Patonkia imusarjaan topikki

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
Aero
Viestit: 55
Liittynyt: 25.02.2016 00:16
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Aero »

Jos päätyisin maksamaan, saattaisin itte kattella sitä tikkua vähän aateekoolla ennen käyttöä. Sillai ihan vaan... varmuuden vuoksi.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.

Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina // Alfa Romeo 33 P4 // Jaguar XE // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
kitkar745
Viestit: 24
Liittynyt: 20.11.2021 18:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja kitkar745 »

Joo päivää vaan. Justiinsa rekkasin itteni tänne kun on tullu hetki vietetty nyk kulkineen kanssa yhteistä matkaa. Ja jo täältä foorumilta neuvoja haettu.

Ostin ittelleni stilo multiwagonin 1.9 jtd koneella.

Vuosiin en autofoorumilla ole roikkunu oon ex volvolandia. com aktiivi ja viimeisestä volvosta luovuin äsken 9.11 kun siitä meni kansipahvi syylärin ylävesiletkurikon takia. Oli niinsanottu viimenen niitti ja kamelin selkä katkes.

Nykynen fiiatti on äiteni vanha joka melkein heti uutena rekattu pakuksi ja melkonen säästöpossu kaikella kantilta. Kuskin penkin kun saan kohdilleen on kohtuu hyvästä autosta kyse.

Edit.. Ajaan opetellu mirafiorilla jonka vuoksi tuo stilo on tullu perheeseen, mutsi kun ostanu tuon just siks kun mirafiori oli niin hyvä. :thumb:
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Avatar
Luigi
Viestit: 8940
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Tuo 1.9 onkin luotettava kone. Vesipumppu on akilleen kantapää, mutta muistaakseni Motonetissakin myydään vahvistettua mallia.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
kitkar745
Viestit: 24
Liittynyt: 20.11.2021 18:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja kitkar745 »

Gm aikoina 1.9 konehan oli vaikka missä vehkeissä.

Vois leimalle koittaa kaistanvaihto vilkkurelettä nii ei tuu hylsyä siitä. Ärsyttävää pitää kääntyessä vilkkua alas painettuna. Ei paljoa vikoja tuossa ole, ajoasentoa kävin säätämässä niin pyörähti 200000 mittariin.

Eiku puhaltimen etuvastuksen kanssa tuli jo painittua. Yllättäen youtuben ohjevideot puolaksi tai unkariksi mutta löyty se lopulta isompia turhia purkamisia vältin ja osittain sulaneen liittimen pakotin toimimaan laittamalla randomi muovilevyn kääntämään liitintä ylös lattiasta tukien.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3021
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Veronmaksu on pakollista aina. Henkilökohtainen asiointi toimipisteessä on mahdollista maanantaisin ja tiistaisin klo 09:00-12:00.
Kun kuulen maininnan hiilijalanjälki, poistan pistoolistani varmistimen.
JLaines
GFF
Viestit: 442
Liittynyt: 14.02.2010 13:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Luigi kirjoitti: 20.11.2021 19:59 Tuo 1.9 onkin luotettava kone. Vesipumppu on akilleen kantapää, mutta muistaakseni Motonetissakin myydään vahvistettua mallia.
1,9 VAG pumppusuutin TDi sitten ei. Viikko sitten Caddystä murtui BLS koodisesta moottorista kiertokangen alapää. Harmillisesti lohkoon ei tullut reikää, joten joudun tuskailemaan korjaanko vanhan 374tkm ajetun moottorin vai ostanko romikselta toisen. Molemmissa vaihtoehdoissa on puolensa.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Avatar
wellu
Viestit: 5203
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

JLaines kirjoitti: 08.12.2021 14:56
Luigi kirjoitti: 20.11.2021 19:59 Tuo 1.9 onkin luotettava kone. Vesipumppu on akilleen kantapää, mutta muistaakseni Motonetissakin myydään vahvistettua mallia.
1,9 VAG pumppusuutin TDi sitten ei. Viikko sitten Caddystä murtui BLS koodisesta moottorista kiertokangen alapää. Harmillisesti lohkoon ei tullut reikää, joten joudun tuskailemaan korjaanko vanhan 374tkm ajetun moottorin vai ostanko romikselta toisen. Molemmissa vaihtoehdoissa on puolensa.
Eikös tuo ole ns. tiedetty akilleenkantapää tuossa moottorityypissä...?
Kaveri suri kun Avensikseen tuli 800e remppa (osat) ja 570tkm ajettuna arvo mitätön niin laittoi paaliin ja osti Caddyn. Nyt stressaa että milloin kanki kaikkoaa, rapiat 300tkm silläkin on työnnetty.
Kaksoismassa kolisee ym pientä. Webasto ei toimi yli 20 pakkasilla jne.
Kuva
"Owning an Alfa Romeo is kinda like having a two year old child... Really annoying most of the time, but you'd kill anyone that tried to take it away."
Avatar
Luigi
Viestit: 8940
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

JLaines kirjoitti: 08.12.2021 14:56
Luigi kirjoitti: 20.11.2021 19:59 Tuo 1.9 onkin luotettava kone. Vesipumppu on akilleen kantapää, mutta muistaakseni Motonetissakin myydään vahvistettua mallia.
1,9 VAG pumppusuutin TDi sitten ei. Viikko sitten Caddystä murtui BLS koodisesta moottorista kiertokangen alapää. Harmillisesti lohkoon ei tullut reikää, joten joudun tuskailemaan korjaanko vanhan 374tkm ajetun moottorin vai ostanko romikselta toisen. Molemmissa vaihtoehdoissa on puolensa.
Hetken aikaa piti lukea, ennenkuin hoksasin, että kyse oli VW Caddystä, ei Cadillac BLS:stä, jossa tuota Fiatin 1.9JTD:tä on myös käytetty. :lol:

Työkaverilla katosi kiertokangenlaakeri uutena ostamastaan -08 Touranista joku vuosi sitten. Liekö samaa vaivaa, kun 1.9TDi sekin oli. Manasi, että romiksienkin maksuhalukkuus lopahti heti, kun kuulivat siinä olevat DSG:n. Joku sen lopulta osti laitettavaksi muutamalla satasella. Jotain 280tkm muistaakseni oli siinä vaiheessa mittarissa.

Itse tutkisin korjausmahdollisuutta, samalla kun tarkistaa muutkin veivit. Romikselta tulevat on aina vähän yllätyksiä, ja ainakin työkaverin tapauksessa koneiden saatavuuskin oli heikko.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin