Z1100

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Rimmed762
Viestit: 90
Liittynyt: 16.04.2019 22:06

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

jeQQ kirjoitti: 14.05.2021 17:28 Ei tota kyllä huolitelluks voi kutsua :lol: Harrastekikotin.. Huomenna nappaan kaasarin taas irti.
Huolitellumpi kuin itäkalusto keskimäärin. Tosin tilanne taitaa olla muuttumassa parempaan suuntaan.

Mutta Zastava jossa on noin paljon uutta maalia on minun silmissäni varsin huoliteltu.
Oma lisenssi-projekti FSO Polonez 1.5SLE -88
Ja toinenkin FSO 125p pickup -85
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jooh, koitetaan pitää tää tien päällä kyllä. :thumb: Aihiona ollut kyllä vähän toivottomampi kuin mitä alkuun ajatteli. :mrgreen:
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Heikkoa kuvanlaatua, kun tuo kakkosluuri edelleen käytössä.

Kuva
Viimesetkin mustat karkoteltu autosta. :thumb:

Kuva
Apparin penkkiä sovittamassa. Pitäisi täpätä kiinni, irroittaa ja hitsata loppuun + maalata. Tämä kiinteellä kiskolla. Täytyy katsoa, tekiskö kuskin penkin alkujaan myös kiinteäksi - tuskin tuolla kovin moni muu kuin mä ajelee muutenkaan. Ja apparin penkin taakse mahduin itsekin istumaan. Jos löydän sopivaa matskua, niin voisin yrittää kuskille tehdä vakiokiskoihin sopivan ratkaisun.

Ja mopon etunakki lähti puljuun saamaan uutta kumia päälle.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Käsittääkseni kuskin penkin pituussäätö on katsastusvaatimus? Henkilöautossa jostain vuosimallista alkaen?

Pikainen googletus ei tuonut asiaan valaistusta.

Jos säätö on se pitää toimia, se on selkeää, mutta pitääkö se olla jos autossa on sellainen ollut uutena. Joissain pakuissa sellaista ei ollut vielä 80-luvun alussakaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ok, täytynee kuskille askarrella moinen. Ja leima vielä vakkaripenkillä, koska sitä eioo ku pari viikkoa jäljellä.
hkn
GFF
Viestit: 350
Liittynyt: 29.03.2008 20:41
Paikkakunta: Vilppula

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja hkn »

En tiedä onko uudemmissa autoissa kuskin penkin säätö pakollinen mutta 70-80 luvun autoissa tuskin on kun minullakin useita 4kpl missä penkki suoraan pulteilla lattiaan ja ei ole puhuttu mitään leimalla..
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

hkn kirjoitti: 19.05.2021 12:10 En tiedä onko uudemmissa autoissa kuskin penkin säätö pakollinen mutta 70-80 luvun autoissa tuskin on kun minullakin useita 4kpl missä penkki suoraan pulteilla lattiaan ja ei ole puhuttu mitään leimalla..
Jeps. Tää tais olla 82nen. Ei toi säätö kauheen hankala ole, oikeen kokosta suorakulmaputkea kun löytyy, niin saa mukavasti tehtyä vakkarikiskoihin. Säätövivun tekeminen ehkä hankalin. Ja korkeus täytyisi pitää kurissa, eli korotukseen ei ole varaa yhtään.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Dodi, apparin penkki pultattu kiinni ja testiajot suoriteltu. Kyllähän laulaa ihan eri äänillä tuo kone tuplakurkulla ja tehiäkin tuntuisi tulleen roimasti lisää. Nyt vielä vaan tuo nenän säätö ja katsastus(varmaan leima eka kun kohta kylmää). Katotaan sitä kuskinpenkkiä sitten joskus. :mrgreen:
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Uskalsin pienen lenkin käydä heittämässä, eli tankkaamassa auton. Pienen alkutotuttelun jälkeen tuntui taas ihan tavalliselta. :thumb:

Joku nappas autosta myös kuvan kun olin tankilla, kait se ainakin jossain määrin herättää huomiota. :mrgreen:
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Leima haettu ja testiajeltu samalla vajaa 100km. Havaintoja:

-Pari kertaa sammui vapaalla jarruttaessa, nostin tyhjäkäyntiä
-Yks eturenkaista saa lähteä taakse, tärräsi(toiv rengas)
-Saisi olla vähän lihaa renkaissa, näille vanteille eivaan ton etutolpan kanssa mahdu muut kumit ilman spacer kikkailuja. Kaipaisko joku matalarofiiligumej hunajakennovanteilla? :mrgreen:
-Voisi harkita etsivänsä Tipon ilmansuodatinkotelon
-Pakoputki voisi kaivata lisää harrastelua / kokonaan uusiksi rakentamisen. Nykyinen versio jo parempi, mutta ei täydellinen

Tarroja tilattu. Kuskinpenkin askartelu saanee odottaa sopivaa hetkeä - pitäis ottaa 33 nosturillle ja rakennella tallin nosto-ovi paikoilleen ym.

Koitan keksiä parempia kuvia kunhan tarrat saapuvat. :D
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Tipon boksista kaupat sovittu, thanks :thumb:

Olisko jollain kuvaa moottorin lisätuennasta? Vakkari ilmansuodatinkotelolta jäänyt yksi paksumpi pinnapultti, mihin voisi jotain saada mutta olisi mukava nähdä jokunen toteutus lisätuennasta.

Tarrat pitäisi alustavasti saada sunnuntaina :mrgreen:
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Luuri vieläkin huollossa, eisiis parempia kuvia tarjolla vieläkään. :(

Tipon suodatinkotelo onkin aika kookas eikä välttämättä mahdu pellin alle, täytyy vielä tsekkailla tarkemmin kun pääsee talliin.

E: eise sinne kyllä sovi. Höh.

Mosan lisätuennasta saa edelleen vinkkailla :thumb:
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kuva

Kuva

Semmotti.

Toimiva bensamittari olis kiva, mutta tankin pudotus ei houkuta. Mittari näyttää 1/4 kokoajan, menee nolliin virtojen kanssa kyllä.

Etukulmat pitäis säätää. Ketään innokasta harrastelijaa pk seudulla jotta sais vähän huokeemmin? :mrgreen:
Vastaa Viestiin