Z1100

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja wellu »

"Paappa teki sen puusta ja kusi valu sen suusta" :mrgreen:
Yksi fjoord liikkui ihan pirteästi kun kaasuttimen alle oli väsäilty laippa vanerista. :lol:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Jos etsisi imusarjan jossa DMTR:n jako ja sellaisen kaasari? Eiköhän niitäkin vielä löytyisi.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

-HH- kirjoitti:Jos etsisi imusarjan jossa DMTR:n jako ja sellaisen kaasari? Eiköhän niitäkin vielä löytyisi.
Kaikenlainen osien etsintä ollut tähän mennessä ruosteiden jälkeen synkintä hommaa. Eiköhän toi nyt kunnostettu kaasari saada oikein mukavasti keulille, pari imusatsia tuli koneen mukana - en vaan yhtään muista minkälaisia lootassa oli. :mrgreen: :thumb:
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Löytyhän tuolta muutamaakin imusarjaa, joten homman pitäisk olla ok.

Kaupat sovittu varmuuden vuoksi kuitenkin dmtr kaasarista + imusarjasta - kunnostellaan sitten vaikka huvin vuoksi. :)
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Eikös se kumilaippa noihin uudempiin ole vähän ongelma? DMTR:llä poistetaan se ongelma. Ja hyvä kaasarihan se muutenkin on.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja stella »

-HH- kirjoitti:Eikös se kumilaippa noihin uudempiin ole vähän ongelma? DMTR:llä poistetaan se ongelma. Ja hyvä kaasarihan se muutenkin on.
No just sitä kumilaippaa silloin Ritmoon etsiskelin, ja ei mistään saanut (Ebay:tä en edes katsellut, kun en osaa sieltä mitään ostaa)......Niin sitten tosiaan tehtiin rosterista uusi osa sen kumilaipan tilalle, kumilaipasta otettiin vaan ne kiinnityslaipat irti...
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

-HH- kirjoitti:Eikös se kumilaippa noihin uudempiin ole vähän ongelma? DMTR:llä poistetaan se ongelma. Ja hyvä kaasarihan se muutenkin on.
Tässä imusatsissa ihan hyväkuntoinen kumilaippa. Toinen imusarja ilmeisesti toisesta koneesta ja siksi tuo adapterikumihörpötin, joka oli huonossa kunnossa.

Ja DMTR saa odotella hyllyssä vuoroansa, ei viitsi hukkaan heittää tuohon käytettyjä tunteja ja rahaa - on kuitenkin kaasari, mikä tuossa moottorissa on tehtaalta. Jos ei toimi, niin sitten löytyy backup plan. :thumb:
eastfiatman
GFF
Viestit: 188
Liittynyt: 19.11.2004 11:04
Paikkakunta: IMATRA

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja eastfiatman »

katsoppas kaasutin expertit tai free technics luulen sen välilaipan löytyvän jommasta kummasta ei tartte vääntää puusta :lol:
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Joo siis, sopiva imusarja löytyi laippoineen päivineen tallista kun viitti kattoo nenäänsä pitemmälle. Se on pesuvuorossa nyt. :) Postissa myös satsi + dmtr joten valinnanvaraakin on.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Noh, pesin mä ton DMTR:nkin sitten. Koho vääntynyt paketissa ja suuttimet jossain hukassa - on saattanut olla paketissa, mutta en ole huomannut. Paketti jo roskiksessa. :D

Kuva

GTA:n kytkin irroiteltu ja aloitettu osien ja koneen putsaus, sekä tilailtu läjä o-renkaita. Josko rupeisi jäähkänesteet pysymään sisällä. :mrgreen:
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kuva
Tämä yksilö saatu omin voimin ulos tallista ja pieni testilenkki heitetty.

Kuva
Tämä ajettu ylisiltä alas. Onnistuin mä pakoputkea rusikoimaan rampilla. Pitäisi melkeen väännellä tuota etuputkea vielä vähän paremmaksi

Kuva
Pääsi nosturille, voisi melkein jaksaa tuon putken tehdä.

Kuva
1.1:n kaasari lähti kävelemään. Ennen irroitusta säätelin kuitenkin vähän seosruuvia, sillä sai paljon nätimmän tyhjän tälle(vaikka eise enää hyödytä)

Kuva
Tämä menossa tilalle. Väännetty korvaava teline kaasuvivustolle, lämpösuojaa kun ei enää tähän imusatsiin saanut kiinni. Kaasuvivustoa myös väännelty ja käännelty ja nyt alkaisi tuossa pöydällä olemaan jo sellainen, että toimii tuolla vakkarivivulla. Yksi säädettävä tanko on myös pöydällä, voi sitten käyttää kun saa autoon kiinni.

Venat pitäisi nyt uudelleen tarkistella / säätää, epämiellyttävää mekkalaa pitää. :thumb:
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Urgh olipahan savotta. Lötäsin kaasarin kiinni ja eihän se mihkään lähtenyt, ei edes luvannut. Soppa virtasi kyllä hienosti takaisin tankkiin. Konsultaation myötä tuli tiirailtua kaasaria tarkemmin, no kiihdytyspumppuhan ei struutannut mitään.

Ei muutaku kaasari auki ja purkamaan - Oli sitten ollutkin erilainen tuo toisen TLDE:n hattu, siinä paikat kahdelle kiihdytyspumpun skuirtterille ja rungossa vain yksi kiinni, koho ei siis ollut tiivis. :oops: Päänvaivaa aiheutti myös se, että tässä kaasarin rungossa oli kaksi fuel cut-offia. Tämä pidempi solenoidi, joka toimii samalla ilmasuuttimena. Näistä toinen onneksi toimi(oli kylläkin eri hatuissa eri suuttimet joten nekin sai vaihdella ristiin). Tuo toinen cutoff on ulkonäöltään konkan näköinen ja se saa ilmeisesti eculta sigut, jolle taas välitetään tyhjisruuvista sigu että kaasupolin 0 asennossa => soppa katki moottorijarrulla. Noh, sen mä rälläköin tylysti pois eli on aina auki.

Sain kaasarin sitten kasaan ja ei muutako starttailemaan ja pumppaamaan, eihän se perkele käy. Taas kökötin irti ja totesin, että toi kiihdytyspumpun suutinhan oli tukossa. Aukesi sitten lopulta aikamoisen UÄ kylvyn jälkeen ja sain läjän tulille. Seuraavana päivänä ei sitten lähtenyt ja se kirottu skuirtteri taas tukossa, tyydyin sitten laittamaan iloisesti virtaavan tuosta toisesta TLDE:stä(se ampuu kurkun seinälle kun tuo tähän kassuun kuuluva ampuu suoraan alas kurkkuun, joka olisi tietenkin parempi mut ihan sama).

Läjä lähti tulille ja kävi ihan semiok, en alkanut kummemmin säätämään kun muutakin hommaa tiedossa.

Nyt on pakoputken kulma auton alla väännelty paremmaksi, paikkailtu vähän reikiä ja vaihdettu uusia kiinnikkeitä. Tilasin myös uudet RT päät, jotka ilmeisesti(omien mittaustulosten :oops: perusteella) ovat hieman pidemmät, saisi tästäkin kulmat säädettyä(nykyisillä jos laittaa kulmat oikein, niin RT pää on kaksi kiekkaa tangossa).

Menin myös sitten raapimaan pintarupuja pois ja hieromaan vähän teippiä sinnetänne. Onneksi ei tän kanssa niin väliä, saa toteuttaa itteensä. :lol:

GTA ollut nyt arkiautona ja toistaiseksi sillä ollaan pärjätty, KOP KOP. :thumb: Sille enoo muuta tekassu ku avaimenperän:

Kuva
Rimmed762
Viestit: 90
Liittynyt: 16.04.2019 22:06

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

Siitähän tulee veikeä. :thumb:

Eikös samankaltainen värimaailma ollut jossain vaiheessa tässä ketjussa esilläkin? Ei ihan mutta lähes.
Oma lisenssi-projekti FSO Polonez 1.5SLE -88
Ja toinenkin FSO 125p pickup -85
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Rimmed762 kirjoitti: 09.05.2021 21:32 Siitähän tulee veikeä. :thumb:

Eikös samankaltainen värimaailma ollut jossain vaiheessa tässä ketjussa esilläkin? Ei ihan mutta lähes.
Samat värit juu. Kuva hämännee kun konepelti ja katto peitossa. :)
Vastaa Viestiin