Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Mulla on Puntosta ollut kaikki reiät tukittuna vaimennusmatolla tai pellillä kymmenisen vuotta enkä oo huomannut mitään negatiivista vaikutusta, lämpiää vaan nopeammin. Tai no, ovia on huomattavasti hankalampi saada kiinni ja mitä nyt korvat menee joskus lukkoon jyrkässä alamäessä, ei oo tapahtunut ikinä muilla autoilla
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 20.07.2016 11:07
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Ihan samat oireet on täälläkin 1.4 3d..kehällä kun 3sella vetää n80 kmh niin mittari pysyy puolessa välissä mutta heti kun jätät tyhjäkäynnille niin putoaa ja nopasti ja EI ole ilmaa ja uusi termari 87c,luigi ollut vahvoissa punkkareissa kun tämän on toteuttanut,muuten halpa ylläpitää.
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Nyt löysin brittien foorumilta aivan saman ongelman Stilo-sivuilta: olematon puhallusteho auton sisään. Ykkösepäily on tuo klassinen ilmanvaihdon raitisilmasuodattimen paha tukkeutuminen, mutta kakkosena ilmasysteemin läppien jumit (etenkin, kun on ollut täysin epäloogista käytöstä eri puhalluksen suuntiin), myös sitä minun mainitsemaani "naurettavaa" puhaltimen väärään suuntaan pyörimistäkin joku pohti (oli ilmeisesti käynyt tarvikeosan asennuksen yhteydessä). Pikavilkaisulla siellä näytettiin saavan apua tuosta suodattimen vaihdosta/puhdistuksesta, mutta lopputulos jäi vähän ilmaan. Oli vaan alkuperäisen aiheen esille nostajan tekstiä ilman yhtä ainutta välimerkkiä ja isoa kirjainta jo tuskastuttavaa yrittää lukea. Ja niin kuin usein käy, foorumille saakka ei välity "lopullinen voitto", tai ainakin näin minä ymmärsin eli vaiheeseen osin jäi. Linkki kumminkin tuossa tutustuttavaksi, josko saisitte tuota kautta muutkin jotain irti:
https://www.fiatforum.com/stilo/53088-h ... oblem.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Saitkohan Wellu tuohon raitisilmasuodattimeen jo jonkun käsityksen, en enää muista tuolta taaempaa viestiketjusta? Eli jos irrotit, tuliko ilman sitä "tohoa" lisää sisään?
https://www.fiatforum.com/stilo/53088-h ... oblem.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Saitkohan Wellu tuohon raitisilmasuodattimeen jo jonkun käsityksen, en enää muista tuolta taaempaa viestiketjusta? Eli jos irrotit, tuliko ilman sitä "tohoa" lisää sisään?
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
dio natale kirjoitti:,luigi ollut vahvoissa punkkareissa kun tämän on toteuttanut,muuten halpa ylläpitää.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Luigi kirjoitti:dio natale kirjoitti:,luigi ollut vahvoissa punkkareissa kun tämän on toteuttanut,muuten halpa ylläpitää.
Jotain tuollaista taisin itsekkin brittipuolelta lueskella, mutta ainakaan omassa tapauksessa ei raikkarin vaihto auttanut mitään syyskeleillä. Eikä se ollut nyt tukkeessakaan, puhallin ei pidä pärinää (lehtiä) ym.MultiplaJTDmies kirjoitti:Nyt löysin brittien foorumilta aivan saman ongelman Stilo-sivuilta: olematon puhallusteho auton sisään. Ykkösepäily on tuo klassinen ilmanvaihdon raitisilmasuodattimen paha tukkeutuminen, mutta kakkosena ilmasysteemin läppien jumit (etenkin, kun on ollut täysin epäloogista käytöstä eri puhalluksen suuntiin), myös sitä minun mainitsemaani "naurettavaa" puhaltimen väärään suuntaan pyörimistäkin joku pohti (oli ilmeisesti käynyt tarvikeosan asennuksen yhteydessä). Pikavilkaisulla siellä näytettiin saavan apua tuosta suodattimen vaihdosta/puhdistuksesta, mutta lopputulos jäi vähän ilmaan. Oli vaan alkuperäisen aiheen esille nostajan tekstiä ilman yhtä ainutta välimerkkiä ja isoa kirjainta jo tuskastuttavaa yrittää lukea. Ja niin kuin usein käy, foorumille saakka ei välity "lopullinen voitto", tai ainakin näin minä ymmärsin eli vaiheeseen osin jäi. Linkki kumminkin tuossa tutustuttavaksi, josko saisitte tuota kautta muutkin jotain irti:
https://www.fiatforum.com/stilo/53088-h ... oblem.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Saitkohan Wellu tuohon raitisilmasuodattimeen jo jonkun käsityksen, en enää muista tuolta taaempaa viestiketjusta? Eli jos irrotit, tuliko ilman sitä "tohoa" lisää sisään?
Lämmönsäätöhanikka saa tosiaan olla täysillä jostain -6 keleistä eteenpäin.
Minkä huollan, sen korjaan...
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 20.07.2016 11:07
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Sorry luigi,no hard feelings ja ei tietenkään osoitettu sulle,niin itse ajan nyt 4ttä vuotta etanolilla ilman mitään boxeja etc häristimiä joten käyhän se viinalla kylmempänä mutta ei se bensallakaan ole mikään florida ja raittari poissa.
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Juu, ei todellakaan mitään, itsepähän olen nimimerkkini valinnut.dio natale kirjoitti:Sorry luigi,no hard feelings ja ei tietenkään osoitettu sulle,niin itse ajan nyt 4ttä vuotta etanolilla ilman mitään boxeja etc häristimiä joten käyhän se viinalla kylmempänä mutta ei se bensallakaan ole mikään florida ja raittari poissa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Luigi kirjoitti:Juu, ei todellakaan mitään, itsepähän olen nimimerkkini valinnut.dio natale kirjoitti:Sorry luigi,no hard feelings ja ei tietenkään osoitettu sulle,niin itse ajan nyt 4ttä vuotta etanolilla ilman mitään boxeja etc häristimiä joten käyhän se viinalla kylmempänä mutta ei se bensallakaan ole mikään florida ja raittari poissa.
Ot mutta termarista riittää jorinaa pikkusen herättää ainakin minussa hilpeyttä
Mutta joo lainaukseen viitaten. Minäkin olen ajellut kaikenmaailman paskoilla viunalla iliman bokseja. Kylmäkäynistys pakkasilla on hankalaa.
Firen ruiskut sopeutuu todella hyvin ja sinne uskaltaa tuikata aikas paljon isommat suuttimetkin niin jo alkaa tovin ajelun jälkhen käydä nätisti. Sopeutuu paremmin mitä 1.6 iaw kat märellit ja nekin on aika liukkaita (sopeutuvia) pelejä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Mikä niissä termostaateissa naurattaa? Onhan tuo nyt ihan paskaa, että 87°C termari alkaa aukeamaan välillä 75-95 täällä esitettyjen testitulosten mukaan. Vähän sama kuin ostaisi viisiovisen auton, "kahtottaa nyt, onko viis ovvee, kuus ovvee, vae yks ovj. Suattaa ollakkii tai suattaa olla olematakkii". Savolainen termostaatti.
Olin tänään hurja! Lämpömittari valehteli -17°C ja kävin pöristelemässä taas pitkin siellätäällä ja tuolla, vähän junatunneleita tutkimassa. Eli ajo sisälsi maantieajoa ja lopuksi aina pari kilometriä semmoista metsäautotietä körötellen 1 ja 2 vaihteilla. Autoa en taaskaan sammuttanut missään välissä.
Toisen paikan kohdalla huomasin autoon tullessani, että sisällä on tasaisesti lämpöisen tuntuista. Päätin riisua kengät jalasta ja lähteä seuraavaan paikkaan pelkät sukat jalassa.
Kun ensin köröttelin sen 1-2km takaisin isolle tielle, max. 40kmh, niin jaloille tunsi tulevan lämpöä. Ei nyt mitenkään isosti, mutta huomasi että "ympäristöä lämpimämpi ilmavirtaus ja huju" käy jaloissa, varsinkin jos nosti jalat aivan jalkatilan "kattoon".
Sitten isolla tiellä ajelin ensin 60kmh kilometrin verran, enkä vielä huomannut mitään kovin isoa, mutta kun nopeus nousi sinne 80kmh tuntumaan, niin varpaita alkoi palelemaan melkein samointein ja kohta koko jalkatila tuntui jäätävän kylmälle.
Minulla "vuotaa" rintapelti jostain. Ainakin siltä vaikuttaisi, että ulkoilmasta käy veto jalkatilaan.
Tuo ei poista sitä tosiasiaa, ettei lämmityslaite tarjoile tämmösellä kelillä kuumaa ilmaa vaikka paukuttaisi rajoitinta vasten, vain lämmintä eikä sitäkään kovin isosti.
Punton kenno on muuten pituudeltaan ja leveydeltään liki sama, mutta reilun sentin paksumpi.
Olin tänään hurja! Lämpömittari valehteli -17°C ja kävin pöristelemässä taas pitkin siellätäällä ja tuolla, vähän junatunneleita tutkimassa. Eli ajo sisälsi maantieajoa ja lopuksi aina pari kilometriä semmoista metsäautotietä körötellen 1 ja 2 vaihteilla. Autoa en taaskaan sammuttanut missään välissä.
Toisen paikan kohdalla huomasin autoon tullessani, että sisällä on tasaisesti lämpöisen tuntuista. Päätin riisua kengät jalasta ja lähteä seuraavaan paikkaan pelkät sukat jalassa.
Kun ensin köröttelin sen 1-2km takaisin isolle tielle, max. 40kmh, niin jaloille tunsi tulevan lämpöä. Ei nyt mitenkään isosti, mutta huomasi että "ympäristöä lämpimämpi ilmavirtaus ja huju" käy jaloissa, varsinkin jos nosti jalat aivan jalkatilan "kattoon".
Sitten isolla tiellä ajelin ensin 60kmh kilometrin verran, enkä vielä huomannut mitään kovin isoa, mutta kun nopeus nousi sinne 80kmh tuntumaan, niin varpaita alkoi palelemaan melkein samointein ja kohta koko jalkatila tuntui jäätävän kylmälle.
Minulla "vuotaa" rintapelti jostain. Ainakin siltä vaikuttaisi, että ulkoilmasta käy veto jalkatilaan.
Tuo ei poista sitä tosiasiaa, ettei lämmityslaite tarjoile tämmösellä kelillä kuumaa ilmaa vaikka paukuttaisi rajoitinta vasten, vain lämmintä eikä sitäkään kovin isosti.
Punton kenno on muuten pituudeltaan ja leveydeltään liki sama, mutta reilun sentin paksumpi.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Pahaa verta tulee jos vastaan että mikä naurattaa
Eli en vastaa vaikka kysyttiin
Eli en vastaa vaikka kysyttiin
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Kuten ylempänä mainitsin diesel, ja myös vastus löytyy. Oma käsitys on että lämmittää siihen asti kunnes moottori 65asteinen.wellu kirjoitti:Dieseleihin on ollut saatavilla sähkövastusta lämmityslaitteeseen, joka lämmittää tuloilmaa, liekkö siinä se avainsana (-HH- onko Deltasi tiisseli?).
Tänä aamuna mittarin näyttäessä -30 moottori saavutti lämpömittarin puolivälin 13km ajon jälkeen. Sai pitää koko matkan lämmöt kuumalla, mutta kotiin tultaessa mittarin pyöriessä -20 molemmin puolin sai lämpöä pienentää. Puhallus on ollut vakiona kakkosnopeudella. Keula ei ole kokonaan ummessa koska silloin flekti pyörii säännöllisen välein maantieajossa. Nyt on maski ummessa mutta puskuri auki, pysyy ahtoilmakin viileänä
Ei: Tuo tulipellin vuoto tuli itsellekin aamulla mieleen. Ja onhan MW:ssä äkkiä melkeen kolmasosan enempi tilavuutta kun lämmitettävä.
E2: Muutama vuosi sitten erään herrasmiehen käyttis joutui muutavaksi päiväksi telakalle ja jotta pääsi kulkemaan niin otti 60- luvun Caddyn ajoon kirpeiksi pakkaspäiviksi. Taisi olla 429:llä. Ei ollut kuulemma todellakaan kylmä, ja lämpöä riitti todella nopeaan. . Valinta kysymyksiä vaan lämpimät autot. Ehkä polttoaineenkulutus Caddyssä "vähän" isompi kuin Stilukassa
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Heitetään vertailuna edellinen paku ja nykyinen samaa mallia mutta uudempi konstruktio. Vanha oli jääkaappi, puhallus sai olla täysillä että tuli lämpöä ja käyttää pakkasilla sisäkiertoa ja silti jäätyi kenkä kiinni kaasupolkimeen. Uudessa lämpötilansäätö feilaa sikäli, että mitä enemmän pakkasta sitä pienemmälle saa lämpötilan säädön kiertää.
Ja sitä lämpöä riittää, vaikka moottorissa on parempi hyötysuhde. Ei tarvi palella juuh.
Tuskin lämmityslaite on dramaattisesti eri lailla toteutettu. Jalkatilaan on vähän isommat kanavat. Mutta eiköhän suurin ero ole vain lämppärin kennon koko ja paksuus.
Ja sitä lämpöä riittää, vaikka moottorissa on parempi hyötysuhde. Ei tarvi palella juuh.
Tuskin lämmityslaite on dramaattisesti eri lailla toteutettu. Jalkatilaan on vähän isommat kanavat. Mutta eiköhän suurin ero ole vain lämppärin kennon koko ja paksuus.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Onkos sinulla konehuoneen alasuojat paikallaan? Eli ne muoviset lirvakkeet jotka sulkevat konehuoneen altapäin.dio natale kirjoitti:Ihan samat oireet on täälläkin 1.4 3d..kehällä kun 3sella vetää n80 kmh niin mittari pysyy puolessa välissä mutta heti kun jätät tyhjäkäynnille niin putoaa ja nopasti ja EI ole ilmaa ja uusi termari 87c,luigi ollut vahvoissa punkkareissa kun tämän on toteuttanut,muuten halpa ylläpitää.
No sitä minäkin olen ollut mieltä, että olkoot kuinka bensapihi hyvänsä, niin kyllä bensalla pitäisi lämpöä riittää sisälle asti ihan riittämiin vielä -20 keleilläkin. Eikä tämä nyt NIIN bensapihi ole, maantiellä todellinen kulutus pyörii siellä 7.x-8l välillä. Taajamassa 8-8.5l/100km.Sämpy kirjoitti:Heitetään vertailuna edellinen paku ja nykyinen samaa mallia mutta uudempi konstruktio. Vanha oli jääkaappi, puhallus sai olla täysillä että tuli lämpöä ja käyttää pakkasilla sisäkiertoa ja silti jäätyi kenkä kiinni kaasupolkimeen. Uudessa lämpötilansäätö feilaa sikäli, että mitä enemmän pakkasta sitä pienemmälle saa lämpötilan säädön kiertää.
Ja sitä lämpöä riittää, vaikka moottorissa on parempi hyötysuhde. Ei tarvi palella juuh.
Tuskin lämmityslaite on dramaattisesti eri lailla toteutettu. Jalkatilaan on vähän isommat kanavat. Mutta eiköhän suurin ero ole vain lämppärin kennon koko ja paksuus.
Todennäköisesti Deltassa kiertää ilma paremmin jostain syystä, jos kerta kakkosnopeus riittää.-HH- kirjoitti:Kuten ylempänä mainitsin diesel, ja myös vastus löytyy. Oma käsitys on että lämmittää siihen asti kunnes moottori 65asteinen.wellu kirjoitti:Dieseleihin on ollut saatavilla sähkövastusta lämmityslaitteeseen, joka lämmittää tuloilmaa, liekkö siinä se avainsana (-HH- onko Deltasi tiisseli?).
Tänä aamuna mittarin näyttäessä -30 moottori saavutti lämpömittarin puolivälin 13km ajon jälkeen. Sai pitää koko matkan lämmöt kuumalla, mutta kotiin tultaessa mittarin pyöriessä -20 molemmin puolin sai lämpöä pienentää. Puhallus on ollut vakiona kakkosnopeudella. Keula ei ole kokonaan ummessa koska silloin flekti pyörii säännöllisen välein maantieajossa. Nyt on maski ummessa mutta puskuri auki, pysyy ahtoilmakin viileänä
Ei: Tuo tulipellin vuoto tuli itsellekin aamulla mieleen. Ja onhan MW:ssä äkkiä melkeen kolmasosan enempi tilavuutta kun lämmitettävä.
E2: Muutama vuosi sitten erään herrasmiehen käyttis joutui muutavaksi päiväksi telakalle ja jotta pääsi kulkemaan niin otti 60- luvun Caddyn ajoon kirpeiksi pakkaspäiviksi. Taisi olla 429:llä. Ei ollut kuulemma todellakaan kylmä, ja lämpöä riitti todella nopeaan. . Valinta kysymyksiä vaan lämpimät autot. Ehkä polttoaineenkulutus Caddyssä "vähän" isompi kuin Stilukassa
Ja joo, moni vahna auto on oikeasti lämmin. Ex -työkaveri vaihtoi hiljattain -96 Carina Eeeensä -86 Corollaan ja totesi vain "ai tämä on vielä kaarinaakin lämpimämpi". Tosin esim. stilon kohdalla en väittäisi kyseessä olevan suoraan mikään hyötysuhde -juttu, vaan enempikin "otetaan hei tuostakin nippelistä 30% pois niin säästetään vuodessa xmiljoonaa euroa" -säästö. Tai sitten huono suunnittelu tai sitten jokin vika jota ei löydä ilman purkamista. Toki tuo tulipellin kylmävuoto vaikuttaa rajustikkin, muttei poista sitä tosiasiaa ettei sisälle tuleva ilma ole niin kuumaa, kuin +80°C jäähdytysnesteellä (mielestäni) kuuluisi olla.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Kyllä Stilosi varmasti on sellainen (tai parempikin) kuin tehtaalta lähtiessään. Melko varmasti kaikki kulminoituu tehottomaan kennoon. Ei taida olla historiassa ainoa Fiat, jossa ei lämpö riitä.
Eikös Stilossa ole aika korkeat penkit, niin voi tehdä kuten minä aikanaan Milletrecentoon. Kennolta tuleva paluu poikki ja nestekierto penkin alle sijoitettuun työkonelämmittimeen. Lämpöä riitti. 25 pakkasella helposti yli 40 sisällä. Ongelma tietysti se, että Stilossa ei ole hanaa. Olisi kuuma murikka penkin alla myös kesällä.
Ja tietysti se, että ottaa ilman sisältä edesauttaa ikkunoiden huurtumista. Milletrecentossa ei haitannut, kun ei läpivirtausta muutenkaan ole.
Ei mikään kosmeettisesti premium ratkaisu, mutta toimiva. Syyläriä piti tosin peittää, kun alkoi moottori jäähtyä sisälämmittimen kytkemisen jälkeen.
Eikös Stilossa ole aika korkeat penkit, niin voi tehdä kuten minä aikanaan Milletrecentoon. Kennolta tuleva paluu poikki ja nestekierto penkin alle sijoitettuun työkonelämmittimeen. Lämpöä riitti. 25 pakkasella helposti yli 40 sisällä. Ongelma tietysti se, että Stilossa ei ole hanaa. Olisi kuuma murikka penkin alla myös kesällä.
Ja tietysti se, että ottaa ilman sisältä edesauttaa ikkunoiden huurtumista. Milletrecentossa ei haitannut, kun ei läpivirtausta muutenkaan ole.
Ei mikään kosmeettisesti premium ratkaisu, mutta toimiva. Syyläriä piti tosin peittää, kun alkoi moottori jäähtyä sisälämmittimen kytkemisen jälkeen.
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Varmaan tuokin toimisi. Mutta ennemmin kyllä purkaisin puoli autoa ja asentaisin alkuperäisen kennon tilalle niin ison kuin mahtuu ja tarvittaessa hana putkiin vaijerilla liikkumaan.
127 sai karkeasti nelinkertaisen kennon, kun tuhosi väliseinän ja käytti myös "raitisilma" -kanavan hyödyksi.
127 sai karkeasti nelinkertaisen kennon, kun tuhosi väliseinän ja käytti myös "raitisilma" -kanavan hyödyksi.
Minkä huollan, sen korjaan...