään ei minun ollut, vaan vastapuolen.

Toivottavasti siellä jossain on tasaiset tiet missä ajella, haaveilemallaan henkilöauto mersulla....
Fiatismi ei ole sairaus, vaan hyvä elämäntapa.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Kun aika jättää...

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Lämmin osanotto! Korkeaan ikään ehti mies rattia kääntämään, mikä on aina hienoa. Liian aikaisinhan nämä tulee silti aina.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
hankala
GFF
Viestit: 635
Liittynyt: 16.03.2014 17:06
Paikkakunta: Rymättylä

Re: Kun aika jättää...

Viesti Kirjoittaja hankala »

Itsellä tässä on vielä toivottavasti melkoisesti kilometrejä edessä, mutta kyllähän tuo asia joskus mietityttää.
Autoja on yhteensä viitisentoista, eikä harrastukselle ole lähipiirissä jatkajaa.
Vaimon kanssa asiasta keskustelin ja kuulemma ainakin tuo hyväkuntoinen mk1 seiska pidetään ja ajetaan, muut todennäköisesti myydään.
Tyttärellä tietysti on sanansa siinäkin, mutta hän ei ole kiinnostunut autoista juuri sen erityisemmin. Varsinkin kun kokoelmassa on "vääränmerkkisiä" rahan arvoisiakin kappaleita.
Mene ja tiedä, toivottavasti tässä nyt on vielä vuosia aikaa itse noista nauttia ja sitten kun ei ole niin eihän se minua kaiva mitä niille tapahtuu.
Kaikki on aina vaikeeta!
Vastaa Viestiin