Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Sharedoc
Viestit: 125
Liittynyt: 28.08.2020 22:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Selasin sekä Saksan että Italian eBayn läpi ”Fiat 600”, ”Neckar Jagst” ”Seat 770” ja ”Zastava 750” hakusanoilla. Tavaraa on paljon myynnissä. Esimerkiksi käytetyistä kaappariovista pyydetään 750 euroa pelkkä peltiosa ja vanhantyyppisistä peltivanteista 160 eur kipale. Uudemmantyyppisistä peltivanteistakin pyydetään myös järjestään toistasataa euroa kappale.

Kävin tsekkaamassa ja löytyy neljän vanteen setti uudemmantyyppisiä vanteita, joista kaksi on nyt kiinni autossa. Pölykapseleita on yhteensä kolme vanhaa mallia (yksi on autossa kiinni) ja yksi uudemman mallinen.
Liitteet
Löysin lisää pölykapseleita
Löysin lisää pölykapseleita
EED66054-0804-4B81-A50A-375DCAAE6E05.jpeg (117.26 KiB) Katsottu 1790 kertaa
Uudemmantyyppinen vanne.
Uudemmantyyppinen vanne.
ABA9F454-C748-4427-9196-695C22DFF7EF.jpeg (93.96 KiB) Katsottu 1790 kertaa
Viimeksi muokannut Sharedoc, 05.09.2020 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
Multijet
Viestit: 405
Liittynyt: 31.07.2008 19:48

Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen

Viesti Kirjoittaja Multijet »

Akaalla voip olla uusia kapseleita
Avatar
Sharedoc
Viestit: 125
Liittynyt: 28.08.2020 22:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Koska Motonetistä tilaamiani jarruosia ei ole vielä tullut Ouluun noudettavaksi, päätin käyttää odotusaikaa hyväksi ja aloittaa auton siistimisen sisäpuolelta. Ensimmäinen toimenpide oli auton sisätilojen otsonointi. Minulla on oma Kiinasta muutama vuosi sitten ostamani otsonointilaite jolla olen otsonoinut autoja ja rakennusten sisätiloja. Otsonointi poistaa hajuja ja nitistää kaikki homeet yms eloperäisen hajujen aiheuttajat. Tässä autossa ei tunnut mitään hajua mutta ainakin ovi paneelit ovat keränneet pintaan hometta. Tämä on aika tavallista paikkoihin joihin tarttuu käsistä rasvaa kuten juuri ovet ja ohjauspyötä. Laitoin otsonaattorin päälle eilen illalla tunniksi. Aamuun mennessä otsoni on jo hajonnut hapeksi joten pääsen tyhjentämään autosta takapenkiltä sinne varastoitua tavaraa. Tarkoitus on poistaa istuinpäälliset ja imuroida auto sisältä.
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
Avatar
bambino
GFF
Viestit: 405
Liittynyt: 22.08.2006 11:36
Paikkakunta: Suolahti

Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen

Viesti Kirjoittaja bambino »

https://www.fiat500vdlaan.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla klipsuja vanhan malliseen vanteeseen pölykapselin kiinnitykseen.

Aiemmissa kuvissa sinulla oli kangaspunos letkua bensalinjassa. Minulla sellaisesta on ollut
huonoja kokemuksia. Alkavat vuotamaan salakavalasti kun punos peittää letkun murtumat.
Tosin minulla ei tainnut olla Gatesin valmistamaa letkua
Fiat 126 1975
Fiat 500 Nuova 1963
"Huvipuistolaite" reunion
500L 1,4
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8342
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Minulla oli Motonetin myymää Gatesin kangaspunosletkua, ulkonäkösyistä. Vuoden päästä alkoi vuotamaan.

Sen jälkeen on ollut normaalia Gatesin kaksikerrosletkua.

En epäile etteikö kangaspunosletkua saisi tehtyä bensankestäväksi, mutta en tiedä mistä sellaista saisi johon uskaltaisi luottaa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Sharedoc
Viestit: 125
Liittynyt: 28.08.2020 22:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kiitos. En tiennytkään että näissä kangaspunosletkuissa on tälläistä vuototaipumusta. Täytyy varmaan kysyä museotarkastuksessa käykö paljaspintaiset kumiletkut.

Sain ostettua akkukotelon kannen eBay.it huutokaupassa ja se lähti jo tulemaan.

Tilasin Ricambilta alkuperäisen kaltaisen pissapoikajärjestelmän, eli kumitutti ja vesipussi. Vesipussi on uustuotantoa 500-600 -yleismalli eli ei ihan alkuperäinen. Autossahan on nyt asennettuna sähköinen pissapoika muovisäiliöllä, joka on ruma (näyttää mehun pakastusastialta) ja vielä rumasti kiinnitetty.

Tiedossa olevia puutteita, joihin en ole vielä löytänyt toimittajaa:
- Tunkin kiinnityspisteet helmassa puuttuvat. En tiedä voiko niitä edes ostaa irto-osana, ei ainakaan ole tullut missään vastaan. Mitä olen muotoon prässättyjä helmapeltejä katsellut, niissä ei ole tunkkauspisteitä mukana. Voi olla että joutuu itse tekemään pellistä mutta tarvitsisin mallin tai ainakin hyvät valokuvat. Tarvitsen myös etäisyyden oven takareunan linjasta ja/tai takalokasuojan rengasaukon tyvestä.
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
Avatar
Sharedoc
Viestit: 125
Liittynyt: 28.08.2020 22:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Löysin tunkin kiinnityspisteen korjauspellin toimittajan Saksasta. Pistin tilaukseen molemmin puolin.

https://www.fiatclassic.com/de/fiat-126 ... 6-fiat-500" onclick="window.open(this.href);return false;

Nyt on sitten kaikki tiedossani olevat puuttuvat osat löydetty ja tilattu :thumb:

Tilasin myös Fiat 600 T-paidan. Tarkoitus on laittaa päälle kun ajan auton katsastukseen ja museotarkastukseen :mrgreen:
Liitteet
D418BEE2-B07B-4DF5-8C94-B111C8701C26.jpeg
D418BEE2-B07B-4DF5-8C94-B111C8701C26.jpeg (9.92 KiB) Katsottu 1564 kertaa
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
Avatar
Sharedoc
Viestit: 125
Liittynyt: 28.08.2020 22:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Motonetista tilaamani jarruosat (kaikki jarrusylinterit)ja Ricambin toimituksista takapuskuri ja koristelistat saapuivat joten pääsen aloittamaan jarrutyöt.
Liitteet
B19C77AE-0282-4A5E-8126-0A8C4D7607C8.jpeg
B19C77AE-0282-4A5E-8126-0A8C4D7607C8.jpeg (149.13 KiB) Katsottu 1464 kertaa
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
Avatar
Sharedoc
Viestit: 125
Liittynyt: 28.08.2020 22:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Mikähän on vm 64 vanteiden alkuperäisväri ja mistä sitä saisi kilikalipurkissa?
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
Avatar
Sharedoc
Viestit: 125
Liittynyt: 28.08.2020 22:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Renkaat, pölykapselit ja takaikkunatiiviste tulivat. Samoin tuuletusikkunoiden lasien karmit, alaklipsut ja bensapumppu. Nyt puuttuu auton liikkeelle saattamiseen enää jarruletkut. Sekä työtä tietysti.
Liitteet
4ECC4490-6720-4CB7-80A3-4F3E3CA60F43.jpeg
4ECC4490-6720-4CB7-80A3-4F3E3CA60F43.jpeg (92.82 KiB) Katsottu 1318 kertaa
0CA790D0-74FD-4605-8026-CCFF81BD64A2.jpeg
0CA790D0-74FD-4605-8026-CCFF81BD64A2.jpeg (127.82 KiB) Katsottu 1321 kertaa
A2F1444D-B2A9-41D8-A8FC-243E041824E7.jpeg
A2F1444D-B2A9-41D8-A8FC-243E041824E7.jpeg (111.53 KiB) Katsottu 1321 kertaa
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
Avatar
Sharedoc
Viestit: 125
Liittynyt: 28.08.2020 22:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Olen miettinyt vanteiden kunnostusta ennenkuin laitan kumekset päälle. Vanteet ovat sisäpuolelta sen verran patinoituneet että ne pitäisi hiekkapuhaltaa. Täyty vaan hommata hiekkapuhallisvehje sitä varten. Kompura minulla jo on. Täytyy tsekata tavanomaiset Puuilo ja Biltema ensin löytyykö niiltä sopivaa tuotetta.
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3373
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Vie vanteet jonnekin hiekkapuhallusfirmaan. Pikkukompuralla ja halpispuhalluslaitteilla tulee vain paha mieli.
Jaa... mistäkö tiedän... :roll:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Sharedoc
Viestit: 125
Liittynyt: 28.08.2020 22:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Takajarruletkut tulivat.
Liitteet
A1339AB4-501F-48FE-8637-D70B0D990F14.jpeg
A1339AB4-501F-48FE-8637-D70B0D990F14.jpeg (105.63 KiB) Katsottu 1252 kertaa
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
Avatar
karpy
GFF
Viestit: 600
Liittynyt: 20.01.2003 10:34
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen

Viesti Kirjoittaja karpy »

Ciao
Ikävä kyllä, en ole käynyt tällä sivustolla pariin viikkoon, minulla olisi voinut olla apua muutamaan ongelmaan, esim. minulla on 6-pulttisen bensapumpun korjaussarja jne...
Käy katsomassa sivut http://www.automobilia.fi" onclick="window.open(this.href);return false; jossa on pääosin Fiat 500-126 varaosia, mutta kun monet käyvät myös 600-850, olen hankkinut joitakin vain 600:seen sopivia varaosia.
Tietenkin hinnat ovat hieman suuremmat kuin Euroopasta hankitut osat, mutta minkä hinnassa häviät, voitat tilauksen nopeudessa - Rovaniemeltä Ouluun yhdessä päivässä.

terv. Kari
nolneljnol 5314352
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Nipa kirjoitti:Vie vanteet jonnekin hiekkapuhallusfirmaan. Pikkukompuralla ja halpispuhalluslaitteilla tulee vain paha mieli.
Jaa... mistäkö tiedän... :roll:
Toinen vaihtoehto, jos itse on pakko tehdä, on riittävällä tuotolla oleva painepesuri (600l/h alkaa olla jo ok) ja siihen puhalluslaite. Sumutuspulloon muutaman prosentin vahvuinen fosforihappoliuos, jolla puhallettu pinta sumutetaan huuhtelun jälkeen. Pois ei tarvitse huuhtoa. Vanteet on kyllä niin helpot viedä käsittelyyn, että pelkästään niitä varten en alkaisi itse hankkimaan tarvikkeita.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin