Patonkia imusarjaan topikki

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Joo ja kehitysavut olisivat varmasti ihan okei jos ne menisivät muualle kuin kaikki niille jotka eivät apua tarttis eli todella rikkaiden taskuun. Väitän että aika hyvin pärjääviä olisivat jos kaikki avustukset olisi kohdennettu onnistuneesti. Ja jos ajatellaan kateellisesti niin urakalla bruttokansantuotetta nostattava kehitysmaa on pian luomassa paineita eroopan palkkatason laskuun. Mutta hienoa että autetaan kaikkia vaikka ainoa mitä tiedetään auttamisen kohteesta on aatteellinen jääräpäisyys :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3373
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Tervetuloa ahkeraan Askolaan!
Niin ahkeraan että tekevät suunnitellun vedenjakeluventtiilinremontin. Valmista noin klo 24:00. Ilmoitus asiasta kunnan nettisivulla, jonka jokainen päivittäin lukee. Nyt kärvistellään ilta ilman vettä ruokaan tai kahviin, vessavedestä puhumattakaan.
Olisihan ämpäreitä mihin vettä säilöä...
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Hallitus sen huomasi: Museoautot vie ilmaston perikatoon.
https://www.is.fi/autot/art-2000007637069.html" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1744
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Jutussa ei kuitenkaan mainittu että museoajoneuvolla on vain se 30 ajopäivää vuodessa..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1495
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Midi^ kirjoitti:Jutussa ei kuitenkaan mainittu että museoajoneuvolla on vain se 30 ajopäivää vuodessa.
Samaa katsoin tuosta jutusta. Tuollainen pikku seikka on epähuomiossa jäänyt mainitsematta.
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Vode131
GFF
Viestit: 1932
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Mites ne finnairin tuet? Montako sataa miljoonaa siellä on sitä hiilineutraaliustavoitteen vastaista tukea?
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Mielenkiintoista listalla on myös bio- ja puupolttoaineiden verottomuus (nämä siis ovat hiilineutraaliustavoitteille haitallisia "verotukia???") ja invalidien veropalautukset.

Että eikun invaliditkin vain bussiin ja polkupyörän päälle, ettei ilmasto pilaannu?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8342
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Tuossahan oli "muka" kaikki "haitalliset" tuet, ei sinänsä listaa jolle oikeasti tehdään jotain.

Mutta oliko siellä joukkoliikennetuet? Nehän vie motivaatiota kävellä tai pyöräillä.

Niin ja museoautolla EI ole 30 päivän käyttörajoitusta. Ainoastaan vakuutuksessa on, jos ottaa museoautovakuutuksen.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1311
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Sämpy ehti hieman ennen vastata, tämä on minunkin käsitykseni eli museoautostatus voi olla autolla, jolla on joko 1)museoautovakuutus, jossa on tuo 30 ajopäivää per vuosi ohjeistus TAI 2)aivan normaali liikennevakuutus, joka ei eroa museokatsastamattomasta ajoneuvosta; tällöin ajopäiviä ei tietenkään rajoiteta millään tavalla. Tästä lienee peistä taitettu eri suunnissa, ja jälkimmäistä ei välttämättä edes tunneta harrastepiireissä (tai ainakaan markkinoida erityisemmin). Eli museotarkastetun ajoneuvon omistaja voi valita, millaisen käyttömäärän arvioi olevan tarpeisiinsa riittävän, ja useimmat valitsevat museovakuutuksen. Siis käsittääkseni mikään ei estä ottamasta museotarkastetulle ajoneuvolle tavallista "rajatonta" liikennevakuutusta, joka toki lienee kalliimpi vuositasolla?
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Älkää lukeko IS.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

väisänen kirjoitti:Älkää lukeko IS.
Välillä kyllä mietin, olisiko sittenkin kannattanut pentuna ajatella omilla aivoilla eikä kuunnella muita. Niin se vain sai erityisopettaja minut uskomaan, että opin lukemaan ja itku naamalla pänttäsin nelosluokalle asti, että opin lukemaan ilman tavuviivoja.

Olisi ollut paljon iloisempi elämä, kun ei osaisi lukea. Ei vituttas kokoaikaa ihan kaikki paska mitä naaman eteen lävähtää milloin mistäkin.

Topicin aiheeseen liittyen, naiset. Ja ei, en ole nyt lykkinyt patonkia kenenkään kitusiin.
Viikonlopun menoista sovittaessa ja kaverin perheen tapaamisesta (saman ikäset kersat joilla ei ole kellään kavereita) oli tarkoitus sopia. Väsyneenä ei tsättäily jaksanut kiinnostaa joten trolololo-vaihde päälle (vastasin kaikkiin viesteihin romaaneilla jotka käsittelivät ihmisen sielunmaisemaa hirmulintujen maailmassa). Kaverin emäntä suuttui ja kohta suuttui omakin emäntä.

Noh, mulle ihan sama. Voin myös istua perseelläni oikein tyytyväisenä koko viikonlopun ja pohtia, minne se karkuun päässyt pieru katosi. :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8342
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Tuohon liittyen..

Kuva
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Se pitää vielä kirjootella että wellulla on toi kielioppi paljon paremmin hallussa mitä mulla. Itse opin aika nopsasti lukemaan ja vähällä työllä joten vetelin aina helpoimman kaavan mukaan ja sitten kävikin niin etten kielioppia ja muuta sensemmoista oppinut. Samoin lukihäiriöt ja tarkkaavaisuussamanlainen sekoittaa pakkasta oikein kunnolla vielä lisää niin siinä sitä sitten paskassa maaten olenkin :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

väisänen kirjoitti:Älkää lukeko IS.
Kiitos. Harvoin näkee netissä näin järkeviä kommentteja.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

väisänen kirjoitti:Se pitää vielä kirjootella että wellulla on toi kielioppi paljon paremmin hallussa mitä mulla. Itse opin aika nopsasti lukemaan ja vähällä työllä joten vetelin aina helpoimman kaavan mukaan ja sitten kävikin niin etten kielioppia ja muuta sensemmoista oppinut. Samoin lukihäiriöt ja tarkkaavaisuussamanlainen sekoittaa pakkasta oikein kunnolla vielä lisää niin siinä sitä sitten paskassa maaten olenkin :lol:
Noh, kirjoittamista harjoittelin koko ala-asteen itku luussa ja yläasteen kirjotelmat meni kopioiden erilaisten elokuvien ja pelien käsikirjoituksia. Onneksi opettaja oli 1840 luvulla elävä nutturatukka joka ei moisia asioita tajunnut. Paras äidinkielen arvosana taisi olla 7, yleensä 5 tai 6. Lukeminen ja kirjoittaminen (kieliopillisesti oikein) on vieläkin vaikeaa, kuulemma laiskuutta.
Minkä huollan, sen korjaan...
Vastaa Viestiin