Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Sämpy kirjoitti:Alfassa kuului matka-ajossa ajoittainen hiljainen ulina tai vonkuna, joka johtui pidikkeisiin jumineista takapaloista.
Muistuttiko ääni omalla tavallaan voimansiirron ääntä?

Kun ääni muistuttaa todella paljon ujeltavaa vaihdelaatikkoa, mutta eilen ajoin penkit kaadettuna ja olen melko varma äänen tulevan auton takaosista. Rupesin sitten pyöränlaakeria epäilemään, mutta välyksiä en löytänyt.

Vaihdelaatikon öljyt ovat kyllä todella tummat. Pitää vaihtaa tässä kesän alussa ennen kesäreissuja.
Minkä huollan, sen korjaan...
VTO
Viestit: 1438
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja VTO »

Hyvin osaavat laakerit huutaa ilman välystäkin. Sormi jouseen ja pyörittämään toimii ainakin edessä. Ja kaarreajotesti takanakin.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Oli se sellainen jolina etten ihan heti olisi osannut jarruihin yhdistää. Tuli kun vauhti nousi yli 85.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Eilen ja tänään tuli vaihdeltua haljenneen tuulilasin tilalle ehjää. Uuden lasin ostin täältä foorumin kautta jo syksyllä, Bill-Clintonin lasi kyseessä.
Kaverin kylmässä tallissa tuota puuhastelin. Vanhan lasin leikkasin 0.8 hitsauslangalla ja mattopuukolla irti. Puukkoa oli "pakko" käyttää lasin alareunassa ja -nurkissa, kun lankaa en saanut niin käänneltyä, että mitään leikkaavaa olisi tapahtunut. Mattopuukkoilua varten piti A-pilarien muovit ottaa irti, jossa piili sudenkuoppa... Siitä lisää myöhemmin.

Homma alkoi purkamalla tuulilasin alamuovi, pyyhkijän moottori ja A-pilarien verhoilut pois:
Kuva
Kuva
Kuva

Tuon jälkeen leikkasin mattopuukolla lasissa kiinni olleen tiivisteen (koripeltiä vasten painautuva lasiin liimattu lirvake) pois edestä ja työnsin hitsauslangan kuljettajan puolen A-pilarin puolivälistä läpi, sisältä ulospäin. Kuvaa en näköjään muistanut ottaa, mutta lankaa oli jotain ~1.5m pätkä, jonka molempiin päihin sidoin vetokapulat. Sen jälkeen vedin molemmin puolin (auton ulko- ja sisäpuolella) lankaa samaan suuntaan ja vuoroin vedin, ikäänkuin "sahaten" liimasaumaa auki. Rehellinen ees-taas sahaaminen ei toimi, vaan vuoroin voimakasta vetämistä, jolloin lanka leikkaa.

Näin tehden pääsin tekemään A-pilarien puolivälistä ylänurkkien ympäri ja katon puolelle. Pilarien puolivälistä alaspäin en päässyt langalla enään mitenkään, kun en voinut vetää sauman suuntaisesti alaspäin (kojelauta edessä), eikä pelkkää sahaamistakaan voinut tehdä, kun A-pilari tuli eteen (lasi on upotettuna, lanka olisi hinkannut peltiä).
Mattopuukolla sain viilleltyä liimasaumaa niin, että pikkuhiljaa terä meni läpi pidemmältä ja pidemmältä, kunnes lopulta lasi tipahti alaspäin.

Kun lasi oli pois, oli aika antaa ikkunakarmille huomiota. Pois otettu lasi on vissiin kolmas lasi tässä autossa ja useiden vierekkäin/päällekkäin olleiden liimasaumojen väliin ja alle oli päässyt vettä. Tämän takia vanha liima lähti osasta karmia irti ihan vetämällä, maali irtosi mukana ja alta paljastui ruskehtava sinkki:
Kuva
Kuva
Kuva

Messinkiharjalla ja mattopuukolla kävin kehyksen läpi. Leikkasin vanhan liiman pois, jos oli epäilys ruosteesta sen alla. Lopuksi harjasin messinkiharjalla niin puhtaaksi kuin sai ja maalasin vaurioalueet mustalla happomaalilla:
Kuva
Kuva

Sitten uutta lasia, piti pyytää kaveri avuksi, kun en imukuppeja omista. Pyyhin aktivaattorilla ikkunakarmin ja lasin liimapinnan, levitin liiman ja nostettiin lasi varovaisesti paikoilleen. Katolle teipit pitämään lasi paikoillaan ja lasin reunojen painelua/"hieromista", että lasi ja liima asettuvat varmasti paikoilleen. Koska talli oli kylmä (+5°C), niin päätimme antaa auton seistä vuorokauden ja liiman asettua rauhassa.
Kuva

Tuossa näkyy tuo lasissa oleva tiiviste:
Kuva

Pyyhkijöiden vivusto on useamman kuukauden pitänyt todella kovaäänistä narinaa, joten tutkin sitä samalla. Pallonivelet täysin kuivat, käytin vivut irti, putsasin ja sotkin vaseliinilla kaikki liikkuvat nivelet. Nyt pyyhkii ääneti. Lopputuloksesta ei tietenkään kuvaa tullut otettua, mutta kuivista nivelistä sentään. Ei olisi kauaa mennyt, että nuo pesät olisi kuivana kuluneet pilalle ja toiminta lakannut:
Kuva
Kuva
Kuva

Tänään menin sitten kasaamaan loppuun. Pyyhkijöiden vivusto paikoilleen, tuulilasin alamuovi paikoilleen ja A-pilarien muovia asentamaan....aivan. Kyseiset pilarimuovit ovat alapäästään sellaisella "paina tiukkaan hahloon" -kiinnityksellä ja ko. kiinnityksen muoto on sellainen, ettei muovia saa paikoilleen ellei:
- Lasi ole irti
- Kojelauta ole irti
Tai en minä ainakaan keksinyt, mitenkä nuo muovit olisi mennyt paikoilleen, tuli aika pitkään kokeiltua ja yritettyä kaikenlaista.
Nooh, eipä muutako leikaten:
Kuva

Leikkasin sen alakiinnikkeen lirvakkeen pois, tiputin muovin alapään paikoilleen ja painelin verhoilun kiinnikkeisiinsä. Mitenkään ei huomaa että mitään puuttuisi, mutta epäilen tuon alakiinnityksen olevan kolaritilanteita varten (on niin tiukka, ettei muovi lähde tuosta lentoon vaikka sivutyynyt ym. poksahtaisivat).

Auto ulos lämpimään paisteeseen ja käymään, että saa lasin lämpimäksi ja voi pyyhkiä pölyt pois lasista. Vielä tärpätillä teippien liimojen poisto ja valmista on:
Kuva


Omituista ajella autolla, jonka tuulilasin puolivälissä ei mene leveä halkeama laidasta laitaan, eikä lasi ole kulunut. Oli fiilis kuin olisi ilman lasia ajellut. :lol: Ei kuulunut suhinoita tai muitakaan hälyääniä, tätä(kin) lasinvaihtoa voi siis pitää onnistuneena, vaikka pilarimuovien teurastus hieman harmittaa (olisi pitänyt miettiä asiaa ennen lasin paikoilleen laittamista).


Sattuisiko joku tietämään, mikä liitin on tuolla tuulilasin alareunassa irrallaan:
Kuva
Tuo iso keltainen on pyyhkijänmoottorin liitin, mutta tuossa kaukalon pohjalla näkyy uros ja naaras. Jätin irralleen, kun olivatkin niin ja aivan umpeen hapettuneet.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Tilasin tuossa INAn jakopääsarjan vesipumpulla ja pettymys oli suuri, kun pumpun siipipyörä oli muovinen.

Onkohan se vain mentävä kivijalkakauppaan ja pyydettävä "kaikki" pumput käsiin ja valittava sieltä se terässiipinen.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Luigi
Viestit: 9536
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ei muovi automaattisesti heikkoutta tarkoita, eikä teräksinen siipipyörä vahvuutta. Alkuperäinen Lancian muovisiipinen pumppu oli vielä ihan ok yli 200tkm ajettuna, mutta metallisiipinen Bugatti rahisteli laakereita alle puolella tuosta ajomäärästä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ainakin itsellä kaikki 16v Firen vesipumput on olleet muovipyöräisiä. Joskus olin käsityksessä ettei siihen muita ollutkaan. Nykypäivästä en tiiä. Kahta leveyttä pyörää siihen taisi olla kuitenkin.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

No hyvä kun on joillekkin normaaliasia ollut tuo.

Senverran monta pumppua on työelämässä ja kavereiden autoissa tullut vaihdettua muovisiipisestä teräksiseen, että omaani en laita.

Jokaisessa vaihtamassani sama vika: akseli jauhoi tyhjää siipipyörässä.


Jouset vaihtui tänään ja asentui takalasin pyyhkimen varsi. Jousijumppa oli melkoista, mutta nyt on 1.6:n jouset edessä. Oli apukuskin jousi jossain vaiheessa ollut melko mutkalla, kun oli iskarin varteen hinkuttanut jäljen.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

On se vain itellekin myönnettävä tuon jakopään suhteen, että muovinen lienee ihan kuranttia tavaraa. Nyt niin monesta suuntaa tullut tuota "niitä ne nykyään on ja toimii siinä missä metallisetkin", että uskottava se on. Muoviset aiheuttaneet omin silmin katsoen aina harmia, mutta varmasti jos miettii montako muovista tuolla liikkuu ihan toimivana, niin häviävän pieni osuus tuo "irtoavat rupelit".

Jouset kun ovat asettuneet pikkuhiljaa paikoilleen, niin ajokorkeus passaantunut kohdalleen:
1.9JTD jousilla:
Kuva

1.6 16V jousilla:
Kuva
Kuva

Perjantaina työpaikan pihasta lähtiessä ei vastannut kaasuun "ollenkaan" alle 1500rpm vaihde päällä, vaan puksutti tyhjäkäynnillä. Hetken kun ihmettelin, alkoi heräilemään, eikä ole oireillut sittemmin.
Mukava ajella nyt kun kulkee suoraan, ei vaapu/pompi/kolise/nitise/natise/pauku. Itseasiassa niin mukava, että tullut 680km "pelkkää hupiajoa" tässä parin päivän aikana nähtävyyksiä metsästäessä. :lol:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Tuossa viikolla tuli vaihdettua vaihdelaatikkoon ja moottoriin öljyt,vaihdettua tulpat ja ilmansuodatin. Koneeseen meni Mobil 1 FS 0W-40 ja vaihteistoon ihan perus motox api-gl4 (käyttöohjekirja sanoo gl5, mutta kaikki muut tietolähteet gl4). Vanhat vaihteistoöljyt olivat mustat ja kauniin pronssihohtoiset, kolmonen rusahtelee...
Kilometrit olivat 309469km

Kuten patonki-topicissa jo manailin, poksahti tästä ilmastoinnin letku tuossa viikolla. Varasin ilmastoinnille huollon kaverin firmasta ja vartti myöhemmin kuului motarille liittyessä keulasta "BLÖFFFSSSBRLBRLB". Kylmä muuttui haaleaksi, mutta vielä hieman kylmemmäksi kuin ulkoilma. Kompressorilta keulaan menevän putken letkuliitos keulan puolelta repesi.
Eikä osia missään. Kaikki varaosaputkat myi eioota + tilaten toimitusaika sekä hinta sai vain sarven otsaan. Facebook, eioota. Sain sitten vinkin soittaa yhdelle keskisuomalaiselle spurgaamolle ja näin tein torstaina. Kuulemma Stiloja on mistä valita, mutta perjantaina kiinni.
Ei muutakuin töistä miljoonaa 50km päähän purkaamolle ja sieltähän löytyi 1.2 jossa oli ehjä putkiletku keulaan. Maksoi kympin...
Kuivain on näissä lauhduttimeen integroituna, joten nyt sitä ei vaihdettu vaikka "aina pitäisi" kun kylmästöinti avataan. Ruokatauolla perjantaina vaihdoin ko. letkun pihalla (vähän oli enään painetta, vähän suhahti) ja soitin tälle kaverilleni jolla korjaamo on. Kello 15 sovittiin että saavun paikalle.
Alipaineistus 30 minuuttia (kosteudenpoisto) ja alipainetesti - ok! Kylmäaineet sisään ja kokeilemaan - kylmää tulee! :mrgreen:

Kuvaa en revenneestä letkusta ottanut, mutta pitää tänään käydä nappaamassa.
EDIT: Siinäpä se:
Kuva


Eilen sitten vaihdoin jakopään + vesipumpun, sekä jäähdytinnesteet. Samalla ohitin sen kauniin "itse patentoimani" DEFA-lämmittimen, se oli alkanut vuotamaan...

Hommahan alkoi perinteisesti tunkkaamalla keula ylös, pyörä pois, pukki alle, tunkki öljypohjan alle ja romuja purkamaan. Nesteet valutin pois ja purin paisarin sekä ilmanputsarin pois edestä:
Kuva

Seuraavaksi moottorin kannake irti. Irroitin koriin kiinnittyvät pultit ensin, tunkkasin hieman ylös ja sitten purin kannakkeen pois moottorin kyljestä. Nyt oli tilaa ottaa suojakopat ja apulaitehihna edestä pois:
Kuva
Kuva

Sitten kurkkimaan jakopäätä. Hieman kiiltelevää öljyä ja öljynsekaista maantiepölyä löytyi, mutta stefat ja jakopään osat olivat kuivat. Vuotoa näytti tulevan imunokan päädyn tulpan välistä, mutta en sille alkanut nyt tekemään mitään kunnollisten ajoitustyökalujen puutteen vuoksi.
Itsetekemäni erikoistyökalu paikoilleen pakonokalle ja tarkistamaan mäntien tasoa:
Kuva
Kuva
Kuva

1- ja 2 sylintereihin laitoin tulpanreijistä pystyyn 400mm pitkät 6mm akselista sahaamani pätkät. Mäntien pitäisi olla tasalla, kun lukituspala nokalla on paikoillaan. Kovin tarkasti noilla tangoilla ei saanut katsottua, koska hölskyivät reijissään, mutta sai sillä nyt varmuuden, että jako on jo vanhan asentajan peruja kohdillaan.
Sitten vain tussimerkit ja vanha hihna, kiristin ja vesipumppu pois:
Kuva

Vanha hihna olikin jo aika "valmis":
Kuva
Kuva

Talvella kun lämmintä ei kovemmalla pakkasella tullut sisälle kuin kierroksilla....taisi syy olla se mitä tässäkin topicissa arvailtiin (vesipumppu):
Kuva

Putsasin vesipumpun vastepinnan lohkon kyljestä mattopuukolla rapsuttelemalla ja samalla tarkastin, että vesipumpun syöttöputken O-rengas on paikoillaan (se, minkä asennus oli tuskien taisto). Oli se, vanhan kumin riekaleita näkyy hieman välistä:
Kuva


Tässävaiheessa alkoi lämpötila (+37°C) ja nälkä syömään motivaatiota niin paljon, että kuvien ottaminen loppui tähän. Kasaus kuitenkin päinvastoin, vesipumppu tiivisteliimalla kiinni, kiristin paikoilleen ja uusi hihna kampiakselilta aloittaen vastapäivään kiertäen niin, että löysät jäävät kiristimen puolelle.

Kiristimen rungossa on kaksi reikää, joihin on tarkoitus käyttää erikoistyökalua kiristimen esijännityksen asettamista varten. Tuo kyseinen erikoistyökalu minulta puuttui, joten käytin lukkorengas -pihtejä kuten viimeksikin herneen kohdalla. Tässä vain taitaa olla jäykempi kiristin, koska kun kahdet pihdit olin vääntänyt mutkalle ja hihna oli edelleen löysällä, piti keksiä jotain muuta.
Laadukkailla siirtoleukapihdeillä sain kiristimen rungosta otteen niin, ettei muovinen kiristinrulla ottanut kipeää ja samalla kiristimen mutterin kirittyä. Kiristys jäi aavistuksen "kireälle", mutta tokkopa tuo haittaa (jotkut jopa neuvovat asentamaan uuden hihnan hieman yli merkin).

Lopuksi suojakopat, alapään hihnapyörä, moottorin kannake, apulaitehihna, ilmanputsari, paisari ja letkut paikoilleen ja vettä koneeseen. Lämmintä tuli sisälle "heti" ja annoin käydä noin puoli tuntia välillä kierroksia antaen. Flekti lähti käymään ja nestetaso ok - huuhtelin konehuoneen ja homma paketissa.
Jakopäärempan kilometrit 309833km.


Nyt uudella vesipumpulla se lämpömittarin seilaaminen loistaa poissaolollaan. Eli aijemmin jos tästä kotoakin lähti ja ajoi suoraan motarille 3km:n päästä, niin motarille kiihdyttäessä lämpömittari nousi "normaaliin" ja sitten putosi pitkälle "normaalin" alapuolelle. Nyt tätä seilaamista ei tapahdu. Liekkö vanha pumppu kierrättänyt nestettä niin heikosti, ettei matalilla kierroksilla kierto ole ollut riittävää ja termari auennut selälleen, kunnes kiihdyttäessä "purskaus" viileää syyläristä on sen sulkenut? Mene ja tiedä, mutta nyt toimii...

Tänään kävin vielä pesaisemassa auton ja kurkkasin pakoputkea kun pörisee. Minun hitsaukset siellä hieman supsuttaa, ei aiheuta toimenpiteitä, mutta helmat olivat aika järkyttävät. Kovat ja ehjät, mutta aivan kirkkaalla pellillä paikoitellen.

Tässä nyt miettinyt, mitä helvettiä noillekkin keksisi. Roiskeläppiä kun ei ole, niin kivisuihku puhaltanut sinkit ja maalit pois helmoista ja oviaukoista. Ajattelin, että fosforihapolla ja teräsharjalla hinkutan ensin ruskeat pois, sitten vedellä pesu, sitten kuivaus ja lopuksi maalia....mutta mitä?

Kaveri suositteli Normaduria. Kestänyt F-ryhmäläisen pohjassa vetävien takana jo kolmatta vuotta ja aika suopea pohjatöistä (ei kovin tarkan oloinen niistä). Sitten pitäisi saada sinnepäin haalistuneen ferrexin punainen näkyviin kohtiin ja ja ja....

Se vain aikataulut haittaa harrastamista. Koko kesä taas töissä ja ajoa tulee aika paljon. Menee väkisin elokuulle, mutta silloin on pakko jo tehdä jotain jos ei halua vaihtaa autoa tai hitsata. Kovin mielelläni en vaihtaisi, on tämä ollut niin perhanan hyvä auto.

Kulutus näyttäisi pyörivät 5.9-6.7 välillä. Jos ajelee max 80kmh ja keli on viileä, menee maantiellä jopa pidemmänkin matkan ~5.5l/100km. Nyt nämä helteet ja korkeat rajoitukset nostavat kulutusta. Niin ja tietenkin se kaasun annostelu, kivasti tuo murisee 4500-6500rpm välillä, vaikka aika mopo onkin.
Viimeksi muokannut wellu, 06.06.2021 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Kiitokset kuvakertomuksesta, noi on aina informatiivisia.

Normadur vaikuttaa hyvälle maalille. Ite pistäny ensin jotain ruosteenestomaalia, sitten maalattavaa kiveniskumassaa ja sen päälle temaduria. Mutta ei sekään kestä ihan suoraan renkaan takana. Silti tuo iskumassa on tuntunut auttavan pysyvyyttä, ehkä tuo normadur joustavana toimii paremmin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Sämpy kirjoitti: 06.06.2021 17:40 Kiitokset kuvakertomuksesta, noi on aina informatiivisia.

Normadur vaikuttaa hyvälle maalille. Ite pistäny ensin jotain ruosteenestomaalia, sitten maalattavaa kiveniskumassaa ja sen päälle temaduria. Mutta ei sekään kestä ihan suoraan renkaan takana. Silti tuo iskumassa on tuntunut auttavan pysyvyyttä, ehkä tuo normadur joustavana toimii paremmin.
Ei mitään, kovasti aina ajattelee dokumentoivansa "kaiken" kun hommaan ryhtyy, mutta lähes aina joko kaikki menee päin mäntyjä, tai on hirveä kiire. Nyt meni ihan hienosti, mutta lämpötila katkaisi kuvakollaasin keräämisen.

Joo, pätevältä tuo normadur vaikuttaa. Kaveri joka sitä minulle suositteli maalasi oman projekti-nissaninsa sillä. Tallilla heiluessa tiputti vasaran autoon sisälle niin, että lattiaan tuli terävä lontto - maali ei antanut ollenkaan periksi.
Ja Normadurin ohjeiden mukaan ei tosiaan olisi pohjille arka. Jopa kevyen ruosteen päälle maalaaminen on "sallittu".

Etulokasuojat pitäisi käyttää pois jos/kun tuohon ruosteensyömiseen alkaa. Muuten ihan turhaa puuhaa, mutta en ole keksinyt miten irtoaa, kun lokasuojat näyttäisivät nousevan tuulilasin reunan alle asti...


Lisäsin tuon puuttuneen kuvan ilmastoinnin letkuputkesta tuonne aijempaan viestiin.
Minkä huollan, sen korjaan...
4d60elx
Viestit: 444
Liittynyt: 12.09.2007 23:23
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja 4d60elx »

tänään jumpattiin Emännän Stiloon samainen tuulilasi jumppa,kerran vuoteen saa vaihtaa kun ajelee 5 tietä 60 km sivunsa töihin,nastat tiputtelee lasia aika tehokkaasti,oli tähän Stiloon jo 4 lasi,paikallisesta lasipuljusta saa plus-lasia 185 euroon,minusta halpa homma kun ei laske omalle työlle hintaa.itselleni hommasin sen porakoneella pyöritettävän lasin vaihtosiiman vehkeen,tosi kätevä vaikkakin hinnakas.
-03 Chrysler Voyager 3.3 SE
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

käsin veivattavakin leikkuri olisi todella jees lasinvaihtoihin...

Tänään oli yllätysremontointi -päivä. 120km:n päähän korjaamaan ensin toisen Stilon takajarrut (palat aivan loppu ja kaikki liikkuva jumissa) ja kotimatkalla yltyi oman takalaakeri melkoiseksi jurnuttimeksi.

Soitto kaverille ja 30km ennen kotia koukkaus tieltä sivuun kaverin pihaan. Molempien emännät katsoi touhua silmät masentuneina "tässä menee ainakin 2-3 tuntia...", kun tunkattiin ylös ja revittiin pyörää pois.
Vartti myöhemmin käveltiin sisälle "joko jatketaan? Seo valmis", oli ilmeet aika timanttiset. :lol:

Onneksi oli vaihtolaakeri mukana. Vanha oli käsissä kokeillessa aivan väljä ja pyöri kuin soraa olisi välissä. Kuvia ei tuohon 15 minuuttiin mahtunut yhtäkään. :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
dio natale
Viestit: 70
Liittynyt: 20.07.2016 11:07

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja dio natale »

Wellu,laitoin pm sulle.
Lukittu