Phedra kaupan

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 845
Liittynyt: 22.01.2010 13:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Phedra kaupan

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Taitaa olla pääkaupunkiseudun suunnalla tämä:

https://www.nettiauto.com/lancia/phedra/12027401" onclick="window.open(this.href);return false;

Aikas hulppea kahvinruskea nahkasisustus, ja seitsemälle tilaa niin, että suorastaan hirvittää. Hintapyynti kovasti asiallinen alle kymppitonnin, etenkin harvinaisuuteen, varusteisiin ja tiloihin nähden. Tosin kokonaispainoa dieselinä sen verran jo, että ei liene enää ihan edullisemmasta päästä sitten muuten ylläpitää henkilöautona ajoneuvoverojen suhteen, jos ei varmaan vakuuttaakaan. Onkohan näitä sisarmerkkeinäkään (Citikka ja Pösö) montaakaan Suomessa? Pari kolme vuotta sitten oli hopeanharmaa Phedra Jyväskylässä uimahallin hiekkakentän parkissa, pistin ikkunaan oikein yhteystiedonkin (kerholehdessä kun on koko ajan juttupula...), mutta ei vaan koskaan kuulunut mitään.

Pitäiskös hankkia "kerhobussiksi"... ;)
45 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Ritmon, Tipon ja Puntojen kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin sekä uuteen Ypsiloniin!
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 7218
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Tuulos

Re: Phedra kaupan

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ihan hyvä peli, kun tekee kulmaraudoista ja havuvanerista väliseinän ja rekkaa pakuksi. ;)

"koska Suomi"
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
wellu
Viestit: 5054
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Phedra kaupan

Viesti Kirjoittaja wellu »

Hieno. Olikos tämä nyt sama vekotin kuin Peogeot 807? Jos kyllä niin ainakin kaverin 807 on teknisiltä ratkaisuiltaan kyllä melko erikoinen ja pensasmekaanikolle tuli mitä erilaisimmat asennot ja vippaskonstit tutuiksi, jotta talvielämä oli mahdollista.
Kuva
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
JLaines
GFF
Viestit: 411
Liittynyt: 14.02.2010 13:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Phedra kaupan

Viesti Kirjoittaja JLaines »

wellu kirjoitti:Hieno. Olikos tämä nyt sama vekotin kuin Peogeot 807? Jos kyllä niin ainakin kaverin 807 on teknisiltä ratkaisuiltaan kyllä melko erikoinen ja pensasmekaanikolle tuli mitä erilaisimmat asennot ja vippaskonstit tutuiksi, jotta talvielämä oli mahdollista.
Juu samaa tuotehan toi on kuin 807/C8/Ulysse.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Avatar
wellu
Viestit: 5054
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Phedra kaupan

Viesti Kirjoittaja wellu »

JLaines kirjoitti:
wellu kirjoitti:Hieno. Olikos tämä nyt sama vekotin kuin Peogeot 807? Jos kyllä niin ainakin kaverin 807 on teknisiltä ratkaisuiltaan kyllä melko erikoinen ja pensasmekaanikolle tuli mitä erilaisimmat asennot ja vippaskonstit tutuiksi, jotta talvielämä oli mahdollista.
Juu samaa tuotehan toi on kuin 807/C8/Ulysse.
Mutta vissiin elegantein näistä kaikista, ainakin kuvien perusteella.
Emmätiä, tommonen bussi käyny monesti mielessä, että voisi olla kiva/mukava perheen liikutin. Toistaiseksi polttoainekulut saaneet kaikki haaveilut katkeamaan ja ne huoltokulut. Aikanaan "jouduin" korjaamolla kaikkien Voyagerien ym. jenkkisukkuloiden "hovikorjaajaksi", kun olin siinä mukamas hyvä (en vain luovuttanut heti kun alkoi vituttamaan). Tuolloin jäi jotenkin kipinä tuollaiseen tilasukkulaan. On tilaa, joten muksutkaan ei nahistele ihan heti siitä, että milloin kenenkäkin takki/kengät tms. on toisen naamalla. Yleensä on vähän varusteitakin ja minusta mukavia matka-autoja.
Jos tuollaista vertaa edm. voijageriin, niin tuossa ei ole koskaan mitään vikaa. Kyllä ainakin ne amerikan viritelmät on niin paskoja vehkeitä. :mrgreen:

Suurin murhe kaverin pösössä oli käsijarruvaijerit ja joku anturi (olikohan veden lämpötila). Anturin sai vaihtaa vuosittain ja käsijarruvaijerien päädyt pyörän luona tekee U-lenkin niin, että vaipan pääty on suoraan ylöspäin. Talvella kaikki vesi, suola yms. paska valuu sinne vaijerin sisälle. Murheet loppui kaverilla siihen, kun talveksi otti vaijerit irti satulan linkusta ja sulki pään pienellä muovipussilla, joka täynnä rasvaa.
Kuva
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 7218
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Tuulos

Re: Phedra kaupan

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Pohjautuukohan tämä edelleen Scudo mk1:seen? Jotain uudempaa citikan tilasukkulaa joskus katselin ja huomasin edelleen vahvan yhtäläisyyden. Että jäikö se perusrakenne elämään näissä kun pakut siirtyi uuteen aikaan?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Kake
GFF
Viestit: 345
Liittynyt: 20.12.2002 20:54
Paikkakunta: Köyliö

Re: Phedra kaupan

Viesti Kirjoittaja Kake »

Mikäs kone tämä 2,2 diesel onkaan? Näkemystä tuosta automaattilaatikosta?
VTO
Viestit: 1165
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Phedra kaupan

Viesti Kirjoittaja VTO »

Eikös se PSA:n kone ihan asiallinen ole, jos ei ole mitään lisäainetta, joka vaatii täyttöä 100 tkm välein. Ja mehulaatikko sen jatkeena ihan perinteistä tekniikkaa. Ensisijainen muistikuva ZF.
Avatar
Luigi
Viestit: 8780
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Phedra kaupan

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Hintakin on jo näköjään tipahtanut.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin