Dyno prokis ja säätöjä.

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Dyno prokis ja säätöjä.

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Se on jake radalle tehty toi punto niin ohjauskulmien puolesta antaa aivan varmasti ääntä renkaista.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Dyno prokis ja säätöjä.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

väisänen kirjoitti:Se on jake radalle tehty toi punto niin ohjauskulmien puolesta antaa aivan varmasti ääntä renkaista.
Joo camperia kun on edessä -4.5 astetta on pakko sitoa auton etupääkin sivuttain kiinni , meinaan ei pysy sitte yhtään rullilla jos helppaa ratista.
Ja noi renkaat on semislicksit, pari tuntia aikasemmin ajoin jarruavastaan säätöihin , niin renkaat lämpes aika paljon ja pinta tuli todella pehmeäksi.
Lisäksi auton seistessä lämmin rengas niin pinta menee lytyyn rullien kohdalta auton painosta johtuen niin alussa vähän aikaa pompottaakin.
jaketech
Viestit: 254
Liittynyt: 27.11.2009 02:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Dyno prokis ja säätöjä.

Viesti Kirjoittaja jaketech »

Wesulius kirjoitti:
väisänen kirjoitti:Se on jake radalle tehty toi punto niin ohjauskulmien puolesta antaa aivan varmasti ääntä renkaista.
Joo camperia kun on edessä -4.5 astetta on pakko sitoa auton etupääkin sivuttain kiinni , meinaan ei pysy sitte yhtään rullilla jos helppaa ratista.
Ja noi renkaat on semislicksit, pari tuntia aikasemmin ajoin jarruavastaan säätöihin , niin renkaat lämpes aika paljon ja pinta tuli todella pehmeäksi.
Lisäksi auton seistessä lämmin rengas niin pinta menee lytyyn rullien kohdalta auton painosta johtuen niin alussa vähän aikaa pompottaakin.
pitää se mullakin sitoo etuvetonen sivusuunnassa kiinni. lähtee muuten nopeesti etuveto rullilta, pari kertaa on karanut. yhtä etuvetosta jokkisautoo ajoin rullilla ni siinä alko sulaan renkaat alle ja ihan normi renkaat oli. taitaa olla vieläkin kumia kiinni rullissa joissakin kohtaa.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Dyno prokis ja säätöjä.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Vihdoin kiinnosti tuo oma käyttis foordin , 1.6 tdci fiesta tehon mittaaminen , ensin vaihdat isommat pyörät etu akselille ,että on pitoja ja ettei pohja ota kiinni dynoon.
No mutta ihan positiivisia lukemia se pukkaa ulos.
Turbo gtb1756v
110hp 1.6 hdi suuttimet
Isompi cuuleri
2.5" pakoputki
vähän kireemmät nokka-akselit vastaa bensakoneen akseleita.
Nyt syöttöä on 81mg , ohjelmassa joku rajottaa syön tähän , ei vielä löydetty mikä.
Ahtopaine 2bar.
Pitävämpi kytkin.
Max vääntö 440nm/2900rpm/181hv
Max teho 166.8kw/227hv /4140rpm/384.7Nm

Vakiokoneen max vääntö 200nm tulee 1800rpm/51hv ja 5400rpm rajotin jossa 225nm/173hv.
3000rpm - 4000rpm tulee vääntöön monttu ahtopaine kyykkää , vaatii vielä pientä hienosäätöä, niin ja jos syttöjä sais sinne 90mg.





Kuva
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Dyno prokis ja säätöjä.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Uno 45 1.0 fire.

Oli tylsää ja kun aina pitäis mitata tehot ennen ja jälkeen virityksen niin tässä on nyt ennen.
Ei ihan päässyt tehtaan arvoihin , aika liki kuitenkin 167tkm ajettu.
Sytkän säätöä en tarkastanut , alipainesäädin toimii.¨



Kuva
Kuva
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Dyno prokis ja säätöjä.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Tuli ajettua fiestalla vähän liianpitkään kaasupohjassa ja ilmeisesti vnt tai turbiinin siivet sulivat.
Eli toimii vielä , mutta ahdin herää aikast huonosti. 2500rpm.
Noh pakko se oli alkaa fiestaan tekee uutta ahdinta.
Tässä paketissa on nyt pari ensin kaasut menee mitzun td025 ja sitten holsetin he221w.
Tuppaa vaan aina näissä mopo autoissa olla niin pirun ahdasta.
Jospa nyt alavääntö ei olisi kadoksissa ja ylöskin voisi saada vähän lisää.
Kesken tämä vielä hieman on kun osasia saa vasta maanantaina.

Kuva
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Dyno prokis ja säätöjä.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Noin, porttien painekellot pitää vielä askarrella , jospa vkl ehtis koittaa asennella.
DP eli pakoputken alku mene uusiksi ja ahtoputkien alku myös.
Ja pitää sinne ahtoputkiin vielä asentaa se by-pass venttiilii.
Ja tietty turbon öljyletkuja.
Holsetin pitäis pystyä tehdä painettakin paremmlla hyötysuhteella kuin gt garretti.
Garretti ahtoi nyt 2.1bar, toivottavasti nyt ahdin kestää nostaa ainakin sinne 2.5 bar.
Tässä on nyt 7 pakopesä , tallin hyllyllä on vielä 8.5 mut kokeillaan nyt ensin tällä.
Jos joku ihmettelee tuota pakolaipan oikeaa päätyä , miksi laipassa ei ole reikää, ensinnäkin tää kone on vaan 4 pyttyinen ja , no se reikä menee imusarjaan ja kivampi et on tukossa.



Kuva
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Dyno prokis ja säätöjä.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Näytti sopivan paikalleenkin.
Vielä vähän putki töitä.
Suuttimiin tulee fiat 1.3 m jetin kärjet niin saa 20% lisää kakkua.
Saman verran pitäis lisätä ilmaa koneseen. :mrgreen:
Joten hukkaportissa on fiatin 903 venttiilin jousi jousena. Saa ahtopaineet sopivaksi.

Kuva
Kuva
jaketech
Viestit: 254
Liittynyt: 27.11.2009 02:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Dyno prokis ja säätöjä.

Viesti Kirjoittaja jaketech »

paljon on boschin dynossa rullien halkasija? kaverilla tulossa rullat myyntiin jos tässä keksis jotain käyttöö niille ;)
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Dyno prokis ja säätöjä.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

jaketech kirjoitti:paljon on boschin dynossa rullien halkasija? kaverilla tulossa rullat myyntiin jos tässä keksis jotain käyttöö niille ;)
318mm. rullien massassa on mukana pyörreivirtajarrun massa.
jaketech
Viestit: 254
Liittynyt: 27.11.2009 02:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Dyno prokis ja säätöjä.

Viesti Kirjoittaja jaketech »

Wesulius kirjoitti:
jaketech kirjoitti:paljon on boschin dynossa rullien halkasija? kaverilla tulossa rullat myyntiin jos tässä keksis jotain käyttöö niille ;)
318mm. rullien massassa on mukana pyörreivirtajarrun massa.
250mm tais olla halkaisja ja 2.5m pitkät. nykyiset rullat mulla on 450mm 25mm seinä ja 600mm pitkät ja 2kpl.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Dyno prokis ja säätöjä.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Tänään tuli taas välillä touhuttu väärää merkiä , F***ia.
Pakoputkea väsäilin ja ahtoputkia , tuli myös tehtä öljyn paluu putki isommalle turbolle ja tulo öljy putket molemmille.
Enää pitää askarrella piennemän turbon öljyn paluu , mutta pitää ottaa öljypohja irti ja hitsuutella siihen oksan.
Viellä kun suuttimet tulisi uusilla kärjillä niin pääsee testaamaan menohaluja.


Kuva

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin