Kolmion paikkaa mietin, että se ei saa haitata näkyvyyttä taaksepäin ja auralle, kuten näkemäni asennus vasemman lokasuojan päällä. Se ei myöskään saa haitata tankkaamista tai takanostolaitteen toimintaa/käyttöä, eikä olla kauheesti alttiina kivisuihkuille tms. Lisäksi vanha säädös (uutta en löytänyt) sanoo näin:
Iteroituani sopivan kohdan taiteilin parista naulauslevystä ja kulmaraudasta tälläsen äärimmäisen komeen telineen:Liikenne- ja viestintäministeriön asetus traktorien, moottorityökoneiden ja maastoajoneuvojen, niiden perävaunujen sekä hinattavien laitteiden rakenteesta ja varusteista (kumottu), https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/kumotut/2006/20060274#L4P16 kirjoitti: Hitaan ajoneuvon kilpi on sijoitettava ajoneuvon taakse keskelle tai vasemmalle puolelle enintään 10°:n poikkeamalla suoraan taaksepäin suunnattuna enintään 2,40 metrin korkeudelle.
Ja siihen se istahti - hieman vasemmalle puolen, suoraan taaksepäin suunnattuna ja käytännössä täysin näkyvyys- ja haitattomuustavoitteiden mukaisesti:
Yhden vinotuen vielä kyllä tuohon taiteilen, sen verran tuli massaa toteutukselle että en halua sen heiluvan vain nykyisen kiinnityksen varassa.
Seuraavaksi leipomaan valohommaa kuosiinsa. Tonkasin ekan umpion auki ja totesin, että paketista tosiaan puuttuu polttimo, mutta puuttuu myös kanta, enkä sitten jaksanut alkaa tekemään johdotuksia vajaaseen malliin, joten jätin johtohomman vielä myöhemmäksi ja rupesin pohtimaan kiinnityksiä. Vanhastaan lampuille on pienet kiinnikkeet, joilla ne asettuu kutakuinkin ylimääräisen keulakehikon tasalle. Uudet tuikut on isommat, joten se herättää kysymyksiä ja mallasin toista vanhalla kiinnikkeellä. Hieno Lauri Tähkä -imitaatio siitä tuli, mutta ei kovin kaksista asennussuoritusta:
Valo törmää sekä yläreunaan että kiinnikkeen pultinkantaan. Tarttee siis viedä uusia valoja vähän taaemmas, porrastaa hitusen alemmas ja myös vähän sisemmäs leveyssuunnassa. Ei sinänsä paha rasti, mutta tarttee tietty tehdä. Pääseepähän reenaamaan vähän metallityötaitoja samalla.