Z1100
Re: Z1100
Kaikenlainen osien etsintä ollut tähän mennessä ruosteiden jälkeen synkintä hommaa. Eiköhän toi nyt kunnostettu kaasari saada oikein mukavasti keulille, pari imusatsia tuli koneen mukana - en vaan yhtään muista minkälaisia lootassa oli.-HH- kirjoitti:Jos etsisi imusarjan jossa DMTR:n jako ja sellaisen kaasari? Eiköhän niitäkin vielä löytyisi.
Re: Z1100
Löytyhän tuolta muutamaakin imusarjaa, joten homman pitäisk olla ok.
Kaupat sovittu varmuuden vuoksi kuitenkin dmtr kaasarista + imusarjasta - kunnostellaan sitten vaikka huvin vuoksi.
Kaupat sovittu varmuuden vuoksi kuitenkin dmtr kaasarista + imusarjasta - kunnostellaan sitten vaikka huvin vuoksi.
Re: Z1100
No just sitä kumilaippaa silloin Ritmoon etsiskelin, ja ei mistään saanut (Ebay:tä en edes katsellut, kun en osaa sieltä mitään ostaa)......Niin sitten tosiaan tehtiin rosterista uusi osa sen kumilaipan tilalle, kumilaipasta otettiin vaan ne kiinnityslaipat irti...-HH- kirjoitti:Eikös se kumilaippa noihin uudempiin ole vähän ongelma? DMTR:llä poistetaan se ongelma. Ja hyvä kaasarihan se muutenkin on.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Z1100
Tässä imusatsissa ihan hyväkuntoinen kumilaippa. Toinen imusarja ilmeisesti toisesta koneesta ja siksi tuo adapterikumihörpötin, joka oli huonossa kunnossa.-HH- kirjoitti:Eikös se kumilaippa noihin uudempiin ole vähän ongelma? DMTR:llä poistetaan se ongelma. Ja hyvä kaasarihan se muutenkin on.
Ja DMTR saa odotella hyllyssä vuoroansa, ei viitsi hukkaan heittää tuohon käytettyjä tunteja ja rahaa - on kuitenkin kaasari, mikä tuossa moottorissa on tehtaalta. Jos ei toimi, niin sitten löytyy backup plan.
-
- GFF
- Viestit: 188
- Liittynyt: 19.11.2004 11:04
- Paikkakunta: IMATRA
Re: Z1100
katsoppas kaasutin expertit tai free technics luulen sen välilaipan löytyvän jommasta kummasta ei tartte vääntää puusta
Re: Z1100
Joo siis, sopiva imusarja löytyi laippoineen päivineen tallista kun viitti kattoo nenäänsä pitemmälle. Se on pesuvuorossa nyt. Postissa myös satsi + dmtr joten valinnanvaraakin on.
Re: Z1100
Noh, pesin mä ton DMTR:nkin sitten. Koho vääntynyt paketissa ja suuttimet jossain hukassa - on saattanut olla paketissa, mutta en ole huomannut. Paketti jo roskiksessa.
GTA:n kytkin irroiteltu ja aloitettu osien ja koneen putsaus, sekä tilailtu läjä o-renkaita. Josko rupeisi jäähkänesteet pysymään sisällä.
GTA:n kytkin irroiteltu ja aloitettu osien ja koneen putsaus, sekä tilailtu läjä o-renkaita. Josko rupeisi jäähkänesteet pysymään sisällä.
Re: Z1100
Tämä yksilö saatu omin voimin ulos tallista ja pieni testilenkki heitetty.
Tämä ajettu ylisiltä alas. Onnistuin mä pakoputkea rusikoimaan rampilla. Pitäisi melkeen väännellä tuota etuputkea vielä vähän paremmaksi
Pääsi nosturille, voisi melkein jaksaa tuon putken tehdä.
1.1:n kaasari lähti kävelemään. Ennen irroitusta säätelin kuitenkin vähän seosruuvia, sillä sai paljon nätimmän tyhjän tälle(vaikka eise enää hyödytä)
Tämä menossa tilalle. Väännetty korvaava teline kaasuvivustolle, lämpösuojaa kun ei enää tähän imusatsiin saanut kiinni. Kaasuvivustoa myös väännelty ja käännelty ja nyt alkaisi tuossa pöydällä olemaan jo sellainen, että toimii tuolla vakkarivivulla. Yksi säädettävä tanko on myös pöydällä, voi sitten käyttää kun saa autoon kiinni.
Venat pitäisi nyt uudelleen tarkistella / säätää, epämiellyttävää mekkalaa pitää.
Re: Z1100
Urgh olipahan savotta. Lötäsin kaasarin kiinni ja eihän se mihkään lähtenyt, ei edes luvannut. Soppa virtasi kyllä hienosti takaisin tankkiin. Konsultaation myötä tuli tiirailtua kaasaria tarkemmin, no kiihdytyspumppuhan ei struutannut mitään.
Ei muutaku kaasari auki ja purkamaan - Oli sitten ollutkin erilainen tuo toisen TLDE:n hattu, siinä paikat kahdelle kiihdytyspumpun skuirtterille ja rungossa vain yksi kiinni, koho ei siis ollut tiivis. Päänvaivaa aiheutti myös se, että tässä kaasarin rungossa oli kaksi fuel cut-offia. Tämä pidempi solenoidi, joka toimii samalla ilmasuuttimena. Näistä toinen onneksi toimi(oli kylläkin eri hatuissa eri suuttimet joten nekin sai vaihdella ristiin). Tuo toinen cutoff on ulkonäöltään konkan näköinen ja se saa ilmeisesti eculta sigut, jolle taas välitetään tyhjisruuvista sigu että kaasupolin 0 asennossa => soppa katki moottorijarrulla. Noh, sen mä rälläköin tylysti pois eli on aina auki.
Sain kaasarin sitten kasaan ja ei muutako starttailemaan ja pumppaamaan, eihän se perkele käy. Taas kökötin irti ja totesin, että toi kiihdytyspumpun suutinhan oli tukossa. Aukesi sitten lopulta aikamoisen UÄ kylvyn jälkeen ja sain läjän tulille. Seuraavana päivänä ei sitten lähtenyt ja se kirottu skuirtteri taas tukossa, tyydyin sitten laittamaan iloisesti virtaavan tuosta toisesta TLDE:stä(se ampuu kurkun seinälle kun tuo tähän kassuun kuuluva ampuu suoraan alas kurkkuun, joka olisi tietenkin parempi mut ihan sama).
Läjä lähti tulille ja kävi ihan semiok, en alkanut kummemmin säätämään kun muutakin hommaa tiedossa.
Nyt on pakoputken kulma auton alla väännelty paremmaksi, paikkailtu vähän reikiä ja vaihdettu uusia kiinnikkeitä. Tilasin myös uudet RT päät, jotka ilmeisesti(omien mittaustulosten perusteella) ovat hieman pidemmät, saisi tästäkin kulmat säädettyä(nykyisillä jos laittaa kulmat oikein, niin RT pää on kaksi kiekkaa tangossa).
Menin myös sitten raapimaan pintarupuja pois ja hieromaan vähän teippiä sinnetänne. Onneksi ei tän kanssa niin väliä, saa toteuttaa itteensä.
GTA ollut nyt arkiautona ja toistaiseksi sillä ollaan pärjätty, KOP KOP. Sille enoo muuta tekassu ku avaimenperän:
Ei muutaku kaasari auki ja purkamaan - Oli sitten ollutkin erilainen tuo toisen TLDE:n hattu, siinä paikat kahdelle kiihdytyspumpun skuirtterille ja rungossa vain yksi kiinni, koho ei siis ollut tiivis. Päänvaivaa aiheutti myös se, että tässä kaasarin rungossa oli kaksi fuel cut-offia. Tämä pidempi solenoidi, joka toimii samalla ilmasuuttimena. Näistä toinen onneksi toimi(oli kylläkin eri hatuissa eri suuttimet joten nekin sai vaihdella ristiin). Tuo toinen cutoff on ulkonäöltään konkan näköinen ja se saa ilmeisesti eculta sigut, jolle taas välitetään tyhjisruuvista sigu että kaasupolin 0 asennossa => soppa katki moottorijarrulla. Noh, sen mä rälläköin tylysti pois eli on aina auki.
Sain kaasarin sitten kasaan ja ei muutako starttailemaan ja pumppaamaan, eihän se perkele käy. Taas kökötin irti ja totesin, että toi kiihdytyspumpun suutinhan oli tukossa. Aukesi sitten lopulta aikamoisen UÄ kylvyn jälkeen ja sain läjän tulille. Seuraavana päivänä ei sitten lähtenyt ja se kirottu skuirtteri taas tukossa, tyydyin sitten laittamaan iloisesti virtaavan tuosta toisesta TLDE:stä(se ampuu kurkun seinälle kun tuo tähän kassuun kuuluva ampuu suoraan alas kurkkuun, joka olisi tietenkin parempi mut ihan sama).
Läjä lähti tulille ja kävi ihan semiok, en alkanut kummemmin säätämään kun muutakin hommaa tiedossa.
Nyt on pakoputken kulma auton alla väännelty paremmaksi, paikkailtu vähän reikiä ja vaihdettu uusia kiinnikkeitä. Tilasin myös uudet RT päät, jotka ilmeisesti(omien mittaustulosten perusteella) ovat hieman pidemmät, saisi tästäkin kulmat säädettyä(nykyisillä jos laittaa kulmat oikein, niin RT pää on kaksi kiekkaa tangossa).
Menin myös sitten raapimaan pintarupuja pois ja hieromaan vähän teippiä sinnetänne. Onneksi ei tän kanssa niin väliä, saa toteuttaa itteensä.
GTA ollut nyt arkiautona ja toistaiseksi sillä ollaan pärjätty, KOP KOP. Sille enoo muuta tekassu ku avaimenperän:
Re: Z1100
Siitähän tulee veikeä.
Eikös samankaltainen värimaailma ollut jossain vaiheessa tässä ketjussa esilläkin? Ei ihan mutta lähes.
Eikös samankaltainen värimaailma ollut jossain vaiheessa tässä ketjussa esilläkin? Ei ihan mutta lähes.
Re: Z1100
Samat värit juu. Kuva hämännee kun konepelti ja katto peitossa.