Budjetti Bravon parantelu

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Bravon parantelu

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Sehän on bensa kone jos vasta 2000rpm ahtas :lol:
Olikohan abarth stilossa paksumpi vakaaja? Muistaakseni joo..
Bravo t-jet
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: Budjetti Bravon parantelu

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

ikävä kyllä mitään ei tapahdu ennen 2000rpm sen jälkeen alkaa veto en tiedä onko vika vai ominaisuus :D

muutamia hilavitkuttimia tuli jälleen ebay maailmasta tilattua
https://www.ebay.com/itm/Original-FIAT- ... :rk:1:pf:0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ebay.com/itm/SPOILER-POSTER ... :rk:7:pf:0" onclick="window.open(this.href);return false;

pitää tutkia onko termari mennyt kun koneen lämmöt on 68°c kun mittari on keskivaiheilla ja keula on tukittu
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Bravon parantelu

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Oooh. Oikkee tuninki polkimet ja spoikka.

Bensa koneen viisari mittari Joka näyttää lämmöt lähes aina puoli välin oli lämpö sitten 70 tai 80. Elm327 BT @ Android helpottaa elämää :D
Bravo t-jet
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: Budjetti Bravon parantelu

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

spoiler on ollut aina hankinta listalla jotenkin orvon oloinen ilman sitä. mitään need fors speed spoileria en kestäisi laittaa :lol:

kaverin elm ja torguella tuli testattua eileen varmaan pitää oma elm327 tilata kun apple kauppaan on tullut multiecuscan
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: Budjetti Bravon parantelu

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

Jatketaan turhalla kuvalla jälleen

uusi termostaatti saapui autodocilta mallia merkki jota en eres tierä (maxgear :D ) toivottavasti kestää 1v kun hintaakin oli 23€ alennuksineen kun vastaava halvin suomesta oli 88€..
Kuva

saisi kevät tulla että pääsisi fussoja lyömään maalipintaan ja pääsisi sovittaan 19 vanteita alle että tietäisi kuinka suuret adapterit tilaisi :lol:
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: Budjetti Bravon parantelu

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

vikoja ei kun lisäänny tällä kertaa lähti keskuslukitus pois käytöstä ovet ei mene lukkoon (kiva huomata koulun pihassa) muuta kuin kuskin ovi jos avaimella lukitsee ja kaukolukitus ei edes lukitse ovia.. tarvetta olisi päästä konttiin mutta sinnekkään on turha mennä kun luukun napista ei aukea :lol:

termari pitäisi vaihtaa tai viimeistään seinäjoella kun lomaviikolla tulee sinne päin ajeltua
pesu pitäisi teettää
egr hävittää lopullisesti ei auttanut vaikka otti peitelevyn irti moottorivikavaloon
ja keksiä syytä miksi jarrupolkimen katkaisiasta tulee jatkuvaa vikakoodia

kattotelineisiin tuli hommattua thulen valmistamat omat audin varaosa koodilla löytyvät telineet

Kuva

loputon suo korjata vanhaa autoa pitäisi varmaan luovuttaa ja ostaa uudempi volsu :lol:
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: Budjetti Bravon parantelu

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

nyt tarvittaisiin apua kun oma tietotaito loppuu
vikakoodeja :
B1006
U1704 (NQS)
900A
902A
902B
9029
B1004 (kaiutin?)
B1001
B1003
P1131
P2626
P2A00
P0401 (egr)

katastus tulossa ja pitäisi saada jotain tehtyä ennnen vikalistan tuloa :D
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: Budjetti Bravon parantelu

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

Fiat seisoo pajalla jälleen samat ongelmat pinta kaasulla pystyy jotenkin ajamaan mut sammuu kumminkin joten pitänyt ottaa työauto käyttöön joka toimii kuin junan vessa

Esitellään työauto kans mut jos pakut ei kiinnosta kannattaa skipata väärä merkkinen (esittelyn voin tehdä tarkemman jos jotain kiinnostaa)

Hyundai H-1 2.5tci 2004 (mitsun koneella)
254tkm ajettu pieantä remonttia pitäisi tehdä ennen töiden aloitusta :
kytkin vaihtaa + redlinen öljyt
hehkut tällä hetkellä 1 toimii :D
öljyt (ihana 7500km öljyn vaihtoväli..)
jakohihnan vaihto ja vesipumppu
pinna-pultit eteen
suodattimet
Karjarauta + asentaa uudelleen lisävalot

ja muutama kuva viime kesältä
Kuva
Kuva

palataan fiatin pariin taas kun auto on elävien kirjoissa ja muutto Seinäjoelle on tapahtunut
Bravoon on tulossa umpioden maalausta + projektoreiden vaihtoa ja uudet xenonpolttimot D1S (osram night breaker laser) ja äänieristystä lisää
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Budjetti Bravon parantelu

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

En ole tsekannut, mutta H1 myynti taisi loppua pari vuotta sitten? Se ei tainnut oikein lähteä lentoon Hiacen Eurooppaan tuonnin loputtuakaan, vaikka pitäisi olla ihan laadukas peli.
Ite tässä pohdiskelen kun Scudon vaihto pikkuhiljaa lähenee, että onko se jatkossa sitten Talento vai jotain muuta kuin Fiat. Eihän noissakaan paljoa Fiattia ole, mutta lämmittää se aina vähän mieltä. Ja Ducato vaan on liian iso, 225 minimikorkeus niin jää liian moni parkkihalli väliin, pitäisi olla max 210.

Niin no ja pakko ehkä myöntää, että PSA pakussa kuitenkin vähemmän vaikeita teknisiä murheita......... aina vaan noissa Fiuden koneissa tuntuu olevan ohjauspuolen murheita, joitten syytä vaikea löytää.. eihän se harmittaisi jos olisi selkä vika ja tuo vaihtoon ja toimii. PSA:n DW-10 pohjainen menee kuitenkin yleensä sen 300tkm perushuollolla sytyttämättä kertaakaan vikavaloa. En tiedä Talentosta, ainakin Primastar herjannu antureita ja menny vikatilaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: Budjetti Bravon parantelu

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

Sämpy kirjoitti:En ole tsekannut, mutta H1 myynti taisi loppua pari vuotta sitten? Se ei tainnut oikein lähteä lentoon Hiacen Eurooppaan tuonnin loputtuakaan, vaikka pitäisi olla ihan laadukas peli.
Ite tässä pohdiskelen kun Scudon vaihto pikkuhiljaa lähenee, että onko se jatkossa sitten Talento vai jotain muuta kuin Fiat. Eihän noissakaan paljoa Fiattia ole, mutta lämmittää se aina vähän mieltä. Ja Ducato vaan on liian iso, 225 minimikorkeus niin jää liian moni parkkihalli väliin, pitäisi olla max 210.

Niin no ja pakko ehkä myöntää, että PSA pakussa kuitenkin vähemmän vaikeita teknisiä murheita......... aina vaan noissa Fiuden koneissa tuntuu olevan ohjauspuolen murheita, joitten syytä vaikea löytää.. eihän se harmittaisi jos olisi selkä vika ja tuo vaihtoon ja toimii. PSA:n DW-10 pohjainen menee kuitenkin yleensä sen 300tkm perushuollolla sytyttämättä kertaakaan vikavaloa. En tiedä Talentosta, ainakin Primastar herjannu antureita ja menny vikatilaan.

Itse en suosi hiacea vaikka edellinen paku olikin Hiace
h-1 tuodaan kyllä eurooppaan mutta ei suomeen
H-1 on todella näppärä auto ja todella aliarvostetu kuluttaa paljon 8-12l/100 mutta vähemmän mitä hiace ja varaosat on omalle lompakolle halvempia. takaveto + lukko ajoi valinnan kyseiseen malliin .
korkeus taisi olla 198 tässä ja 5cm lyhyempi mitä pitkä mallin hiace.

pakun vaihto on kans minulla mielessä kun alkaa olla 15v vanha vaikka mitään vikaa ei ole mut ilmastoinnin puute on suurin syy paku kuumeelle
vaihtoehdot on uudemman sukupolven h1 takaveto tai vito kun saavat taka tai nelivetona. Etuveto ei ole mukava ajaa luohinta työmaalla kun kyytissä on työkaluja ja joskus isot polttoaine tynnyrit. Jos Fiat tuo nelivedon pakuihin tai fullback olisi käytettynä enemmän tarjolla niin niitä voisi harkita
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Budjetti Bravon parantelu

Viesti Kirjoittaja Luigi »

pokemonjedi kirjoitti: Jos Fiat tuo nelivedon pakuihin tai fullback olisi käytettynä enemmän tarjolla niin niitä voisi harkita
Kyllähän Ducatoa on aina saanut nelivedolla, ja saa edelleenkin. Pitää vaan hakea itse, kun maahantuoja ei niitä tuo.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... d04fbb5922" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Budjetti Bravon parantelu

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Olisihan Experttikin nelivetona vaihtoehto, on vain aika kallis yli nelkyt tonnia ja myynti Suomessa vasta aloitettu. Edellistä eli mullakin Fiattina olevaa mallia Dangel teki kanssa nelivetona, niitä on näkynyt Norjassa myynnissä käytettynä. En tiedä kuinka tekniikka kestää kiskoa huonolla tiellä poka päällä, teoriassa takavedosta tehty neliveto tuntuisi ajatuksena kestävämmältä.

Joo Märssy ei ole vaihtoehto. Eikä VW. Kaikki muu käy. Itelle käy etuveto hyvin kun porhallan enimmäkseen maantietä, mutta toi Scudo II on vaan harvinaisen surkea etuvedoksikin, menemään mihinkään liukkaalla tai lumessa. Ajatus uudehkosta H1:stä ei sinänsä mahdoton, onkohan noissa uusissa mikä moottori.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: Budjetti Bravon parantelu

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

pitääpä tutustua saksan tarjontaan neliveto ducatosta

vito on hyvä nelikkona isällä oli keskipitkä malli 5v sitten ainoat viat oli ruostuminen takaluukku vaihdettiin 2x vaikka uutena ruostesuojattiin
omassa h1 ei oo ruostetta näkyvissä muuta kuin nosto kohdassa pinta ruostetta

Uudempi korinen h1 2008-> koneet ovat 2.5l 116,136 ja170hv 5/6v manuaali ja jos oikein muistan niin automaatin sai vain 170hv yhteyteen
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: Budjetti Bravon parantelu

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

heipähei

bravo on taas elävien kirjoissa 1200€ jälkeen. auto kävi kahdessa huollossa jossa jälkimmäinen sai auton toimimaa. turhia osia vaihdettiin niin oman ja ensimmäisen huoltoliikkeen virheiden takia

- Itse vaihdoin Lambdan (turhaan)

-1 (huoltoliike 580€) Egr (turhaan) Naftafiltteri (turhaan) Väärä polttoaineen painetunnistin (240€) , suuttimet tarkistettiin 4x turhaan

-2 (huoltoliike 700€) Kiitokset sinne !! kun oikeasti paneutuivat asiaan.
tarkistivat moottorin-johtosarjan, vaihtoivat oikean painetunnistimen, säätivät venttiilit Ja tarkistivat venttiilit

hylsy katsastuksesta viat
- pallonivel oikealla (välys) vaihdetaan molemmille puolille (LEMFÖRDER)
- takarenkaat (camper takia) (linlong greenmax , rotalla setula s-race tai nankang ns-2/20 koossa 215/35/40r17 harkinnassa)
huomautukset
-kilvenvalot
valonpesuri (oikea)

että joku jaksaa lukea tätä opiskelian budjetti auto topiccia laitan kuvan väärä merkkisestä pakusta ja taustalta löytyy saman merkkinen kaivinkone :) kun Diesel Ferrari on niin likainen kuvattavaksi :lol:
Kuva
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: Budjetti Bravon parantelu

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

hei jälleen

ferrari on ollut ajossa ja pikku vikoja korjailtu ja maalarin puheille pitäisi takuusta mennä puhumaan kun vähän yli vuosi maalauksesta ja maali irtoilee helmoista

Kuva

tekisi mieli lisätä tähän yksi vaihde lisää mutta kannattaako luultavasti ei m32 laatikkoa en halua c635 laatikot on kalliita (tai puolasta ei lähetetä suomeen)
palikoita tuli jälleen tilailtua
-uusi ratti näppäimillä ja päällinen (https://www.ebay.com/itm/Black-Genuine- ... %7Ciid%3A1" onclick="window.open(this.href);return false;)
-Keskikyynernoja
- selvityksen alla sopiiko tämä 1,9 (https://www.ebay.com/itm/Komplettanlage ... SwllpbD~zZ" onclick="window.open(this.href);return false;)

palataan taas asiaan kun osia on tipahdellut maailmalta esim spacer 4x98->5x120 odoteltu muutama kuukausi :evil:
Vastaa Viestiin