hkn kirjoitti: ↑02.10.2021 16:19
Eilen olin jyskälässä ek 3/5 järkkärinä ja sain mieluisen muiston kun Huttusen wr2 hundaimesta tipahti taka spoileri juuri kohdalleni ja korjasin sen "suojaan"
Huttusen tiimihän kuulutti, että jos joku on sen spoilerin kerännyt talteen, niin tarve pilttuussa on kriittinen. Tosin, en tiedä oliko sitten lopultakaan.
Joskus pyörin noissakin kekkereissä teknisessä porukassa (katsastaja), mutta riitti kun yhdellä "ylennetyllä" nousi kusi päähän ja käytännössä ajoi minut ulos porukasta puhumalla pelkkää paskaa selän takana, niin loppui ko. hommat kokonaan.
Näkyi aamulla tänään olevan uusi jo paikallaan ja tuo minkä toin on rikki ja revennyt kiinnikkeistään eli ei varmaan olleet saanut sitä kiinni ja paikallakin oli ostajia sille mutta en myynyt sitä ja ensimmäisen kerran jyskälässä ollut hommissa jo -75 vuonna
Vähän tanakampi ilmanohjain.. Jossa sopivasti (tuuletus?) aukko öljypohjan kohdalla ennen etupalkkia, että 0-32 murske pääsee sisälle kun tukkirekat on nostaneet sitä urien väliin vähän isomman keon.
Huomenna saanen aikaiseksi auton vetämisen ajosilloille että näkee tilanteen. Viimeksi öölipohjan irroitus vaati aikaansaamiseksi useamman kuin yhden päivän, ei ole mikään Punto tämä..
Sämpy kirjoitti: ↑02.10.2021 19:44
Vähän tanakampi ilmanohjain.. Jossa sopivasti (tuuletus?) aukko öljypohjan kohdalla ennen etupalkkia, että 0-32 murske pääsee sisälle kun tukkirekat on nostaneet sitä urien väliin vähän isomman keon.
Huomenna saanen aikaiseksi auton vetämisen ajosilloille että näkee tilanteen. Viimeksi öölipohjan irroitus vaati aikaansaamiseksi useamman kuin yhden päivän, ei ole mikään Punto tämä..
Millä koneella tämä Alfa on.......Onkos V6 Kenties?
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Peräkärrin (tai trailerihan se oikeastaan on) 42-vuotisremontti eteni sähköjen asenteluvaiheeseen. Siirsin johdot pois palkkien sisältä ja hitsasin aukot umpeen, niin loppuu ruostuminen sisäpuolelta. Parin palkin osalta oli vähän myöhäistä ja tuli vaihdettua uusiin. Johtosarja lienee ollut jonkunlainen puolivalmiste aikanaan, ja siinä oli reilusti ylimääräistä, niin napsin sen pois, ja kasailin kutistesukan kanssa uusiksi. Made in Denmark, joskus on sielläkin tehty kaapelia.
Tanska oli kaiketi aika suuri tekijä kaapelimarkkinoilla, jonnekin vuosituhannen vaihteeseen asti?
Hyviähän ne vanhat kaapelit on, tosin pitää muistaa että kääntöpuolena tehtaan työntekijät ei ehkä säilyneet yhtä hyvässä kunnossa kuin kaapelit, onhan noissa käytetty monia aineita jotka on sittemmin kielletty. Että onko kehitys hyvää vai huonoa? No jos kiinalaisen koneen kierrätyskuparijohtimet on pilalla jo miltei saapuessaan, niin vastaus on ei.
Niin joo ja täällä harrastetaan lähinnä hyvin huollettavia eli neloskoneisia laitteita. Kun ei ole kirurgin tai kitaristin sormia niin jätän suosiolla turhat kiroilut muille.
Nyt pitää mennä jatkamaan haravointia, onpa harvinaisen kuiva syyskuun loppu ollut eli lehdet ei paina mitään. Jotain plussaa tässä "ihmisen aiheuttamassa ilmastonmuutoksessa".
Joo, kumi on noissa kaapeleissa vielä täysin kunnossa, kuparit oli tummuneet sisältäkin, mutta kulkeehan noissa elektronit vielä. Eilen tuli kärri valmiiksi. Ja myös selkä, ei tainnut tykätä staattisesta kykkimisestä sähköjä laitellessa. Aika harkittuja liikkeitä pitää olla nyt...
Mutta saipahan vielä Mazdaan vaihdettua öljyt ja filtterin, ja talon seinästä laitettua vanhan liesituulettimen ulospuhallusputken lopullisesti umpeen. Ei suostunut remonttimies laittamaan uutta vetoa siitä putkesta, kun oli alumiinikurttua, ja eipä se kyllä 100-millisenä muutenkaan kummoinen tarkoitukseensa olisi ollut (eikä saanut vaihdettuakaan helpolla, kun menee välipohjasta läpi ennen seinän läpi menoa.)
Vielä pitäisi alapallonivel saada vaihdettua japsiin. Reilu vuosi sitten vaihdetusta halkesi jo kumi ja leima loppuu parin viikon päästä... Nämä nykyajan kumiosat on kyllä aika naurettavia.
Rakentelin kaverini Fiat 128 3P Autoon pakoputkiston, eli keskipöntöstä---taakse.....Uutta, kun ei löytynyt heti, niin...takaveto Ladan takapönttö on saman kokoinen, kuin Fiat 128 3P:n keskipönttö, ja sitten taakse pyöreä äänenvaimennin, joka oli kooltaan Fiatin oman kanssa lähes samankokoinen....Ja homma toimii.....Auton äänetkin ovat inhimilliset
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi