Toimii.jeQQ kirjoitti:Siis mä oon laittamassa tollasta 0,3 bar pumppua. Kaasarissa myös paluukierto joka jo kytketty kiinni
Z1100
Re: Z1100
Jepulista jep. Polttoainepumppu asennettu, vähän sai uutta letkua vetää, porata yhden reiän, pidentää pumpun virtajohtoa ja pikkasen kikkailla liittimien kanssa kun oli loppu oikeankokoiset O-liittimet. Vesiletkut leikattu Saabin ja Volvon letkuista(ala- ja ylävesiletkut siis). Yhdistelmäputkina käytetty lasten ex trampoliinia, johon migillä hitsattiin saumat päihin - toivotaan että riittävät, pitäis kyllä kaiken järjen mukaan olla ihan piisaavat. Lämppärin tuloletkuksi nasautettu metri Bilteman lämppäriletkua, meni aika mukavasti paikoilleen. Vaihdettu tonnisatkusta tulpat(uudehkot), laitettu sytkäjohdot paikoilleen(aivan liian pitkät), asennettu ilmansuodatinkotelo ja ilmansuodatin, laitettu akku lataukseen ja muutoinkin hiposteltu konehuoneeseen letkut ja liitännät kuosiin.
Tipon etuputkea rälläköitiin ja taiteltiin alaspäin(ei leikattu siis katki asti) kunnes tuli siedettävä kulma. Tämän jälkeen poistettu vakiomuhvi ja leikattu suurin osa vakiolaikasta pois, tungettu ja hitsattu joustopala paikoilleen. Nyt pitäis vielä vetää loppuputki, ostin vaan 48 millisen jouston ja toi vakioputkihan on vieläkin pienempää. Noh, vakioputken liitäntäosuus näytti siltä että saattaisi upahtaa nelikasin sisälle joten eiköhän tästä jotain saada aikaiseksi.
Öljyä mä unohdin ostella, mutta broidilla olis pönkkä 5w30:stä, kait se menis edes sen hetken kun auton ajais pois nosturilta. Vähän kyllä jännittää edes starttailla
Tipon etuputkea rälläköitiin ja taiteltiin alaspäin(ei leikattu siis katki asti) kunnes tuli siedettävä kulma. Tämän jälkeen poistettu vakiomuhvi ja leikattu suurin osa vakiolaikasta pois, tungettu ja hitsattu joustopala paikoilleen. Nyt pitäis vielä vetää loppuputki, ostin vaan 48 millisen jouston ja toi vakioputkihan on vieläkin pienempää. Noh, vakioputken liitäntäosuus näytti siltä että saattaisi upahtaa nelikasin sisälle joten eiköhän tästä jotain saada aikaiseksi.
Öljyä mä unohdin ostella, mutta broidilla olis pönkkä 5w30:stä, kait se menis edes sen hetken kun auton ajais pois nosturilta. Vähän kyllä jännittää edes starttailla
-
- GFF
- Viestit: 1305
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Z1100
Mainio tarina, tuskin malttaa odottaa, että "otat savut" uudesta koneesta (ja mielellään ei aiempien vaiheiden liekkien kera...)! Täyttä kerholehtiaineista, joten tässä samalla jo tilaus projektitarinalle lehtimuotoisena - etenkin, kun kannustin viimeistä edellisessä numerossa näihin "lisenssivalmistejuttuihin", kun saatiin lyhyt Polski-Fiat-artikkeli sentään aikaiseksi. YV:llä vaikka kontaktia, jos/kun siltä tuntuu.
Ja saman tien etsintäkuulutus muillekin Zastava-kokemuksille, rohkeasti vaan yhteyttä!
Ja saman tien etsintäkuulutus muillekin Zastava-kokemuksille, rohkeasti vaan yhteyttä!
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Z1100
Mulla on kolme Z:aaMultiplaJTDmies kirjoitti:
Ja saman tien etsintäkuulutus muillekin Zastava-kokemuksille, rohkeasti vaan yhteyttä!
https://jimin.galleria.fi/kuvat/Omat+ku ... /Zastavat/
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: Z1100
En ole GFF:n jäsen mutta lehti kiinnostaa. Saako tuota tilattua jostain?MultiplaJTDmies kirjoitti: kun saatiin lyhyt Polski-Fiat-artikkeli sentään aikaiseksi.
Nimim. Lisenssimies
Re: Z1100
Kohtahan se on jo ajossa taas
Vähän kyllä omaa silmää sairastaa nuo punaiset osat
^ Lehtihän tulee kun liittyy GFF:n jäseneksi.
Vähän kyllä omaa silmää sairastaa nuo punaiset osat
^ Lehtihän tulee kun liittyy GFF:n jäseneksi.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Z1100
Ainakin tuo punakahvainen akku Niillähän ei todistetusti tee mitään.Stefa kirjoitti:Kohtahan se on jo ajossa taas
Vähän kyllä omaa silmää sairastaa nuo punaiset osat
^ Lehtihän tulee kun liittyy GFF:n jäseneksi.
Re: Z1100
Lehteen kirjoitellaan mielellään, nasauttelen viestiä kunhan kerkiän.
Punainen ei toki kaikkien mieleen, sitä ja keltaista sattui olemaan ja punainen tarttui käteen. Onpaha ny siistimmät ku paskaset, eikä omaa silmää niin häiritse.
Akkuasiaan en osaa ottaa kantaa, tämä oli autossa ja on toiminut hiton hyvin, Accordissa näyttäisi myös olevan samanlainen eikä senkään kanssa ole ollut ongelmia
Tänään tai huomenna viimeiset öljyt sisälle ja bensapumpun virtojen releytys.
Onko 1,6 ja 1,1 öljytikulle pinta abaut oikein? Nythän on tikku 1.1:stä
Punainen ei toki kaikkien mieleen, sitä ja keltaista sattui olemaan ja punainen tarttui käteen. Onpaha ny siistimmät ku paskaset, eikä omaa silmää niin häiritse.
Akkuasiaan en osaa ottaa kantaa, tämä oli autossa ja on toiminut hiton hyvin, Accordissa näyttäisi myös olevan samanlainen eikä senkään kanssa ole ollut ongelmia
Tänään tai huomenna viimeiset öljyt sisälle ja bensapumpun virtojen releytys.
Onko 1,6 ja 1,1 öljytikulle pinta abaut oikein? Nythän on tikku 1.1:stä
Re: Z1100
2,2 psi olisi kohdillaan, eli 0,15 bar.
Keltainen olisi ollut hihnan koppaan oikeampi. Mutta nuo nyt on sellaisia mitä voi hipistellä sitten joskus.
Itse tähtäilin noita mittatikkuja kun oli kone vielä pukissa. Arvaa vaan muistanko miten oli Kannattaa myös tiedostaa että eroa voi olla siinä mittatikun putkessakin. Katso mitä Tipo pyytää öljyä määrällisesti ja täytön jälkeen tarkasta pinta? Toki pyöräytä että filtteri jne täyttyy. Jotain vähän vajaat 4 l on omaan mennyt. Jäisikö pari kolme desiä kannuun, väittäisin ettei puolta litraa kuitenkaan jää.
Voin illemmalla käydä kasista kurkkaamassa kuinka pitkä putki ja tikku siinä on.
Keltainen olisi ollut hihnan koppaan oikeampi. Mutta nuo nyt on sellaisia mitä voi hipistellä sitten joskus.
Itse tähtäilin noita mittatikkuja kun oli kone vielä pukissa. Arvaa vaan muistanko miten oli Kannattaa myös tiedostaa että eroa voi olla siinä mittatikun putkessakin. Katso mitä Tipo pyytää öljyä määrällisesti ja täytön jälkeen tarkasta pinta? Toki pyöräytä että filtteri jne täyttyy. Jotain vähän vajaat 4 l on omaan mennyt. Jäisikö pari kolme desiä kannuun, väittäisin ettei puolta litraa kuitenkaan jää.
Voin illemmalla käydä kasista kurkkaamassa kuinka pitkä putki ja tikku siinä on.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Z1100
Ei se koppa keltaseks tuu koskaan, ei hätää sen suhteen. Ei tätä muutenkaan ole pussihousut mielessä rakenneltu. Kopankin joutu leikkaamaan puoliksi, kun lohko on pitempi.
Filsu täytelty etukäteen kuten aina mutta näytti tikkuun jo kolmen litran jälkeen, joten siksi täsä kysellään. Mullakin vaan 2 tikkua jossa asteikko sama. 3,7L pitäis upota. Tähän vielä kaivataan vastausta, en viittinyt starttailla ennen
Re: Z1100
Eihän orkkista kannata muuttaa jos sillä ei saavuta mitään. Yleensä ne ratkaisut on aika toimivia.
Eihän sohossa tosiaan ole putkea lohkosta ylös. Tai ainakaan itsellä ei ole. Tiedä sitten onko tuo jäänyt jostain muusta koneesta mieleen vai onko jossain uudemmassa moinen Joka tapauksessa jos moinen mahdollisuus on, niin se on yksi erheen paikka.
Jos paikallaan käyttelee tai pihassa siirtelee, niin kyllähän sen varmasti uskaltaa ilman vaurioita kolmella litralla käynnistää. Jos ei kanttaile yhtään, niin kyllä se varmasti riittää peittämään imujalan.
Mittasin tosiaan noita tikkuja: itsellä kiinni oleva tikku on lohkon pintaan vastaavasta kumista alaspäin seuraavaa: yläraja 217 mm ja ala 235 mm. 1,1:ssä kiinni oleva tikku vastaavasti 222 mm ja 243 mm. Mitat voi heittää millin pari kun kävin vaan kuvat nappaamassa ja kamera herkällä vähän vääristää. Kuitenkin ylämerkkiin koitettu kohdistaa kuvauslinja.
Pieni ero siis on, mutta ei vaikuttane mihinkään. Jos järjellä miettisi, niin mulla on tikut ristissä. Olisiko pitkäiskuisessa tiputettu öljypintaa hitusen Pukissa kuitenkin noita tähtäilin ettei öljypinta ole liki kampuran limppuja tai vastaavaa.
Eihän sohossa tosiaan ole putkea lohkosta ylös. Tai ainakaan itsellä ei ole. Tiedä sitten onko tuo jäänyt jostain muusta koneesta mieleen vai onko jossain uudemmassa moinen Joka tapauksessa jos moinen mahdollisuus on, niin se on yksi erheen paikka.
Jos paikallaan käyttelee tai pihassa siirtelee, niin kyllähän sen varmasti uskaltaa ilman vaurioita kolmella litralla käynnistää. Jos ei kanttaile yhtään, niin kyllä se varmasti riittää peittämään imujalan.
Mittasin tosiaan noita tikkuja: itsellä kiinni oleva tikku on lohkon pintaan vastaavasta kumista alaspäin seuraavaa: yläraja 217 mm ja ala 235 mm. 1,1:ssä kiinni oleva tikku vastaavasti 222 mm ja 243 mm. Mitat voi heittää millin pari kun kävin vaan kuvat nappaamassa ja kamera herkällä vähän vääristää. Kuitenkin ylämerkkiin koitettu kohdistaa kuvauslinja.
Pieni ero siis on, mutta ei vaikuttane mihinkään. Jos järjellä miettisi, niin mulla on tikut ristissä. Olisiko pitkäiskuisessa tiputettu öljypintaa hitusen Pukissa kuitenkin noita tähtäilin ettei öljypinta ole liki kampuran limppuja tai vastaavaa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Z1100
Noh, asioiden muuttaminen lienee käyttäjäkohtaista, mutta itselle ei pussihousuilu ole koskaan sopinut. Ei vakkariratissakaan ollut vikaa, tykkään vaan enemmän raidista. Museohommat erikseen ja niihin ei ole koskaan intoa löytynyt, täytyy kerätä ittensä eka museoikään.
Ja täytyypä katsella noita öljyjä vielä, mutta hyvä tietää ettei ota limppuihin kiinni
Ja täytyypä katsella noita öljyjä vielä, mutta hyvä tietää ettei ota limppuihin kiinni