5. Piazza ARE, italoajopelien kevätkokoontuminen, Jyväskylä 29.4.2023
-
- GFF
- Viestit: 1346
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: 5. Piazza ARE, italoajopelien kevätkokoontuminen, Jyväskylä 29.4.2023
Startti tapahtumaan käynnissä, rekvisiitat "vesinokkaeläimen" peräloosteeriin, ja puolen tunnin päästä pelipaikalla! Keli lähes loistava, aurinko paistaa ja on poutaa, jonka lähiennuste jatkuu suht koht samanlaisena iltaan asti. Nyt vain +4 astetta lämmintä, puolenpäivän jälkeen nousee 8 asteen tietämiin. Tervetuloa!
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
-
- GFF
- Viestit: 1346
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: 5. Piazza ARE, italoajopelien kevätkokoontuminen, Jyväskylä 29.4.2023
Kiitos kaikille tapahtumassa käyneulle, olisikohan ollut nelisenkymmentä autokuntaa lopulta saldo? Putosin jossain "nro 36" kohdalla kärryiltä, lounashetken aikana näytti muutama ajopeli vaihtuneen rivistössä, ja kuulemma oli jokunen "arkajalkakin" pyörähtänyt kääntöpaikalla, mutta ei rohjennut näyttelyparkkiin.... sääkin suosi lopulta varsin hyvin, vaikka koko päivän oli kyllä rehellisen kylmää eli pipokeli vain muutaman asteen kera. Auringon kunnolla kurkistettua pilven raosta oli hetkessä keväisempää, ja eka kevyt sadekuuro saatiin vasta kello kahden maissa. Uskomaton onni vallinneessa säätyypissä tapahtuman suhteen, kun edellinen viikko oli jo kerrassaan epävakainen ja tänäaamuna tasainen pari kolme senttiä lunta maassa koko Jyväskylän seudulla, joka olisi taatusti "niistänyt" pahemman kerran kävijöitä!
Kuten etukäteen arvelin, Lutakonaukio oli paikkana paljon kolkompi ja tylsempi kuin aiempi "intiimi" ARE:n aukio, eikä vaikkapa Kävelykadun yleisöä pistäytynyt lähellekään aiempien kertojen tasolla (paikallislehden menoinfon johdosta kyllä jokunen kävi morjestamassa, sikäli viesti mennyt perille), mutta toki eilinen varsinainen osallistujamäärä ei sinne olisi enää nykysäädöksin mahtunut. Ajo sinänsä eiliselle paikalle oli helppo. Aivan viereiset kentät eli kongressikeskus Paviljongin Ympyrätori tai Kirjailija-aukio olisivat tässä suhteessa paljon tiiviimmät ja silti ARE:a isommat, mutta niitähän ei nyt saatu käyttöön, kun keskuksen remppa oli varannut tilat (tosin olivat melkein tyhjät......). Jos jatketaan tulevina vuosina, niin noihin ilman muuta yritetään, ja kun tilan tarjoaja on messukeskus, niin säästyy melkoinen määrä byrokratiaa kaupungin ja Poliisin suuntaan lupamenettelyissä.
Kiitän myös Alfa-maahantuojaa uusien autojen eli tässä tapauksessa Tonalen paikalle saamisesta, paikallisia ruokailupalveluyhteistyökumppaneita sekä tietenkin Jyväskylän kaupunkia itse paikan luovuttamisesta tapahtumapäiväksi että sujuvista järjestelyohjeista, vaikka paperia liikahtikin jonkin verran (no, sähköisesti suurin osa). Harrastepiirien suuntaan kuvia tulee tietenkin kerholehteen, mutta tosiaan tänne foorumille voisi joku edes pari kolme otosta pistää, kun minulla on tuo foorumin kuvakatto täynnä........ tyytyväisin mielin täältä "järjestelykomitean" suunnalta kohti tapahtumakauden seuraavia toimintoja, tästä on tosi mukava jatkaa! Ja Hauskaa Wappua (sekä vähälumisempaa, kiitos......) kaikille!
Kuten etukäteen arvelin, Lutakonaukio oli paikkana paljon kolkompi ja tylsempi kuin aiempi "intiimi" ARE:n aukio, eikä vaikkapa Kävelykadun yleisöä pistäytynyt lähellekään aiempien kertojen tasolla (paikallislehden menoinfon johdosta kyllä jokunen kävi morjestamassa, sikäli viesti mennyt perille), mutta toki eilinen varsinainen osallistujamäärä ei sinne olisi enää nykysäädöksin mahtunut. Ajo sinänsä eiliselle paikalle oli helppo. Aivan viereiset kentät eli kongressikeskus Paviljongin Ympyrätori tai Kirjailija-aukio olisivat tässä suhteessa paljon tiiviimmät ja silti ARE:a isommat, mutta niitähän ei nyt saatu käyttöön, kun keskuksen remppa oli varannut tilat (tosin olivat melkein tyhjät......). Jos jatketaan tulevina vuosina, niin noihin ilman muuta yritetään, ja kun tilan tarjoaja on messukeskus, niin säästyy melkoinen määrä byrokratiaa kaupungin ja Poliisin suuntaan lupamenettelyissä.
Kiitän myös Alfa-maahantuojaa uusien autojen eli tässä tapauksessa Tonalen paikalle saamisesta, paikallisia ruokailupalveluyhteistyökumppaneita sekä tietenkin Jyväskylän kaupunkia itse paikan luovuttamisesta tapahtumapäiväksi että sujuvista järjestelyohjeista, vaikka paperia liikahtikin jonkin verran (no, sähköisesti suurin osa). Harrastepiirien suuntaan kuvia tulee tietenkin kerholehteen, mutta tosiaan tänne foorumille voisi joku edes pari kolme otosta pistää, kun minulla on tuo foorumin kuvakatto täynnä........ tyytyväisin mielin täältä "järjestelykomitean" suunnalta kohti tapahtumakauden seuraavia toimintoja, tästä on tosi mukava jatkaa! Ja Hauskaa Wappua (sekä vähälumisempaa, kiitos......) kaikille!
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: 5. Piazza ARE, italoajopelien kevätkokoontuminen, Jyväskylä 29.4.2023
Kiitos järjestäjille! Piazza ARE on kyllä hyvä kauden avaus, ja autoja tuli sopivan monipuolisesti. Tilaahan tuolla oli hyvin vaikka Aren aukio on miellyttänyt juuri kompaktiudellaan ja keskeisyydellään. Jos ensi kerrallakin ollaan näin isolla aukiolla, nin aavistuksen tiiviimpi ryhmittely voisi tehdä hyvää. Tässä kun huomasi parikin kertaa olevansa juuri aukion vastakkaisella kulmalla kun joku olisi ehkä ollut kiinnostunut kuulemaan kulkimestani.
Re: 5. Piazza ARE, italoajopelien kevätkokoontuminen, Jyväskylä 29.4.2023
Harmittaa suuresti etten päässyt paikalle. No, jos sitten ensikeväänä.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: 5. Piazza ARE, italoajopelien kevätkokoontuminen, Jyväskylä 29.4.2023
Juu tuli viihdyttyä paikalla ns. tappiin asti. Alla muutama kuva tapahtumasta.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: 5. Piazza ARE, italoajopelien kevätkokoontuminen, Jyväskylä 29.4.2023
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: 5. Piazza ARE, italoajopelien kevätkokoontuminen, Jyväskylä 29.4.2023
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: 5. Piazza ARE, italoajopelien kevätkokoontuminen, Jyväskylä 29.4.2023
Kiitos, tähän on yksi kevään kohokohdista. Tulin kolmentoista jälkeen ja porukkaa oli jo poistunut. Toisaalta minunkin jälkeen tuli vielä lisää.
- Liitteet
-
- Giulia.jpg (93.53 KiB) Katsottu 882 kertaa
Re: 5. Piazza ARE, italoajopelien kevätkokoontuminen, Jyväskylä 29.4.2023
Joo, tulihan tuolla pyörähdettyä vaikkei tällähetkellä saapasmaan kulkinetta löydykkään.
Epäilisin kelin verottaneen kävijämäärää. Itse kun varauduin pelkästään huppari + pipo varustuksella, oli muutaman tunnin pönötyksen jälkeen selkä, niskat ja hartiat aivan yhtä puuta ja kotona nousi lievä kuume. Vissiin palellutin itseni ihan tosissan, se kun puhalsi järveltä koko ajan melko voimakkaalla viimalla.
Täytyy illemmalla/huomenna ne muutamat kuvat mitä itse tuli otettua, tyrkätä kans tänne. Vissiin 2-3 kertaa lähdin "kiertämään" rivistöä kuvausmielessä, mutta aina jäin suustani kiinni jonkun kanssa ja kuvaus jäi kesken.
Empiirisen havainnoinnin perusteella sanoisin, että automallilla tai varusteilla ei ole mitään väliä kulkineen kiinnostavuuden suhteen. Suurin osa kävijöistä lähtee valumaan autoa kohti siinä vaiheessa, kun konetilan tuulihaka naksahtaa auki.
Epäilisin kelin verottaneen kävijämäärää. Itse kun varauduin pelkästään huppari + pipo varustuksella, oli muutaman tunnin pönötyksen jälkeen selkä, niskat ja hartiat aivan yhtä puuta ja kotona nousi lievä kuume. Vissiin palellutin itseni ihan tosissan, se kun puhalsi järveltä koko ajan melko voimakkaalla viimalla.
Täytyy illemmalla/huomenna ne muutamat kuvat mitä itse tuli otettua, tyrkätä kans tänne. Vissiin 2-3 kertaa lähdin "kiertämään" rivistöä kuvausmielessä, mutta aina jäin suustani kiinni jonkun kanssa ja kuvaus jäi kesken.
Empiirisen havainnoinnin perusteella sanoisin, että automallilla tai varusteilla ei ole mitään väliä kulkineen kiinnostavuuden suhteen. Suurin osa kävijöistä lähtee valumaan autoa kohti siinä vaiheessa, kun konetilan tuulihaka naksahtaa auki.
Minkä huollan, sen korjaan...