Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Lukittu
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1311
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Nyt meni yöunet tämän kanssa, mutta en anna periksi, sen verran askarruttaa: tuossa Hellan katalookissa voisi olla se 92-asteinen "vaihtosisus" normaalin 87-asteisen sijasta Fireen: kovasti on ainakin samannäköinen (listoilla ei siis ole kokonaista "kuumempaa" FIRE-termostaattia kotelon kanssa kuin tuo perinteinen 87-asteinen). Nyt pitäisi kaivaa jostain esille jymähtänyt FIRE:n termostaatti, ja nimenomaan alkuperäinen (muiden varaosavalmistajien osissa on pieniä eroja mm. termostaatin rungon halkaisijassa, enkä tiedä, kenen OE-osa lienee, ehkä Marelli?), ja sitten vertailla.

Tämä muuten oli kuvastossa ainut ns. irto-osa kymmeniin, jollei satoihin termostaatteihin!
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Kuvan perusteella sanoisin että samanlainen kuin firen orkkis. Mittoja tossa ei ole mutta en usko että erot olisi vähäisiä, vaan kerralla muttasuhteet olisi erilaisia.

Tässä itsekkin pitkin yötä miettinyt ja nyt aamun lämmitellyt toista jalkaa, joka eilen aamulla -26 pakkasissa kärsi paleltuman kun piti lähteä liikenteeseen. Joo ei minulla mitkään eskimo-kengätkään ole, mutta toistaiseksi Puntoa lukuunottamatta on kaikilla Fiateillakin voinut ajaa vaikka tanssikengät jalassa talvella.

Pohtinut tuota termostaattia ja sen vaikutusta. Mieleeni tuli asiavääntö oman isäukon kanssa joskus 13-14 vuotta sitten. Minä nuorena kloppina vänkäsin suuttumukseen asti vastaan, ettei 87°C termostaatti eroa mitenkään 92°C termarista, koska "vain viiden asteen ero". Eipä kuunnellut vanha jäärä, vaan hankki sen 92 termarin jonka sain haroittelumielessä vaihtaa, auto oli Fiat Tempra S.W.
Ja oli siinä ero. Aijemmin sai lämmöt olla kokoajan täysillä parinkympin pakkasilla. Termarin vaihdon jälkeen sai puhaltimen tiputtaa aika pienellekkin ja ikkunat pysyi auki eikä autossa palellut.

Toki Tempra eroaa aikalailla täysin vaikkapa Stilosta tai Uunosta, mutta olenpa tuon 87/92 eron huomannut monessa autossa tuon jälkeenkin. Voi olla että konekkin pitäisi lämpönsä hieman paremmin, koska puhallinta ei tarvitse huudattaa täysillä jottei hytissä ala ikkunat jäätymään, kuten eilen.
Minkä huollan, sen korjaan...
VTO
Viestit: 1441
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja VTO »

Kyllä 80-asteisella nesteellä aika tavalla lämmittää, jos nesteen kierto ja kennon teho ovat tehtävänsä tasalla. Harva isompi moottori lämpenee kuin 70-80 asteiseksi.
I-kopan Ducatot oli sellaisia, että heti kun kierrokset moottorissa laski, niin puhallus meni kylmäksi. Etukammio-dieselit yleensä lämpeni, mutta laittamalla lämmityskiertoon 124-koppaisen Mersun tapaan kiertovesipumpun tilanne parani oleellisesti.
Kennot on Fiatateissa usein aika onnettomia niin kooltaan kuin materiaaliltaan. Moottorin lämpötilan nostaminen on varmasti kuitenkin helpoin tapa tehostaa lämmitystä. Joissakin malleissa osa kierrosta menee jotenkin ohivirtauksena paisuntasäiliön kautta ja lämmitin jää sivustakatsojan rooliin.
Vanhempiin peleihin oli melko helppo vetää nestekierto lämmittimeltä takaisin hyttiin ja lisätä sellainen työkonelämmitin vaikka penkin alle. Sekin vaati kiertovesipumpun avukseen, mutta lämpö kyllä riitti.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Mikä on se moottorin todellinen lämpötila? Nuo nykymittarit ovat kovin suuntaa antavia, MES vaikka kiinni ja katsoo mikä on se lämpötila käytännössä.

Ja ymmärsin no oikeen että ehjää pohjamuovia ei ole paikalla? Siitä nyt kannattaa aloittaa jos tosiaan ei ole. Hyvin meinaan jäähtyy se alupohja jos viimassa.

Tuohon termarikikkailuun myös se muistutus että osassa sanotaan suoraan että älä asenna kuumempaa termaria..
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Juu öljypohjan vuoraaminen auttaa kans jos siis termari on kunnossa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Niin onhan se paikalla oleva termaria kunnossa?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
A Bart
Viestit: 904
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

wellu kirjoitti:Kuvan perusteella sanoisin että samanlainen kuin firen orkkis. Mittoja tossa ei ole mutta en usko että erot olisi vähäisiä, vaan kerralla muttasuhteet olisi erilaisia.

Tässä itsekkin pitkin yötä miettinyt ja nyt aamun lämmitellyt toista jalkaa, joka eilen aamulla -26 pakkasissa kärsi paleltuman kun piti lähteä liikenteeseen. Joo ei minulla mitkään eskimo-kengätkään ole, mutta toistaiseksi Puntoa lukuunottamatta on kaikilla Fiateillakin voinut ajaa vaikka tanssikengät jalassa talvella.

Pohtinut tuota termostaattia ja sen vaikutusta. Mieleeni tuli asiavääntö oman isäukon kanssa joskus 13-14 vuotta sitten. Minä nuorena kloppina vänkäsin suuttumukseen asti vastaan, ettei 87°C termostaatti eroa mitenkään 92°C termarista, koska "vain viiden asteen ero". Eipä kuunnellut vanha jäärä, vaan hankki sen 92 termarin jonka sain haroittelumielessä vaihtaa, auto oli Fiat Tempra S.W.
Ja oli siinä ero. Aijemmin sai lämmöt olla kokoajan täysillä parinkympin pakkasilla. Termarin vaihdon jälkeen sai puhaltimen tiputtaa aika pienellekkin ja ikkunat pysyi auki eikä autossa palellut.

Toki Tempra eroaa aikalailla täysin vaikkapa Stilosta tai Uunosta, mutta olenpa tuon 87/92 eron huomannut monessa autossa tuon jälkeenkin. Voi olla että konekkin pitäisi lämpönsä hieman paremmin, koska puhallinta ei tarvitse huudattaa täysillä jottei hytissä ala ikkunat jäätymään, kuten eilen.
Sama tuli huomattua aikoinaan croman kanssa. Olikos se niin että siihen sai vain 90 asteista termostaattia, mutta näpppäränä poikana vaihdoin siihen muistaakseni 96 asteisen termatin sisukset.
Lämpöä pukkasi sen jälkeen ihan eri tavalla sisalle. Myöskin luontaisesta kokeilunhalusta johtuen tuo oli myös kesät paikoillaan ongelmitta.
Asuntovaunuakin sillä tuli vedettyä aikoinaan muutama kesä tuolla kokoonpanolla. Ainoa säätö minkä tuo homma vaati oli flektin manuaalikäytön lisäys kabiiniin.
Pitkän vedon jälkeen kun saavuttiin paikkaan missä pitää pysähtyä yhtäkkiä, piti pistää flekti päälle ennakkoon parisataa metriä ennen stoppia.
Tämä siis uudella kannentiivisteellä :D , tuossa kun oli kannentiivisteenvaihto 200 tuhannen välein.
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Noniin, termostaatin testasin ns. "paikallaan" käyttäen, koska en saanut ketään ylipuhuttua autoa ajamaan kun itse luuraan läppärin näyttöä...

Mutta, keli -3 ja auto seissyt 16 tuntia. Lähdössä MES ilmoitti moottorin lämpötilaksi 23 astetta.
Kuva
Kuvassa alarivillä sekunnit ja pystyrivillä asteet. Aluksi MES skaalasi aikaikkunan minuutin välille (harmaa ruudukko), mutta jostain syystä meni skaala ihan miksikä sattuu kun graafi ulottui asteikon päähän.

Alariviltä katsoen, lukemien 734-790 väliin asti tyhjäkäynnillä puhallin 2-nopeudella ja lämmöt täysillä. Siitä eteenpäin lukemaan 959 asti noin 2000rpm koneessa, jonka jälkeen takaisin tyhjäkäynnille. Noin lukemassa 1072 jälleen 2000-2500rpm moottoriin ja puhallin nopeudella 2.

Kohdassa 1186 termostaatti aukesi lämpötilassa ~83-84*C ja kuten näkyy, romahti lämpötila hetkeksi noin 5-7*C, kunnes lähti taas nousemaan. Tätä sahaamista näkee eteenpäin graafia katsoen pienen pätkän ja tämä johtuu juuri siitä, että termostaatin auetessa hieman, virtaa syyläristä kylmää vettä koneeseen eikä termostaatti ns. "ehdi reagoimaan" asiaan (koska kannen päässä on kuumempaa vettä). Tämä sahaaminen on se ilmiö, minkä huomasin maantiellä ylämäen tai ohituksen jälkeen, eli rasittaessa kansi lämpenee reippaammin ---> termari alkaa aukeamaan ---> syyläristä jääkylmää vettä + tasamaalle pääsy ja kevyt rasitus ---> lämpötila tippuu (maantiellä viisari romahti reilusti, graafin mukaan arvioiden n. 65-70*C asti).

Hieman ennen lukemaa 1412 laitoin puhaltimen täysille (4) ja laskin koneen tyhjäkäynnille. Lukeman 1412 kohdalla nostin moottorin kierrokset 4000rpm ja laitoin puhaltimen pois päältä. JAtkoin tätä lukemaan 1525 asti, jolloin laitoin taas puhaltimen täysille ja laskin koneen tyhjäkäynnille. Fletki käynnistyy noin 97-98*C lämpötilassa.

KOhdassa 1694 laitoin puhaltimen kakkoselle ja nostin kierrokset noin 2500-3000rpm ja loppu graafi onkin sekalaista moottorin kierrättämistä 2000-4000 välillä ja puhaltimella leikkimistä.

Havaintoja:
- Ainakaan tyhjäkäynnillä moottorin hukkalämpö ei vain yksinkertaisesti riitä kuumaan sisälle tulevaan ilmaan edes tämmöisellä pikkupakkasella. Tosin, erittäin harvassa on autot jotka puhaltavat tulikuumaa ilmaa tyhjäkäynnillä, eli tästä en niinkään olisi huolissani että mikään olisi vikana.
- 2000rpm kanssa moottorin hukkalämpö riittää tämmöisellä pikkupakkasella paikallaan kierrättäessä niin, että puhaltimen voi pitää nelosella. Sisälle alkaa tulemaan tulikuumaa ilmaa hetken kierrosten pitämisen jälkeen, kun lämpötila nousee sinne 85-90*C tuntumaan.
- JOS moottoria piti pitkään noin 2000rpm tuntumassa ja puhallus kovalla, saavutti termostaatti ns. "stabiilin tilan", jolloin lämpötila eli muutaman asteen riippumatta siitä, paljonko puhallusta sisälle pyysi. Mutta kun tämän jälkeen nosti kierroksia ja rasitusta (ihan kaikki sähkölaitteet päälle), otti lämpötila nopean muutaman asteen nousun, jonka jälkeen tipahti parhaimmillaan 10 astetta (ei näy graafeissa tämä leikki).
- Lämpötilan mittari ei näytä absoluuttista totuutta. Mittarin asteikko ja toiminta on kyllä aikaliki niin, kuin Fiatissa on aina ollut. Eli alin ns. "nollaviiva" on 50*C, mutta 1/4 viiva on noin 60-65*C ja mittari saavuttaa huippukohdan 74*C kohdalla eikä siitä heilahta juuri mihinkään (mitätöntä elämistä) lämpötilavälillä 75-98*C. No nyt voi jokainen miettiä, mikä on moottorin lämpö kovalla pakkasella kun rasituksen jälkeen viisari heilahtaa reippaasti alaspäin noin 1/3 asteikon kohdalle...

Liitin (johtopäätös):
Mielestäni vesijärjestelmän toiminta on sellainen kuin kuuluukin ja kunnossa. Termostaatti on mekaaninen säädin, joka ei reagoi hirveän nopeasti vaihtuviin olosuhteisiin. Termostaatti on vuoden vanha ja tämän testaamisen perusteella sanoisin sen olevan edelleen iskussa.
Lämmityslaitteen teho ei ole paras mahdollinen, mutta kyllä sieltä tulikuumaa ilmaa saa tulemaan. Järjestelmässä ei ole ilmaa, sinne ei keräänny painetta eikä nestettä häviä, joten teknisesti sen pitäisi olla kunnossa.
Mielestäni vain kova pakkanen ja pohjapanssarin puute jäähdyttää moottoria niin paljon jo ajoviiman vaikutuksesta, ettei lämpöä enään tahdo riittää sisälle. Vaikka tuon mainitsemani maantieajon tuijjottaa jökötin lämpömittaria, joka pääasiassa pysyi puolivälissä mainittuja tipahduksia lukuunottamatta, niin tuollainen ehkä 75-80*C vesi siirtää lämpöä kennon kautta sisäilmaan huomattavasti heikommin kuin vaikkapa 85-95*C vesi. Tähän ei oikein muuta apua ole, kuin pohjapanssaria ja keulaa tukkoon.

Jokainen jollain turbottomalla nuhadiisselillä pakkasella ajanut tietää, ettei kone pysy lämpöisenä ilman lisälämmitystä vaikka sisälle ei pyytäisi ollenkaan lämpöä. Ajoviima jäähdyttää niin paljon. Vaikkei tämä ole diisseli, niin polttoainepihinä pikkumoottorina, joka leijuu 5-pyttyiselle suunnitellussa konehuoneessa keskellä ilmatilaa, voi tuommoinen yli 20 asteen pakkanen tuottaa tasaisessa maantieajossa tuskaa ylläpitää moottorin lämpötilaa.


Termostaatin vaihdoin tosiaan noin vuosi sitten, koska lämpötila nousi tooodellllaaa hitaasti ja ylävesiletku oli aina lämmin. Viimetalvelta en muista palelleeni, mutta viimetalvi oli aika leuto.
Kuitenkin AINOA asia joka on muuttunut vuoden takaisen termarin vaihdon jälkeen on letkulämmittimen asennus kennolta palaavaan letkuun ja vesipumpun putken vaihto.
Vesipumpun putki on pelkkä putki ja samanlainen kuin vanhakin, mutta nuita ahtaita letkulämmittimiä olen aina miettinyt, että eikö ne ahdista vedenkiertoa? Vaikka tuo "itse tein ja säästin" -versio on hieman tilavampi kuin orkkis-defa, niin tekee se silti melkoisen solmun siellä paluuletkussa. Tosin, jos termostaatti on kiinni, niin kaikki vesipumpun pumppaama vesi menee kennon kautta, että kyllä kait se pumppu jaksaa pientä vastustakin vasten pumpata. Tuo kierroksien vaikutus lämmön tuottoon (1500rpm todella lämmintä, 2500rpm tulikuumaa, kättä polttelevaa) juoruaisi heikosta vedenkierrosta lämmityslaitteen kennolla. Molemmat letkut, menevä ja tuleva, ovat kuumia koneen käydessä, joten aivan tukkeessa kenno ei voi olla (vastoin yleistä luuloa, ei paluuletkun kuulu olla kylmä. Jos näin on, on kennon vedenkierto tukkeessa jolloin vesi jäähtyy liikaa eikä sisälle tule lämpöä. Paluuletkun tulee olla selvästi kuuma, menoletkun tulikuuma).
Minkä huollan, sen korjaan...
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1311
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Nyt pääsin sitten tuon muutamaa viestiä aiemmin kuvaamani Hellan 92-asteisen termostaatin kautta aika pitkälle eteenpäin, ja tuli selville, että kyseistä elementtiä on asennettu vaihto-osana mm. Stilon 1,8-litraisiin (ainakin Etelä-Amerikassa), ja myös Palioon/Sienaan sekä Dobloon samalla koneella. Fiatin alkuperäisnro on (kotelon kera)7083256, ja Wahler-merkkisenä tuon nro on 410520.92D. Näissä siis on pikana vaihdettava itse termostaatti, joka vaikuttaa samalta ulko-osin ja kiinnityksin kuin FIRE:n kotelossa majaileva 87-asteinen. Miten vaan muistelisin, että meillä harvinaisemmassa Stilo 1,8:ssa olisi sellainen "moniputkihärvelitermostaatti", vai viittaako tuo kotelokuva suoraan johonkin Opel-sukuiseen (jotenkin vanha E-Kadett tai saman ikäluokan OHC-koneet tulevat mieleen, niistä tuli jakopäästä tuollainen nysä eteenpäin)? Joku varmaan tunnistaisi foorumilaisista tuon kotelon kautta paremmin, mikä on totuus? Mutta nyt huutelemaan varaosamyyjiä, niin päässee ehkä kokeilemaan, jos on intoa/rohkeutta (pitäen mielessä nuo kansipahvipohdinnat edellä, mutta jos kone on pakkasilla käynyt hyvin kylmänä, niin sietänee)! Unolla tekisi mieli kokeilla...
Wahler 92 termostaatti 410520.92D Fiat Stilo 1,8.jpg
Wahler 92 termostaatti 410520.92D Fiat Stilo 1,8.jpg (20.61 KiB) Katsottu 969 kertaa
Fiat 92 asteinen termostaatti mm Stilo 1,8.jpg
Fiat 92 asteinen termostaatti mm Stilo 1,8.jpg (99.84 KiB) Katsottu 969 kertaa
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
dagra
Viestit: 29
Liittynyt: 11.04.2018 14:46
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja dagra »

Oliskohan nyt näin että nuo fiat kohdassa näkyvät vaihtoehdot ovat 1.8 General Motors etanolimoottorilla varustettuja tapauksia brasilian kotimaanmarkkinoille?
Joten taitaa nuo GM olla autot Brasiliassa valmistettavia Chevrolet merkillä olevia Opeleita varustettuna etanolimoottoreilla?
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Voihan tuo olla. Vissiin etanolin kanssa kuumempi termostaatti auttaa jotain.
Mutta ei se 92°C termari ole ollut vielä missään vakiolaitteessa liian kuuma. Kannentiivisteitä on joo joutunut milloin mihinkin romuun vaihtelemaan, mutta kun autot ovat järestään 300-500tkm ajettuja, niin ei se kannentiivisteen vaihto välttämättä johdu edes mistään vikatilanteesta.

Katsastuksessa tuli käytyä ns. "kylmiltään" ja läpi meni kahden kehoituksen kera. Tuulilasi kannattaisi kuulemma vaihtaa ja kuljettajan puolelta on koiran puruluu jo löysä. Lasihan minulla jo on, mutta lämmin tila sen vaihtamiselle puuttuu.

Taannoin kertomani ongelma xenon-ballastien kanssa korjaantui viikonloppuna, kun paikoilleen sujahti eri ebay-myyjältä ostetut 75W versiot.
Molemmat on kiinasta, mutta uudet versiot olivat reilusti painavemmat ja fyysisiltä mitoiltaankin isommat. Alla vertailukuva avatusta ballastista.
75W/55W
KuvaKuva
Huomatkaa, että tuosta 55w versiosta mittasin ottotehoa kokonaiset 34.99W... :roll:

Alkuyöstä ajellessa olikin hyvä käskeä apukuljettajaa nappaamaan kuva:
Kuva
Mutka on noin 800m päässä. 8-) (klikkaa isoksi niin erottuu)

Pitäisi varmaan laittaa herätteeseen katkaisija, koska tuolla valtaväylillä noiden kannujen polttaminen voi olla melko lyhytaikaista. Toisaalta ajelemalla sivuteitä pitkin oli nyttenkin 200km:n matkalla pisin polttojakso reilu 20 minuuttia.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
75 ELX
Viestit: 430
Liittynyt: 12.05.2004 13:57
Paikkakunta: Vilppula

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja 75 ELX »

MotoRad on tehnyt 8v fireen 91°c termostaattia

Kuva
ePER (YV jos ei toimi)
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1311
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

No juuri tuo, jota muistelin vuosikymmenten takaa: 195 Fahrenheitia/91 Celsiusta! Keksitkö mistään tuolle varaosanumeroa tai katalookia, josta katsoa?
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Eäh, yritin eperistä tuota etsiä mutta on niin työmaa ettei mitään tolkkua.
Tarvis sen yhden irtoelementin ja marssisi sen kanssa jollekkin motivoituneelle varaosamyyjälle, jolla on mapit vielä olemassa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
75 ELX
Viestit: 430
Liittynyt: 12.05.2004 13:57
Paikkakunta: Vilppula

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja 75 ELX »

MultiplaJTDmies kirjoitti:No juuri tuo, jota muistelin vuosikymmenten takaa: 195 Fahrenheitia/91 Celsiusta! Keksitkö mistään tuolle varaosanumeroa tai katalookia, josta katsoa?
Olisko 284-91K

https://eu.motorad.com/item/284-91k/
ePER (YV jos ei toimi)
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Lukittu