Kokemuksia Thesiksestä
Re: Kokemuksia Thesiksestä
On, mutta niitä ei ole oikeasti varastossa vaikka webbikauppa antoikin tehdä tilauksen.
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 21.09.2015 11:21
Re: Kokemuksia Thesiksestä
No nyt on auto taas liikenteesä. Laturin kiljunta ei kuulunut itse laturista vaan sen vapaakytkimestä, joka oli puolitoista vuotta vanha. Tosin takuu oli van vuoden mutta kustansi osana vain 65€. Pakosarjan katkenneen pinnapultin irroitus oli kuulemma melkoinen työmaa sekin. Kaiki on kuitenkin nyt ok.
Yhteenvetona kkuluneen talven mittaan on tullut teetettyä seuraavat huollot/korjaukset autoon: Vasemalle eteen pyöränlaaleri, raidetangonpää, etummainen alatukivarsi ja koranluut. Ohjaustehostimen paineputki ja hydraulipumppu. Jakopään huolto vesipumppuineen ja moniurahihnoineen eli kokonaisuudessaan. Lisäksi tuo pakosarjan vuodon korjaaminen ja siis laturin ja vapaakykimen vaihto. Töihin meni noin 3000€ ja osiin 1500€. Osat hankin itse muutamia pieniä juttuja lukuunottamatta. Ylimäärisiä osia jäi yksi puolitoistavuotta vuotta vanha 18 tkm ajettu laturi sekä uusi hydraulipumppu. Ovat jouten, jos joku tarvitsee.
Tämä on enaimmäinen auto, jota olen käyttänyt pääsääntöisesti pajalla lukuunottamatta tavallisia nesteiden ja suodattimien vahtoa ja jarruhommia. Tällaista vanhan auton ylläpito voi olla. Kun autolla alkaa olla ikää yli 10 vuotta niin sanoovat, että sen tosiasiallinen hyvityshinta alkaa olla lähellä nollaa eikä syyttä. Huonolla tuurilla olet jatkuvassa korjauskierteessä kuluneiden osien vuoksi mikä on ihan sinänsä ihan luonnollista.
Nyt on tarkoitus hankkia toinen, talvinen käyttöauto. Kiikarissa on mahdollisesti Alfa 159, Lancia Delta, tai ehkä sumujen saarilta Jaguar X-type, Rover 75 tai jopa MG ZT-T eli juuri sellaisia, joiden kanssa pitää olla tarkkana.
Yhteenvetona kkuluneen talven mittaan on tullut teetettyä seuraavat huollot/korjaukset autoon: Vasemalle eteen pyöränlaaleri, raidetangonpää, etummainen alatukivarsi ja koranluut. Ohjaustehostimen paineputki ja hydraulipumppu. Jakopään huolto vesipumppuineen ja moniurahihnoineen eli kokonaisuudessaan. Lisäksi tuo pakosarjan vuodon korjaaminen ja siis laturin ja vapaakykimen vaihto. Töihin meni noin 3000€ ja osiin 1500€. Osat hankin itse muutamia pieniä juttuja lukuunottamatta. Ylimäärisiä osia jäi yksi puolitoistavuotta vuotta vanha 18 tkm ajettu laturi sekä uusi hydraulipumppu. Ovat jouten, jos joku tarvitsee.
Tämä on enaimmäinen auto, jota olen käyttänyt pääsääntöisesti pajalla lukuunottamatta tavallisia nesteiden ja suodattimien vahtoa ja jarruhommia. Tällaista vanhan auton ylläpito voi olla. Kun autolla alkaa olla ikää yli 10 vuotta niin sanoovat, että sen tosiasiallinen hyvityshinta alkaa olla lähellä nollaa eikä syyttä. Huonolla tuurilla olet jatkuvassa korjauskierteessä kuluneiden osien vuoksi mikä on ihan sinänsä ihan luonnollista.
Nyt on tarkoitus hankkia toinen, talvinen käyttöauto. Kiikarissa on mahdollisesti Alfa 159, Lancia Delta, tai ehkä sumujen saarilta Jaguar X-type, Rover 75 tai jopa MG ZT-T eli juuri sellaisia, joiden kanssa pitää olla tarkkana.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 12.01.2017 16:26
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Itselläni kässärin valo on myös välillä ilmeentynyt mutta lähtenyt kuitenkin pois aika nopeasti.
korjaamolla jo viime vuonna sanoivat että jarrut lopussa joten vika taitaa siinä olla.
myös jakohihna menee vaihtoon kesällä.
mitäs tuo jakohihna muine romppeineen ja jarru remontti pajalla osineen suurinpiirtein maksaa?
myös meikäläisellä muuten meni ohjaustehostimen paineputki vuodenvaihteessa. sekin on nyt vaihdettu.
korjaamolla jo viime vuonna sanoivat että jarrut lopussa joten vika taitaa siinä olla.
myös jakohihna menee vaihtoon kesällä.
mitäs tuo jakohihna muine romppeineen ja jarru remontti pajalla osineen suurinpiirtein maksaa?
myös meikäläisellä muuten meni ohjaustehostimen paineputki vuodenvaihteessa. sekin on nyt vaihdettu.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 12.01.2017 16:26
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Alkaa näissä näköjään vikaa olemaan vanhetessaan.
Jakohihna, vesipumppu, takajarrulevyt ja palat meni vaihtoon. Myös jäähdytinneste vuotoa oli parissa hankalassa paikassa. melkeen parin tonnin remppa.
nyt on alkanut ilmestyä headlamp adjustment fault. Tosin vielä se on lähtenyt pois eli vika ei ole pysyvä.
ilmeisesti jokin valoja säätelevä moottori pitää uusia vai mikä on kyseessä? onko värkillä paljonkin hintaa?
katsastan auton huomenna joten saan sen todennäköisesti läpi ennen kuin viasta tulee pysyvä.
Jakohihna, vesipumppu, takajarrulevyt ja palat meni vaihtoon. Myös jäähdytinneste vuotoa oli parissa hankalassa paikassa. melkeen parin tonnin remppa.
nyt on alkanut ilmestyä headlamp adjustment fault. Tosin vielä se on lähtenyt pois eli vika ei ole pysyvä.
ilmeisesti jokin valoja säätelevä moottori pitää uusia vai mikä on kyseessä? onko värkillä paljonkin hintaa?
katsastan auton huomenna joten saan sen todennäköisesti läpi ennen kuin viasta tulee pysyvä.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Kalliin korjaamon olet löytänyt, tai sitten nestevuotoa on etsitty huolella. Ei se mitään, rahalla siitä selviää.
Katso nyt ensin MultiEcuScanilla tai AlfaOBD:llä mikä sitä valojen säätöä kiukuttaa. Valittaa se sitten säätömoottoria tai anturia, niin ennen osan uusimista on syytä katsoa onko vika sittenkin kaapelissa. Ne antureiden liittimet keräävät auton alla suolaista kuraa itseensä ja se harvemmin tekee hyvää millekään, missä sähköä esiintyy.
Katso nyt ensin MultiEcuScanilla tai AlfaOBD:llä mikä sitä valojen säätöä kiukuttaa. Valittaa se sitten säätömoottoria tai anturia, niin ennen osan uusimista on syytä katsoa onko vika sittenkin kaapelissa. Ne antureiden liittimet keräävät auton alla suolaista kuraa itseensä ja se harvemmin tekee hyvää millekään, missä sähköä esiintyy.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 12.01.2017 16:26
Re: Kokemuksia Thesiksestä
liitin todennäköisesti syyllinen. vika on esiintynyt 2 kertaa ja molemmilla kerroilla satanut. vesi päässyt varmaan huonoon liittimeen tms.
ylätukivarren pallonivel esti katsastuksen läpi menemisen joten tsekkaa tuon liittimenkin sit samalla.
nuo pallonivelet ei onneks tainnu olla kalliita.
ylätukivarren pallonivel esti katsastuksen läpi menemisen joten tsekkaa tuon liittimenkin sit samalla.
nuo pallonivelet ei onneks tainnu olla kalliita.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 12.01.2017 16:26
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Nyt tarvittais apuja.
tuossa jo kirjoittelinkin että oikean eturenkaan ylätukivarren pallonivel oli välyksellinen.
autokorjaamo ei pystynyt kyseistä palloniveltä tilaamaan joten mistä olette sen yleensä saaneet?
kuukauden verran aikaa saada auto kuntoon.
tuossa jo kirjoittelinkin että oikean eturenkaan ylätukivarren pallonivel oli välyksellinen.
autokorjaamo ei pystynyt kyseistä palloniveltä tilaamaan joten mistä olette sen yleensä saaneet?
kuukauden verran aikaa saada auto kuntoon.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Thesiksen tukivarsien saatavuus alkaa olla heikkoa. Välillä niitä ei saa tasan mistään.
Partacus, Mister-Auto ja Autodoc saattavat pystyä toimittamaan jotakin, tai sitten eivät, mutta sieltähän sen varastotilanteen näkee niiden sivuilta. Jos ei tärppää, niin tunkkaa OEM-osanumero eBayhin tai Googleen. Palloniveltä ei kai ole koskaan saanut erikseen, vaan vaihtoon menee koko tukivarsi. Toisaalta, se ei paljon ole maksanut, ja jos tosiaan väljyys on nivelessä eikä puslassa, niin lopussa se pusla olisi kuitenkin...
Partacus, Mister-Auto ja Autodoc saattavat pystyä toimittamaan jotakin, tai sitten eivät, mutta sieltähän sen varastotilanteen näkee niiden sivuilta. Jos ei tärppää, niin tunkkaa OEM-osanumero eBayhin tai Googleen. Palloniveltä ei kai ole koskaan saanut erikseen, vaan vaihtoon menee koko tukivarsi. Toisaalta, se ei paljon ole maksanut, ja jos tosiaan väljyys on nivelessä eikä puslassa, niin lopussa se pusla olisi kuitenkin...
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 12.01.2017 16:26
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Näytti ebayssa olevan käytettyjä.
eikös tuo sama tukivarsi mene kaikkiin thesiksiin?
eikös tuo sama tukivarsi mene kaikkiin thesiksiin?
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Kaikissa on samat paitsi panssaroiduissa. Käytetty tukivarsi on kyllä ajatuksena aika hämmentävä. No, se ei tietysti kulu väljäksi niin kuin uusi – se on sitä jo valmiiksi, enemmän tai vähemmän. Tuuripeliä, mutta kai sillä on mentävä, jos uutta ei saa mistään.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 12.01.2017 16:26
Re: Kokemuksia Thesiksestä
sain tilattua uuden osanumeron perusteella italy-motors.de nettisivuilta.
Ainakin 6 sitä ennen tarkastamaani firmaa myi eioota joten ei tosiaan ollut mikään helppo homma.
Nyt vain odotetaan viikko ja toivotaan että osa todella on oikea. kiitos taas avusta.
Ainakin 6 sitä ennen tarkastamaani firmaa myi eioota joten ei tosiaan ollut mikään helppo homma.
Nyt vain odotetaan viikko ja toivotaan että osa todella on oikea. kiitos taas avusta.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Jälkitarkastukseen on sitten mahdollista saada lisä-aikaa, jos on esittää joku todiste (tilauskirja, kuitti tms) siitä, että tarvittava varaosa on tilauksessa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 12.01.2017 16:26
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Alkaa olla keinot lopussa. italy automotiven kautta osan tosiaan tilasin mutta nyt ollut matkalla 4 viikkoa.
pistin viikko sitten kyselyä perään mutta vielä ei ole vastattu.
menee auto seisontaan jos osaa ei elokuun puoleen väliin mennessä mistään löydy.
ebay ei osanumeron kanssa mitään tarjonnut ja kaikki kaupat jotka käyttävät meidän aakkosia myivät ei oota.
on tosiaan kiven alla mokoma osa.
pistin viikko sitten kyselyä perään mutta vielä ei ole vastattu.
menee auto seisontaan jos osaa ei elokuun puoleen väliin mennessä mistään löydy.
ebay ei osanumeron kanssa mitään tarjonnut ja kaikki kaupat jotka käyttävät meidän aakkosia myivät ei oota.
on tosiaan kiven alla mokoma osa.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 12.01.2017 16:26
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Italo Motors vastasi viestiini.
he tosiaan antoivat tehdä tilauksen ja maksaakin sen. kun kyselin perään sanoivat että osaa ei ole varastossa ja lähettävät sen kun saavat sellaisen.
Tämä slovakian thesis guru on lähettänyt tukivarsia erääseen puolalaiseen firmaan kunnostettavaksi. sieltä saattaa tulla uusia jossain vaiheessa loppukesää.
he tosiaan antoivat tehdä tilauksen ja maksaakin sen. kun kyselin perään sanoivat että osaa ei ole varastossa ja lähettävät sen kun saavat sellaisen.
Tämä slovakian thesis guru on lähettänyt tukivarsia erääseen puolalaiseen firmaan kunnostettavaksi. sieltä saattaa tulla uusia jossain vaiheessa loppukesää.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Onko kovin eksoottinen, pystyisiköhän RallyCorsa Siilinjärvellä tekemään sellaisen. Tosin tekevät yleensä uniball-tukivarsia rallikäyttöön mutta tehdastekoisina saa asentaa kadullekin. En tiedä onnistuuko heillä kumipuslan käyttö, mutta haistan pienen bisnesmahdollisuuden jos noita ei kukaan valmista.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net